Η Mercedes ετοιμάζει φθηνότερο μοντέλο – Τι θα αντικαταστήσει την A-Class

Η Mercedes-Benz επιβεβαιώνει νέο entry-level μοντέλο που θα κρατήσει ζωντανή την πρόσβαση στη μάρκα μετά την A-Class.

Ακούστε το άρθρο

Η Mercedes-Benz φαίνεται πως αλλάζει στρατηγική, επιλέγοντας να διατηρήσει την πρόσβαση στο brand μέσα από ένα νέο, πιο προσιτό μοντέλο. Σύμφωνα με πληροφορίες του Automobilwoche, ο επικεφαλής πωλήσεων της εταιρείας, Mathias Geisen, ξεκαθάρισε ότι εκτός από την επόμενη γενιά της CLA, θα δούμε και άλλες παραλλαγές, βασισμένες στη νέα πλατφόρμα MMA. Το όνομα του νέου αυτοκινήτου, δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, ωστόσο όλα δείχνουν προς ένα entry-level μοντέλο που θα αντικαταστήσει σταδιακά, τον ρόλο της A-Class.

Παράταση ζωής για την A-Class

Η A-Class, που αρχικά επρόκειτο να σταματήσει την παραγωγή της το 2026, τελικά θα παραμείνει στη γραμμή συναρμολόγησης μέχρι το 2028. Η απόφαση αυτή, εξυπηρετεί έναν στρατηγικό στόχο: αποφεύγεται το κενό στην προσιτή κατηγορία και η Mercedes συνεχίζει να προσφέρει ένα αυτοκίνητο, για όσους εισέρχονται για πρώτη φορά στη μάρκα.

Σήμερα, η A-Class ξεκινά από περίπου 34.300 ευρώ στη Γερμανία, ενώ οι νέες εκδόσεις της CLA είναι αισθητά ακριβότερες: η ηλεκτρική κοστίζει τουλάχιστον 55.900 ευρώ, ενώ η PHEV από περίπου 46.500 ευρώ. Η διαφορά τιμής, αποδεικνύει γιατί η αγορά εξακολουθεί να έχει ανάγκη από ένα πιο οικονομικό μοντέλο εισαγωγικής κατηγορίας.

Ο Geisen τόνισε ότι η A-Class, είναι καθοριστική για την πρώτη επαφή των πελατών με τη Mercedes, ειδικά σε αγροτικές περιοχές, όπου οι αντιπρόσωποι πίεζαν για τη συνέχιση ενός τέτοιου μοντέλου. Χωρίς αυτό, οι ευκαιρίες πωλήσεων θα ήταν περιορισμένες. Αν και τα περιθώρια κέρδους είναι χαμηλότερα σε αυτή την κατηγορία, η ύπαρξη ενός entry-level αυτοκινήτου, διασφαλίζει τον όγκο παραγωγής και την καλύτερη αξιοποίηση των εργοστασίων.

Νέο προσιτό SUV στη θέση της B-Class

Το επόμενο μοντέλο πιθανότατα δεν θα είναι μια εντελώς νέα σειρά, αλλά μια πιο προσιτή έκδοση ενός υπάρχοντος SUV, κάτι που θα μειώσει σημαντικά τα κόστη ανάπτυξης. Η στρατηγική αυτή, θα το φέρει πιο κοντά στις ήδη καθιερωμένες σειρές, προσφέροντας παράλληλα καινούρια επιλογή στους αγοραστές.

Μετά τις νέες εκδόσεις της CLA και της CLA Shooting Brake, στη βάση της πλατφόρμας MMA θα κατασκευαστούν και τα επόμενα GLA και GLB. Και τα δύο ήδη θεωρούνται επιτυχημένα compact μοντέλα, δημιουργώντας μια σταθερή γκάμα στην κατηγορία των μικρομεσαίων.

Ωστόσο, δεν ισχύει το ίδιο για τη B-Class, η οποία θα αποσυρθεί πλήρως μέσα στον επόμενο χρόνο. Έτσι, η Mercedes, αναδιαμορφώνει σταδιακά τη γκάμα της, με στόχο να προσφέρει λιγότερα, αλλά πιο ξεκάθαρα προσανατολισμένα μοντέλα.

Διόρθωση στρατηγικής

Ο CEO της Mercedes, Ola Källenius, είχε ανακοινώσει τα τελευταία χρόνια ότι η εταιρεία θα εστιάσει ακόμη περισσότερο, στα πολυτελή και ακριβά αυτοκίνητα, επιδιώκοντας υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Ωστόσο, η απόφαση για τη συνέχιση της A-Class και την παρουσίαση ενός νέου προσιτού μοντέλου, δείχνει ότι η μάρκα διορθώνει μερικώς αυτή την κατεύθυνση.

Η ύπαρξη ενός μοντέλου εισαγωγικού επιπέδου, κρατά ανοιχτή την πρόσβαση σε μια ευρύτερη ομάδα πελατών, που διαφορετικά θα απομακρυνόταν από τη μάρκα. Είναι μια κίνηση, που λειτουργεί όχι μόνο εμπορικά, αλλά και στρατηγικά, καθώς διασφαλίζει ότι η Mercedes, θα συνεχίσει να «καλλιεργεί» νέους αγοραστές, οι οποίοι στο μέλλον θα κινηθούν και προς πιο ακριβά μοντέλα.

Η μεγάλη εικόνα: 40 νέα μοντέλα

Η Mercedes δεν μένει μόνο σε αυτή την αλλαγή. Συνολικά, η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει πάνω από 40 νέα μοντέλα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Η γκάμα θα καλύπτει από συμπαγή αυτοκίνητα έως και τα πολυτελή SUV, επιβεβαιώνοντας ότι η στρατηγική της δεν είναι μονοδιάστατη.

Έτσι, ενώ η εταιρεία συνεχίζει την πορεία της στην ηλεκτροκίνηση και την πολυτέλεια, ταυτόχρονα φροντίζει να μην χάσει το κοινό, που αναζητά πιο προσιτές επιλογές, χωρίς να θυσιάζει το κύρος του τριάκτινου αστεριού.

Πηγή: Automobilwoche