Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan θέλει να προσφέρει αμφίδρομη φόρτιση σε επιλεγμένα ηλεκτρικά οχήματα, ξεκινώντας από το 2026. Το σύστημα θα λειτουργεί τόσο με εναλλασσόμενο όσο και με συνεχές ρεύμα και θα είναι επίσης «προσιτό».
Όταν πρόκειται για αμφίδρομη φόρτιση, υπήρχε πάντα ένα τεχνικό ερώτημα: AC ή DC; Μια λύση AC έχει το πλεονέκτημα, ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια απευθείας στο δίκτυο, χωρίς εξωτερικό μετατροπέα.
Ωστόσο, εάν το αμφίδρομο όχημα φόρτισης είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιηθεί στο σπίτι, μια λύση συνεχούς ρεύματος θα ήταν καλύτερη: η μπαταρία του οχήματος, η μονάδα οικιακής αποθήκευσης και το φωτοβολταϊκό σύστημα στην οροφή, λειτουργούν με συνεχές ρεύμα. Η μετάβαση σε εναλλασσόμενο ρεύμα μόνο για τη μεταφορά, θα σήμαινε περιττές διαδικασίες μετατροπής και απώλειες.
Από την άλλη πλευρά, μια αμφίδρομη λύση DC, θα εξαρτιόταν από έναν εξωτερικό μετατροπέα εάν άλλοι καταναλωτές χρησιμοποιούν επίσης την ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία του οχήματος στο σπίτι ή στο δίκτυο. Ωστόσο, καθώς η Nissan στοχεύει ρητά στη χρήση από όχημα σε δίκτυο (V2G), η εστίασή της στο εναλλασσόμενο ρεύμα είναι μια προφανής επιλογή.
Όπως ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρεία, έγινε η πρώτη μάρκα αυτοκινήτου που έλαβε την απαραίτητη πιστοποίηση δικτύου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σκοπεύει να προσφέρει αντίστοιχη λύση στα οχήματά της εκεί από το 2026. Προβλέπεται επέκταση και σε άλλες αγορές της Ευρώπης.
«Υπό τη σημαία της Nissan Energy, στόχος της εταιρείας είναι να αναπτύξει την τεχνολογία V2G πρώτα στο Ηνωμένο Βασίλειο, ακολουθούμενη από άλλες αγορές στην Ευρώπη, ενδυναμώνοντας τους καταναλωτές με λύσεις V2G που βασίζονται είτε σε AC είτε σε DC, σε ευθυγράμμιση με τις τοπικές υποδομές και τις ρυθμιστικές απαιτήσεις », αναφέρει το δελτίο τύπου. Ωστόσο, η Nissan δεν διευκρινίζει πώς θα είναι η λύση DC.
Είναι μια λύση AC στο Ηνωμένο Βασίλειο: μετά από δοκιμή ενός έτους στο Nottingham, η Nissan έλαβε την «πιστοποίηση G99 Grid Code», που απονέμεται από την TÜV Rheinland, η οποία απαιτείται για την τροφοδοσία ηλεκτρικής ενέργειας στο δημόσιο δίκτυο του Ηνωμένου Βασιλείου. Ωστόσο, οι λεπτομέρειες του νέου ενσωματωμένου φορτιστή ή των υπηρεσιών που προσφέρει η Nissan για αμφίδρομη φόρτιση στο Ηνωμένο Βασίλειο, δεν είναι ακόμη γνωστές.
Λέγεται μόνο γενικά ότι το έργο «υποστηρίζεται από την εκτεταμένη εμπειρία της Nissan στο V2G», αφού η ιαπωνική εταιρεία έχει υλοποιήσει περίπου 40 έργα V2G τα τελευταία δέκα χρόνια παγκοσμίως .
Ένα πράγμα είναι σαφές: η ενσωματωμένη λύση που είναι εγκατεστημένη στο όχημα μειώνει το κόστος εισόδου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία στοχεύει σε «τιμή συγκρίσιμη με έναν μονοκατευθυντικό φορτιστή που διατίθεται σήμερα». Με αυτόν τον τρόπο, η Nissan θέλει να μειώσει το εμπόδιο εισόδου στη χρήση του V2G και να κάνει την τεχνολογία πιο προσιτή σε περισσότερους ανθρώπους.
Ωστόσο, το σύστημα προς το παρόν λειτουργεί μόνο σε συνδυασμό με ένα ειδικό wallbox που αναπτύχθηκε από την Enovates, όπως διευκρινίζει η αυτοκινητοβιομηχανία στο γερμανικό δελτίο τύπου. Δεν υπάρχει καμία αναφορά σε αυτό στην αγγλική έκδοση.
«Το wallbox λειτουργεί ως ο κόμβος του συστήματος: στέλνει και λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τη ζήτηση ενέργειας και την παροχή ενέργειας από το νέφος Dreev και δίνει οδηγίες στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φορτίσει ή να παρέχει ενέργεια στο σπίτι ή στο δημόσιο δίκτυο», γράφει η Nissan. Το κόστος αυτού του wallbox δεν αναφέρεται.
Χρησιμοποιώντας την ενσωματωμένη αμφίδρομη τεχνολογία V2G της Nissan, οι πελάτες μπορούν να μειώσουν το ετήσιο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας που επιβαρύνουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έως και 50%.
Η Nissan βασίζει αυτόν τον ισχυρισμό σε μια προσομοίωση που βασίζεται σε τυπικό λογαριασμό ηλεκτρικής ενέργειας Βρετανών πελατών του συνεργάτη EDF Dreev. Οι καθαρές εκπομπές CO2 που παράγονται από τη φόρτιση σε ένα μέσο νοικοκυριό στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναμένεται επίσης να μειωθούν έως και τριάντα τοις εκατό ετησίως ανά ηλεκτρικό όχημα.
Το πιλοτικό έργο V2G στο Ηνωμένο Βασίλειο, χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από το Κέντρο Προηγμένης Προώθησης (APC) της κυβέρνησης του ΗΒ. Η Nissan έχει επίσης συνεργαστεί με διάφορους συνεργάτες, συμπεριλαμβανομένων των Dreev και Enovates. Η Dreev, μια κοινοπραξία μεταξύ της EDF και της NUVVEF, ήταν υπεύθυνη για τη συλλογή δεδομένων, τη δημιουργία προφίλ πελατών και τον καθορισμό ενός σχεδίου χρέωσης/εκφόρτισης με βάση την ανάλυση των δεδομένων wallbox.
Η Enovates, μια εταιρεία τεχνολογίας κινητικότητας με έδρα το Βέλγιο, ανέπτυξε το wallbox και τον εξοπλισμό προμήθειας ηλεκτρικών οχημάτων (EVSE), συμπεριλαμβανομένης της αντίστοιχης εγκατάστασης και πιστοποίησης δοκιμής.
Πηγή: nissannews.com