Το 12Cilindri, είναι το πιο ισχυρό αυτοκίνητο, που έχει βάλει μέχρι σήμερα σε σειρά παραγωγής η φίρμα του Μαρανέλο. Σύμφωνα και με τον επικεφαλής μάρκετινγκ και εμπορικό διευθυντή της μάρκας, Enrico Galliera. Αποκαλύφθηκε στο περιθώριο του Grand Prix του Μαϊάμι για τον εορτασμό της 70ης επετείου της Ferrari στις ΗΠΑ. Ο Galliera είπε: «Είναι ήδη συμβατό και με τα Euro 6e (πρότυπα εκπομπών). Επομένως είναι δυνατόν να συνεχίσουμε και να πουλάμε το αυτοκίνητο σε όλο τον κόσμο προς το παρόν και μετά θα δούμε.
«Η δουλειά που έχει γίνει σε αυτόν τον κινητήρα για να παραμείνει αποδοτικός και συμβατός με τον κανονισμό είναι εκπληκτική. Είναι πιθανώς και ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές που συνεχίζουν να επενδύουν στον κινητήρα V12». Η Ferrari αποκάλυψε ασυνήθιστα τόσο τις εκδόσεις hard-top coupé όσο και τις εκδόσεις ανοιχτής οροφής Spider ταυτόχρονα. Με τιμή από 395.000 € και 435.000 € αντίστοιχα στην Ιταλία.
Νέα σχεδιαστική νοοτροπία
«Ξεκινάμε μια νέα εποχή και μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία και με αυτό το αυτοκίνητο». Δήλωσε ο chief design officer της Ferrari, Flavio Manzoni. Πρόσθεσε ότι το 12Cilindri είναι και «μια σαφής απόκλιση από τη γραμμή των προηγούμενων γενιών. Ειδικά του 812 Competizione, το οποίο ήταν πολύ γλυπτό, μυώδες, τεχνικό και ούτω καθεξής». Αυτό είναι ένα «νεύμα» και για τη θρυλική Ferrari 365 GTB/4 του 1968, αλλά ο Manzoni είναι κατηγορηματικός. «Αυτή δεν είναι μια «νοσταλγική προσέγγιση», αλλά μάλλον και μια προσέγγιση που δείχνει πώς η Ferrari «σκέφτεται το μέλλον. Με πλήρη σεβασμό και στο παρελθόν».
Είπε: «Κάθε φορά που η Ferrari δημιουργεί και κάτι νέο, είναι επειδή ήθελε να κάνει και κάτι καινούγιο. Όχι κάτι εμπνευσμένο από το παρελθόν, αλλά από το μέλλον». Ωστόσο, το οπτικό, παραμένει προτεραιότητα για τον Manzoni και την ομάδα του. Το καπό ανοίγει προς τα πίσω για «ένα ακόμα πιο θεαματικό αποτέλεσμα». Τα στοιχεία του αμαξώματος από ανθρακονήματα παραμένουν ημιτελή. Για να τα αναδεικνύουν πιο εμφανώς στη βαφή του αυτοκινήτου. Και οι νέοι τροχοί, ο καθένας από ένα κομμάτι μέταλλο, είναι μια ίντσα μεγαλύτεροι για πιο σκόπιμη εμφάνιση.
«Η Ferrari δεν κάνει ποτέ πράγματα που είναι άχρηστα ή και ψεύτικα», είπε ο Manzoni. «Όταν κοιτάς τριγύρω, τα περισσότερα αυτοκίνητα στον κόσμο, έχουν τόσα πολλά ψεύτικα στοιχεία: εισαγωγές αέρα, εξόδους, ψεύτικες εξατμίσεις και ψεύτικους διαχύτες.
Σύστημα μετάδοσης κίνησης
Με τις αποδόσεις του να έχουν ενισχυθεί πλέον, στους 819 ίππους και τα 500 λίβρες πόδια. Έτσι το ‘F140HD’ V12, μπορεί να στείλει το 12Cilindri από 0-100 χλμ/ώρα, σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα. Και μετά σε τελική ταχύτητα άνω των 340 χλμ/ώρα. Σε σύγκριση και με τον κινητήρα του 812 Superfast, τα έμβολα έχουν ελαφρύνει κατά 2%. Ο εκκεντροφόρος κατά 3% και οι ράβδοι ένα σημαντικό ποσοστό 40%. Το soundtrack και η απόδοση που προκύπτει, είναι «η πιο αγνή έκφραση της ψυχής της Ferrari», σύμφωνα και με τη μάρκα.
Ο επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντων της Ferrari, Gianmaria Fulgenzi, δήλωσε. Ότι η εταιρεία αποφάσισε «πριν από μερικά χρόνια» να αντικαταστήσει το 812 με ένα άλλο GT και με κινητήρα V12. Παρά τη νομοθετική αβεβαιότητα σχετικά και με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης και στο πλαίσιο της κίνησης της Ferrari, προς την ηλεκτροκίνηση.
«Ήταν μια γενναία απόφαση» είπε, «αλλά όχι και πολύ δύσκολη, γιατί αγαπάμε το V12. Γνωρίζουμε ότι και οι πελάτες μας αγαπούν το V12 και οι όγκοι μας γενικά δεν είναι πολύ υψηλοί. «Έτσι πιστεύουμε και στη δυνατότητα να διατηρήσουμε τον κινητήρα ζωντανό, σε έναν κόσμο όπου και οι κανονισμοί αλλάζουν πολύ γρήγορα».
Σασί
Η πιο προφανής και σημαντική δομική αλλαγή για το 12Cilindri, είναι η μείωση του μεταξονίου. Κατά 20 mm στα 2700 mm. Αυτό επιτρέπει την αύξηση της ευελιξίας και της απόκρισης σε σύγκριση με το 812, λέει η Ferrari. Σε μια πρώτη φορά για μια V12 Ferrari, το 12Cilindri είναι εξοπλισμένο, με τεχνολογία brake-by-wire. Η οποία επιτρέπει τη μεταβαλλόμενη δύναμη πέδησης και στους τέσσερις τροχούς,
Αυτά τα συστήματα λειτουργούν και σε συνδυασμό με την τελευταία επανάληψη της τεχνολογίας Side Slip Control της Ferrari. Η οποία και μετρά την κίνηση, γρήγορα και περίπλοκα, σε τρεις διαστάσεις. Για να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση και την απόδοση σε όλες τις συνθήκες. Μικρές αυξήσεις και στο βάρος για τους μεγαλύτερους τροχούς, το καπό και το ενεργό πίσω «αεροσκάφος». Αυτά σημαίνουν ότι, συνολικά, το 12Cilindri ζυγίζει περίπου 35 κιλά περισσότερο και από το 812 Superfast. Στα 1560 κιλά στεγνό (1620 κιλά για το Spider).
Ωστόσο, ο Fulgenzi λέει ότι και αυτό είναι συνέπεια των προσπαθειών που έχει κάνει η Ferrari. Για να εξασφαλίσει μια ευρεία διάδοση των χαρακτηριστικών. Αυξήσαμε λίγο και το βάρος του αυτοκινήτου. Γιατί θέλαμε να δημιουργήσουμε δύο αυτοκίνητα σε ένα: ένα κομψό, άνετο, ευέλικτο αυτοκίνητο με επιδόσεις», είπε.
Εσωτερικό
Σε αντίθεση με το Purosangue, ωστόσο, το 12Cilindri διαθέτει και κεντρική οθόνη αφής infotainment. Το τιμόνι, όπως και με άλλα μοντέλα της σειράς Ferrari, φιλοξενεί μια σειρά από χειριστήρια. Μαζί και με τον παραδοσιακό επιλογέα τρόπου οδήγησης manettino. Το coupé διαθέτει και μια πανοραμική γυάλινη οροφή στάνταρ, ενώ η κορυφή του Spider μπορεί να ανασυρθεί σε μόλις 14 δευτερόλεπτα. Σε ταχύτητες οχήματος έως και 45 χλμ. Η αντιστάθμιση είναι η μείωση του χώρου αποσκευών, κατά 100 λίτρα.