Η Ν. Κορέα θέλει να γνωρίζει τους προμηθευτές μπαταριών της Mercedes

Η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί επί του παρόντος κυψέλες από συνολικά τρεις κατασκευαστές, χωρίς να υπολογίζεται το EQC

Ακούστε το άρθρο

Νωρίτερα αυτό το μήνα, ξέσπασε φωτιά σε υπόγειο χώρο στάθμευσης ενός συγκροτήματος διαμερισμάτων στο Incheon της Νότιας Κορέας. Η φωτιά προκλήθηκε από ένα Mercedes EQE. Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας, ζήτησε από τη Mercedes, να εξετάσει το ζήτημα και να της γνωρίσει τα ονόματα των προμηθευτών μπαταριών της.

Αν και η αιτία μπορεί να είναι ακόμα άγνωστη, οι συνέπειες δεν είναι. Η φωτιά κατέστρεψε και προκάλεσε ζημιές σε 140 οχήματα και το κτίριο κατοικιών χρειάστηκε να εκκενωθεί. Καθώς η μπαταρία είναι προφανώς ύποπτη, ζητήθηκε και από άλλους κατασκευαστές αυτή την εβδομάδα να αποκαλύψουν τους προμηθευτές των μπαταριών τους, σε εθελοντική βάση. Η Hyundai, η Kia και η BMW έχουν ήδη συμμορφωθεί.

«Τέτοιες πληροφορίες για τις μπαταρίες δεν ήταν διαθέσιμες στο κοινό μέχρι στιγμής και το μέτρο είναι να μειώσει το άγχος των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων για τη φωτιά», αναφέρει το Reuters σε δήλωση του γραφείου συντονισμού της κυβερνητικής πολιτικής. Αν και είναι συχνά δημοσίως γνωστό με ποιους προμηθευτές μπαταριών οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν συμφωνίες αγοράς, συνήθως δεν είναι γνωστό, ποιες κυψέλες είναι εγκατεστημένες και σε ποια οχήματα.

Στην περίπτωση της Mercedes EQE στη Νότια Κορέα, οι κυψέλες είναι της Farasis Energy. Μαζί με τον ηγέτη της αγοράς CATL, ο πολύ μικρότερος κατασκευαστής από την Κίνα, είναι ένας από τους προμηθευτές της πλατφόρμας Mercedes EVA2, στην οποία βασίζεται το EQE. Ωστόσο, δεν είναι ακόμη σαφές εάν η μπαταρία είναι η αιτία της πυρκαγιάς και αν ναι, αν ήταν εξάρτημα που προμηθεύτηκε από την Farasis, ή από το πακέτο μπαταριών, το οποίο κατασκευάζεται από την ίδια τη Mercedes.

Η Mercedes-Benz για την Νότια Κορέα, έχει ήδη υποσχεθεί δύο μέτρα: Πρώτον, στους πελάτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Νότιας Κορέας θα προσφερθεί δωρεάν έλεγχος για τον έλεγχο του οχήματος για πιθανούς κινδύνους πυρκαγιάς. Δεύτερον, η εταιρεία δωρίζει 4,5 δισεκατομμύρια won (που ισοδυναμεί με περίπου τρία εκατομμύρια ευρώ), για να βοηθήσει τους κατοίκους του πληγέντος κτιρίου κατοικιών.

Η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί επί του παρόντος κυψέλες από συνολικά τρεις κατασκευαστές, χωρίς να υπολογίζεται το EQC που έχει πλέον καταργηθεί με κελιά της LG. Στα EQA και EQB, οι μπαταρίες προέρχονται από την CATL ή την SK On από τη Νότια Κορέα.

Όπως αναφέρθηκε, τα τέσσερα μοντέλα στην πλατφόρμα EVA2 χρησιμοποιούν CATL και Farasis. Όλες οι εκδόσεις του EQE saloon, το EQE 500 4MATIV SUV και το EQS 350 χρησιμοποιούν κύτταρα Farasis, ενώ οι άλλες εκδόσεις EQS (σεντάν και SUV) και το EQE 350 4MATIC, έχουν κύτταρα CATL στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

Στην BMW, οι κυψέλες CATL χρησιμοποιούνται επίσης στα iX1, iX3 και iX xDrive40. Το iX2 δεν αναφέρεται, αλλά είναι επίσης πιθανό να χρησιμοποιεί κυψέλες CATL καθώς είναι κατασκευασμένο στο Regensburg μαζί με το iX1. Οι σειρές i4, i5, i7 και το iX με τη μεγάλη μπαταρία (δηλαδή xDrive50 και M60), χρησιμοποιούν στοιχεία μπαταρίας από τη Samsung SDI.

Από τους Γερμανούς κατασκευαστές, ο Όμιλος Volkswagen Κορέας, έχει πλέον κατονομάσει και τους προμηθευτές μπαταριών του. Κυψέλες από κορεάτες κατασκευαστές LGES ή Samsung SDI είναι εγκατεστημένες και στα 14 μοντέλα του Ομίλου που πωλούνται στη Νότια Κορέα.

Η Stellantis Korea πουλά τα e-208 και e-2008 με κυψέλες CATL, καθώς και τα υβριδικά plug-in Jeep Wrangler 4xe και Grand Cherokee 4xe, τα οποία περιέχουν μπαταρίες της Samsung SDI. Η Hyundai και η Kia χρησιμοποιούν κυρίως μπαταρίες από την SK On και τη Samsung SDI από τη Νότια Κορέα, αλλά ορισμένα μοντέλα χρησιμοποιούν επίσης μπαταρίες από την CATL.

Πηγές: reuters.com , businesskorea.co.kr 

abb_img