Η MG θα εισάγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Ταϊλάνδη στην ΕΕ

Η «μάρκα» ηλεκτρικών αυτοκινήτων MG, θα μπορούσε να εξάγει ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Ταϊλάνδη στην Ευρώπη

Ακούστε το άρθρο

Η «μάρκα» ηλεκτρικών αυτοκινήτων MG, η οποία ανήκει στον κινεζικό όμιλο SAIC, θα μπορούσε να πληγεί σοβαρά από τους ειδικούς δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για να αποφευχθούν αυτά, η εταιρεία θα μπορούσε να εξάγει ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Ταϊλάνδη στην Ευρώπη.

Αν και η MG σκέφτεται να δημιουργήσει το δικό της εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ευρώπη τουλάχιστον από το καλοκαίρι του 2023, τέτοια σχέδια προφανώς δεν είναι ακόμη έτοιμα να ολοκληρωθούν. Οι ειδικοί δασμοί της ΕΕ για την εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, έρχονται σε ακατάλληλη στιγμή. Όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγει η SAIC/MG στην ΕΕ θα υπόκεινται σε ειδικό δασμό 36,3 τοις εκατό στο μέλλον, επιπλέον του τακτικού δασμού δέκα τοις εκατό. Με άλλα λόγια, η ΕΕ θέλει να επιβάλει συνολικά δασμό 46,3 τοις εκατό στα εισαγόμενα MG στο μέλλον, μια επιβάρυνση που θα κάνει τα αυτοκίνητα μη ανταγωνιστικά με άλλες μάρκες.

Η SAIC/MG εξετάζει τώρα την εξαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Ταϊλάνδη στην ΕΕ. Το MG4 βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής σε εργοστάσιο στην επαρχία Chonburi από τον Νοέμβριο του 2023. Ο διευθυντής της SAIC, Suroj Sangsnit, δήλωσε στα ταϊλανδικά μέσα ενημέρωσης την περασμένη εβδομάδα, ότι οι υψηλοί εισαγωγικοί δασμοί και η υποχρέωση αποκάλυψης όλων των τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στα έγγραφα εισαγωγής, αναγκάζουν ολοένα και περισσότερο τους Κινέζους κατασκευαστές, να μεταφέρουν τις εγκαταστάσεις παραγωγής τους στο εξωτερικό.

Αλλά ακόμη και η εξαγωγή από την Ταϊλάνδη δεν θα είναι τόσο εύκολη. Σε μια τέτοια περίπτωση, η SAIC/MG πρέπει να διασφαλίσει ότι το 40 τοις εκατό των εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται προέρχονται από την Ταϊλάνδη. Διαφορετικά, η ΕΕ δεν θα ταξινομούσε το όχημα ως ταϊλανδικό. Επιπλέον, η Ταϊλάνδη δεν έχει εξάγει ποτέ αυτοκίνητα στην Ευρώπη στο παρελθόν, καθώς δεν υπάρχει εμπορική συμφωνία μεταξύ των δύο περιοχών. «Υπολογίζεται ότι η Ταϊλάνδη θα αντιμετωπίσει εισαγωγικούς δασμούς 10-20% εάν αρχίσει να εξάγει EVs στην Ευρώπη», δήλωσε ο Sangsnit.

Ο διευθυντής της SAIC ελπίζει ότι η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης θα ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις για μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέχρι το τέλος του έτους, η οποία θα ανοίξει τις πόρτες στις αγορές της ΕΕ για τους Ταϊλανδούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Ωστόσο, η SAIC κατασκευάζει μόνο το MG4 στην Ταϊλάνδη, το οποίο είναι το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της μάρκας στην Ευρώπη. Οι άλλες σειρές μοντέλων, όπως το MG ZS SUV, το μεγαλύτερο Marvel R ή το ηλεκτρικό κτήμα MG5, κατασκευάζονται όλα στην Κίνα. Το «κόλπο» της Ταϊλάνδης ίσως να μην λειτουργήσει για αυτά τα μοντέλα.

Πηγή: nationalthailand.com

 

abb_img