Ανεξάρτητοι ελεγκτές προχώρησαν στην αξιολόγηση του κύκλου ζωής (LCA) της ηλεκτρικής Mercedes-Benz EQS. Η αξιολόγηση αφορά τον τρόπο κατασκευής των πρώτων υλών, τη διαδικασία παραγωγής, την εμπειρία οδήγησης και τέλος την ανακύκλωση του μοντέλου. Επιπλέον, η αξιολόγηση του κύκλου ζωής περιλαμβάνει τον τρόπο παραγωγής των μπαταριών υψηλής τάσης και τη διαδικασία φόρτισης.
Ο περιβαλλοντικός έλεγχος και τα σενάρια υπολογισμών
Ο «περιβαλλοντικός έλεγχος 360°» της Mercedes-Benz EQS παρέχει πληροφορίες για την κατανάλωση, τις εκπομπές ρύπων, την αξιολόγηση του κύκλου ζωής (LCA) και τη χρήση ανανεώσιμων και ανακυκλώσιμων πρώτων υλών. Παράλληλα, μέσω του συγκεκριμένου ελέγχου παρατηρούμε τα δύο σενάρια που χρησιμοποιεί η Mercedes-Benz κατά τους υπολογισμούς για τις μπαταρίες της.
Το πρώτο σενάριο είναι το «EU electricity mix», το ευρωπαϊκό μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση μπαταρίας υψηλής τάσης. Το δεύτερο σενάριο της «αναγέννησης» χρησιμοποιεί ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την παραγωγή στοιχείων μπαταρίας και τη φόρτιση του οχήματος.
Και τα 2 σενάρια αξιολογούν τη χρήση της Mercedes-Benz EQS για 300.000 χιλιόμετρα. Επιπρόσθετα, σχετικά με τη βιωσιμότητα του μοντέλου γνωρίζουμε ότι τα καθόδια των κυψελών της μπαταρίας περιέχουν κοβάλτιο σε ποσοστό 10%. Παράλληλα, τα στοιχεία του αυτοκινήτου από ανανεώσιμες πρώτες ύλες ζυγίζουν 80 κιλά.
Τα χαρακτηριστικά της Mercedes-Benz EQS
Κατά τη Mercedes-Benz η EQS είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής με αεροδυναμικό συντελεστή cd 0,20. Αυτό το χαρακτηριστικό παρέχει περισσότερη αυτονομία κατά 4-5% σε σχέση με ένα καλό αεροδυναμικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ακόμα, το δάπεδο καλύπτει ένα νέο νήμα από αναγεννημένο νάιλον. Ένας τόνος, μάλιστα, του συγκεκριμένου υλικού εξοικονομεί περισσότερους από 6,5 τόνους CO2 σε σχέση με ένα παρθένο υλικό.
Το εργοστάσιο Factory 56
Το Factory 56, όπου κατασκευάζεται η EQS, διαθέτει 12.000 φωτοβολταϊκά πάνελ στην οροφή με μέγιστη απόδοση 5.000 kWp. Αυτό το χαρακτηριστικό της μονάδας καλύπτει το 30% περίπου των ενεργειακών αναγκών του εργοστασίου. Συγκεκριμένα οι ανάγκες του Factory 56 είναι μειωμένες κατά 25% σε σχέση με άλλα εργοστάσια. Συγχρόνως, το 40% της οροφής καλύπτει ειδική χλωρίδα, ενώ οι κατασκευαστές χρησιμοποίησαν ανακυκλωμένο σκυρόδεμα.
Οι στόχοι της εταιρείας
Η γερμανική φίρμα στοχεύει στη δεύτερη χρήση της μπαταρίας μετά το τέλος ζωής των μοντέλων μέσω συστημάτων αποθήκευσης. Η γερμανική εταιρεία διαθέτει ήδη τρία συστήματα αποθήκευσης με συνολική απόδοση περίπου 50 MWh ενέργειας. Συγχρόνως, η Mercedes-Benz παρέχει διαφάνεια από το 2018 ως προς τις αλυσίδες εφοδιασμού κοβαλτίου για κυψέλες μπαταριών. Ακόμα, από το 2022 η παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου στο εργοστάσιο Hedelfingen θα είναι ουδέτερη σε εκπομπές CO2. Τέλος, τα Εργοστάσια της εταιρείας θα χρησιμοποιούν μόνο υλικά παραγόμενα με ουδέτερες εκπομπές CO2 από το 2039.