Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Nio σκέφτεται να αγοράσει το εργοστάσιο της Audi στο Βέλγιο. Επί του παρόντος, το εργοστάσιο στο Vorst, το οποίο παράγει το Audi Q8 e-tron, απειλείται με κλείσιμο.
Σύμφωνα με τη φλαμανδική εφημερίδα De Tijd, ο Γερμανός παραγωγός premium, αναζητά ενεργά αγοραστή για το εργοστάσιο ως τη μόνη εναλλακτική λύση για το κλείσιμό του. Τα τελευταία αυτοκίνητα του Audi Q8 e-tron, πρόκειται να βγουν από τη γραμμή παραγωγής το επόμενο έτος, μετά την οποία, οι 2.910 εργαζόμενοι που απασχολούνται στο εργοστάσιο, θα βρεθούν αντιμέτωποι με απολύσεις.
Τις τελευταίες εβδομάδες, μια αντιπροσωπεία από τη Nio επισκέφτηκε τον χώρο του εργοστασίου και έχουν προθεσμία έως τις 23 Σεπτεμβρίου για να κάνουν επίσημη προσφορά. Το εργοστάσιο βρίσκεται σε έναν από τους 19 δήμους που αποτελούν την περιφέρεια της πρωτεύουσας των Βρυξελλών. Το Vorst είναι επίσης γνωστό ως Forest (στα γαλλικά), με το πρώτο να είναι το όνομά του στη φλαμανδική γλώσσα. Δεδομένου ότι το επίπεδο πληθυσμού του 2020 ήταν μόλις 56.581, το εργοστάσιο είναι πιθανότατα ένας από τους μεγαλύτερους, αν όχι ο μεγαλύτερος, εργοδότης στην περιοχή.
Η Nio εισήλθε για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή αγορά το 2021 με παραδόσεις της πρώτης γενιάς του ES8 στη Νορβηγία. Έκτοτε, έχει εισαγάγει μια σειρά από οχήματα δεύτερης γενιάς, σε διάφορες ευρωπαϊκές αγορές με περιορισμένη επιτυχία. Τον Ιούνιο, οι γερμανικές ταξινομήσεις οχημάτων Nio ήταν μόλις 44, έναντι 425 της BYD ή 5.158 της MG.
Από τον Ιούλιο, η Nio υπόκειται στους δασμούς της ΕΕ στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Ως συνεργαζόμενη εταιρεία, αλλά στην οποία δεν δόθηκε ο δικός της ατομικός συντελεστής, η Nio βαρύνεται επί του παρόντος με ένα τιμολόγιο 20,8% επιπλέον των υφιστάμενων τιμολογίων 10%. Η ΕΕ βρίσκεται στη διαδικασία επικύρωσης πιο μόνιμων δασμών, για τα επόμενα πέντε χρόνια. Εάν αυτά περάσουν χωρίς τροποποίηση, τότε η Nio θα υπόκειται σε ποσοστό 21,3%.
Η παραγωγή της Nio Cars στις βελγικές εγκαταστάσεις, θα απέφευγε τόσο το τιμολόγιο EV 21,3% όσο και το γενικό δασμό 10%, στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Κίνα. Ωστόσο, δεδομένης της υποτονικής απόδοσης των πωλήσεων της μάρκας μέχρι στιγμής στην Ευρώπη, η ανάληψη του εργοστασίου, μπορεί να είναι δύσκολο να δικαιολογηθεί, χωρίς είτε μια πτώση τιμής από την Audi, είτε με επιδοτήσεις από τη βελγική κυβέρνηση.
Το ενδιαφέρον της NIO για το εργοστάσιο της Audi είναι κάπως ειρωνικό, καθώς νωρίτερα φέτος, οι δύο εταιρείες είχαν δικαστική διαμάχη για το δικαίωμα χρήσης των ονομάτων ES6 και ES7, τα οποία η Audi ισχυρίστηκε ότι παραβίαζαν τα δικαιώματά της. Δεδομένου ότι τόσο το εργοστάσιο, όσο και το εργατικό δυναμικό έχουν χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, θα μπορούσε να το κάνει κατάλληλο για την Nio.
Πηγές: De Tijd , Fast Technology