Η Mercedes ετοιμάζεται για το παγκόσμιο ντεμπούτο της νέας GLB δεύτερης γενιάς, το οποίο έχει προγραμματιστεί για τις 8 Δεκεμβρίου. Το δημοφιλές επταθέσιο SUV, αποκτά φρέσκια εμφάνιση, πιο προηγμένο τεχνολογικά εσωτερικό και – για πρώτη φορά – πλήρως ηλεκτρική έκδοση με την υπογραφή EQ. Η νέα GLB στηρίζεται στην πλατφόρμα MMA, την ίδια που χρησιμοποιεί και η ολοκαίνουργια Mercedes CLA και μοιράζεται μαζί της την πιο σύγχρονη τεχνολογία υβριδικών και ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων της εταιρείας. Το εσωτερικό έχει εμπνευστεί από το κομψό sedan, με σαφή προσανατολισμό στον μινιμαλισμό και την τεχνολογία.

Εσωτερικό με τοίχο οθονών MBUX Superscreen
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του νέου εσωτερικού είναι το MBUX Superscreen, ένα ενιαίο πάνελ, που εκτείνεται σε όλο το ταμπλό. Περιλαμβάνει τρεις μεγάλες οθόνες:
-
10,25 ιντσών για τον οδηγό
-
14 ιντσών για το infotainment
-
και άλλη μία 14 ιντσών αποκλειστικά για τον συνοδηγό.
Η διάταξη αυτή θα είναι στάνταρ στις κορυφαίες εκδόσεις της GLB, ενώ θα προσφέρεται προαιρετικά στις υπόλοιπες. Όσες δεν την διαθέτουν, θα έχουν παρόμοιο σχεδιασμό ταμπλό, αλλά με διακοσμητικό πάνελ, στη θέση της οθόνης του συνοδηγού. Το σύστημα MBUX τέταρτης γενιάς διαθέτει λειτουργία “zero-layer”, ώστε οι πιο συχνές ρυθμίσεις, να είναι πάντα διαθέσιμες στην αρχική οθόνη, ενώ ενσωματώνει Google Maps και τεχνητή νοημοσύνη, που μαθαίνει τις συνήθειες του οδηγού. Η αισθητική ολοκληρώνεται με αεραγωγούς τύπου τουρμπίνας και μία “αιωρούμενη” κεντρική κονσόλα, όπου βρίσκονται μερικά φυσικά κουμπιά, ποτηροθήκες και χώρος αποθήκευσης. Υπάρχει επίσης θέση για smartphone, με προαιρετική ασύρματη φόρτιση.
Εργονομία και άνεση
Ανταποκρινόμενη στα σχόλια των πελατών, η Mercedes εξόπλισε τη νέα GLB με τιμόνι που διαθέτει φυσικούς διακόπτες, για την ένταση και το cruise control, αντί για αποκλειστικά touch επιφάνειες όπως στη CLA. Η GLB παραμένει διαθέσιμη σε διατάξεις πέντε ή επτά θέσεων, με τη δεύτερη σειρά να είναι συρόμενη, για αυξημένο χώρο αποσκευών. Χάρη στη ψηλή γραμμή οροφής και τη πανοραμική γυάλινη οροφή του βασικού εξοπλισμού, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ έχει βελτιωθεί και η πρόσβαση στην τρίτη σειρά.

Εξωτερική σχεδίαση
Από τις πρώτες εικόνες δοκιμών φαίνεται πως η νέα GLB διατηρεί τη χαρακτηριστικά κυβική της σιλουέτα. Οι προβολείς υιοθετούν τη νέα φωτεινή υπογραφή με τρία αστέρια, που πλέον χαρακτηρίζει όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Mercedes. Στο κέντρο της μάσκας δεσπόζει ένα τεράστιο, πιθανώς φωτιζόμενο έμβλημα, περιτριγυρισμένο από μικρότερα αστέρια. Το πίσω μέρος ανανεώνεται περισσότερο, με λεπτή φωτεινή μπάρα σε σχήμα U κάτω από το παρμπρίζ, ενώ οι μαύρες ποδιές, οι ράγες οροφής και τα off-road στοιχεία, ενισχύουν τον SUV χαρακτήρα. Οι υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις θα έχουν πανομοιότυπη εμφάνιση, με τη βασική διαφορά, ότι το ηλεκτρικό μοντέλο θα διαθέτει κλειστή μάσκα για καλύτερη αεροδυναμική.

Κινητήρες και ηλεκτρική τεχνολογία EQ
Η πλατφόρμα MMA είναι σχεδιασμένη με φιλοσοφία “Electric First”, ωστόσο υποστηρίζει και υβριδικά συστήματα. Οι βενζινο-υβριδικές εκδόσεις, χρησιμοποιούν τετρακύλινδρο 1.5 λίτρων με 48V ήπιο υβριδικό σύστημα και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, προσφέροντας εκδόσεις με τετρακίνηση 4Matic.

Η ηλεκτρική GLB EQ, θα προσφέρεται με δύο μεγέθη μπαταρίας – 58 kWh και 88 kWh. Οι περισσότερες εκδόσεις θα είναι πισωκίνητες, ενώ οι ισχυρότερες, θα διαθέτουν διπλό κινητήρα και τετρακίνηση. Η μεγαλύτερη μπαταρία αναμένεται να εξασφαλίζει αυτονομία έως 640 χιλιομέτρων, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα 800V, επιτρέπει φόρτιση έως 320 kW, δηλαδή σχεδόν τριπλάσια ταχύτητα από την απερχόμενη EQB. Ένα κιβώτιο δύο ταχυτήτων για τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, βελτιώνει την επιτάχυνση και την αποδοτικότητα σε υψηλές ταχύτητες.

Η Mercedes GLB δεύτερης γενιάς, συνδυάζει την πρακτικότητα και την ευρυχωρία που την καθιέρωσαν, με τεχνολογία αιχμής και πλήρη ηλεκτρική μετάβαση. Το παγκόσμιο ντεμπούτο της πλησιάζει και όλα δείχνουν πως θα αποτελέσει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα premium compact SUV της επόμενης χρονιάς.
Πηγή: autoexpress.co.uk
