Η McLaren αποφάσισε ότι το πρώτο της SUV θα χρησιμοποιεί έναν υβριδικό V8 κινητήρα, αντί για αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα. Η βρετανική κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων, υπό την προηγούμενη ηγεσία του Michael Leiters, είχε ήδη εξετάσει την πιθανότητα SUV. Ο Leiters αποχώρησε μετά την εξαγορά της McLaren από το επενδυτικό fund CYVN Holdings του Αμπού Ντάμπι τον Απρίλιο του 2025. Τώρα, με τον Nick Collins ως νέο CEO της McLaren Group Holdings, το σχέδιο SUV έχει πάρει «πράσινο φως» και μάλιστα έχουν παρουσιαστεί σκίτσα σε βασικούς αντιπροσώπους των ΗΠΑ, όπως αναφέρει το Automotive News.
Το όραμα του Leiters, ήταν ένα επιβλητικό και σπορ SUV με τιμή άνω των 234.000 €, σχεδιασμένο να κοντράρει χαμηλό όγκο παραγωγής και υψηλού κόστους super-SUV όπως η Aston Martin DBX και η Ferrari Purosangue. Το όχημα θα χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης του hypercar W1, το οποίο συνδυάζει έναν V8 κινητήρα 4,0 λίτρων με διπλό τούρμπο και έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης, φτάνοντας σε συνολική ισχύ 1.234 ίππων.
Η McLaren βρισκόταν σε συνομιλίες με παγκόσμιους κατασκευαστές για την απόκτηση ή την κοινή ανάπτυξη μιας κατάλληλης αρχιτεκτονικής οχήματος. Παρά τις ισχυρές τάσεις προς την ηλεκτροκίνηση, ο Nick Collins θεωρεί ότι η McLaren δεν πρέπει να γίνει αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα. Σε συνέντευξή του στο Auto Express κατά το Goodwood Festival of Speed, ανέφερε ότι οι προτιμήσεις των πελατών, διαφέρουν ανά περιοχή και ότι η εταιρεία θέλει να προσφέρει πολλαπλά συστήματα πρόωσης.
Η σχεδίαση του SUV έγινε από τον Alister Whelan, που έχει πλούσια εμπειρία – ανάμεσα στα έργα του περιλαμβάνονται τα Jaguar I-Pace, F-Type και XJ. Πριν από την εξαγορά της McLaren, ο Collins είχε ιδρύσει την εταιρεία μηχανικής Forseven για λογαριασμό της CYVN, ενσωματώνοντας τεχνολογία από τη Nio. Παρόλο που υπήρχαν σχέδια για ηλεκτρικά SUV μέσω της Forseven, η ιδέα να χρησιμοποιηθούν στην McLaren φαίνεται ότι εγκαταλείφθηκε.
Δείτε ακόμα: Η McLaren ετοιμάζει ηλεκτρικό SUV – Η στροφή που θα σοκάρει την αγορά!
Η κίνηση προς τον υβριδικό V8 είναι λογική, δεδομένης της περιορισμένης ζήτησης για πολυτελή ηλεκτρικά SUV: πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα (όπως Range Rover EV, Bentley luxury SUV, Lamborghini Lanzador), αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις ή αλλάζουν στρατηγική.
Παρά την οικονομική δυσκολία (η McLaren είχε καταγράψει ζημιά περίπου €1 δισ. £900 εκατ. το 2023) — η πλέον ανακεφαλαιοποιημένη εταιρεία, δηλώνει ότι έχει ξεπληρώσει το χρέος της και έχει αναβαθμισμένο διοικητικό συμβούλιο. Ο Luca di Montezemolo (πρώην CEO Ferrari), ο Torsten Müller-Otvös (Rolls-Royce) και ο Paul Walsh (McLaren) βρίσκονται ήδη στο σχήμα συμβούλων.
Δεν υπάρχουν ακόμη επίσημες πληροφορίες για την αρχιτεκτονική του SUV, τον λόγο εμπλοκής ανθρακονημάτων (σήμα κατατεθέν της McLaren), ή τον τόπο παραγωγής. Τέλος, αναμένεται νέα έκδοση υψηλών επιδόσεων της McLaren 750S το 2027 και περαιτέρω ανανεώσεις στην κατηγορία supercar, όπως την Artura. Το μεγάλο στοίχημα είναι η βιώσιμη κερδοφορία: η McLaren δείχνει ότι δεν επιδιώκει απλώς επιβίωση, αλλά επανεπένδυση και σταθερή παρουσία στην παγκόσμια σκηνή.
Πηγή: autoexpress.co.uk