Η Changan Mazda, η κοινοπραξία μεταξύ της κινεζικής Changan και της ιαπωνικής Mazda, παρουσιάζει το νέο ηλεκτρικό crossover SUV Mazda EZ-60, ένα μοντέλο-κλειδί για τη διεθνή στρατηγική εξηλεκτρισμού της εταιρείας. Το όχημα έκανε το ντεμπούτο του στην Auto Shanghai τον Απρίλιο και ήδη έχουν ξεκινήσει οι παραγγελίες, με τη μαζική παραγωγή να πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Ναντζίνγκ.

Η διάθεση του Mazda EZ-60 στην Κίνα αναμένεται στα τέλη Σεπτεμβρίου, με τις πρώτες 48 ώρες να συγκεντρώνουν 10.060 προπαραγγελίες. Μέχρι τα μέσα Μαΐου, οι παραγγελίες έφτασαν τις 20.000 και σήμερα ξεπερνούν τις 38.000. Η εταιρεία επενδύει σχεδόν 200 εκατομμύρια γιουάν (περίπου 24,1 εκατομμύρια ευρώ), σε νέα γραμμή παραγωγής, αποκλειστικά για το EZ-60.

Πρόκειται για το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της Changan Mazda μετά το sedan EZ-6 (γνωστό στην Ευρώπη ως Mazda6e). Το Mazda EZ-60 βασίζεται στην πλατφόρμα EPA1, έχει μήκος 4,85 μ., πλάτος 1,94 μ., ύψος 1,62 μ. και μεταξόνιο 2,90 μ. Ζυγίζει κάτω από 2 τόνους και διατίθεται σε δύο εκδόσεις: αμιγώς ηλεκτρική (BEV) και με επέκταση αυτονομίας (EREV).

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αναμένεται να προσφέρει αυτονομία περίπου 600 χλμ. (βάσει του κινεζικού κύκλου δοκιμών), με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 258 PS και μπαταρία της CALB (χωρητικότητα υπό επιβεβαίωση). Η έκδοση με επέκταση αυτονομίας συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 258 PS με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων (98 PS) και μπαταρία 32 kWh LFP, προσφέροντας 160 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας.

Το εξωτερικό σχεδιαστικά ξεχωρίζει με τη μοντέρνα σιλουέτα SUV, φώτα ημέρας LED, αναδιπλούμενες χειρολαβές και κάμερες αντί για καθρέφτες. Το εσωτερικό εντυπωσιάζει με οθόνη 26,45″, head-up display και προηγμένες λειτουργίες όπως φωνητικός έλεγχος, χειρονομίες και αυτόνομο παρκάρισμα. Διατίθεται με ζάντες 19 ή 21 ιντσών.

Η ευρωπαϊκή έκδοση του μοντέλου θα ονομάζεται Mazda CX6-e. Αν και δεν έχει δοθεί ακόμη επίσημη ημερομηνία λανσαρίσματος για την Ευρώπη, η εμπειρία από το EZ-6 δείχνει ότι η ευρωπαϊκή πρεμιέρα, πιθανόν να πραγματοποιηθεί περίπου έναν χρόνο μετά την κυκλοφορία στην Κίνα.
Πηγή: electrive.com