Η Νορβηγία δείχνει την δύναμη των ηλεκτρικών οχημάτων

Η Νορβηγία υπήρξε η κορυφαία αγορά ηλεκτρικών οχημάτων όσον αφορά στην κατά κεφαλήν υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.

Ακούστε το άρθρο

Η Νορβηγία δείχνει ξανά ότι το μέλλον των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο κοντά από ό,τι πιστεύουν οι περισσότεροι άνθρωποι, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Νοεμβρίου στη χώρα σχεδόν εξάλειψαν… τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η σκανδιναβική χώρα υπήρξε η κορυφαία αγορά ηλεκτρικών οχημάτων όσον αφορά στην κατά κεφαλήν υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.

Καθώς πολλές αγορές εισάγουν σχέδια για την «απαγόρευση» των αυτοκινήτων που κινούνται με ρυπογόνους τρόπους έως το 2030, το 2035 ή και ακόμη αργότερα, η Νορβηγία στοχεύει κάθε νέο αυτοκίνητο στο δρόμο να είναι αμιγώς ηλεκτρικό μόλις έως το 2025 και το πιο σημαντικό είναι ότι είναι πολύ κοντά στο να το πετύχει ακόμα νωρίτερα.

Εντυπωσιακά αποτελέσματα για της πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στο Νοέμβριο στη Νορβηγία

Norway

Σύμφωνα με το elecrek, τα αποτελέσματα φέτος είναι εντυπωσιακά. Οι αριθμοί των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στη Νορβηγία κατά το μήνα Νοέμβριο έδειξαν ότι το 73,8% των πωλήσεων είναι από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και ο αριθμός φτάνει στο 94,9% όταν προστεθούν και όλα τα υβριδικά οχήματα.

Το μερίδιο αγοράς για τον μήνα Νοέμβριο στη Νορβηγία:

Αυτοκίνητα μόνο με βενζινοκινητήρα 356
Αυτοκίνητα μόνο με κινητήρα ντίζελ 416
Υβριδικά αυτοκίνητα 3.288
Αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων/Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα 11.274

Επίσης, η Tesla εξακολουθεί να πρωτοστατεί στις πωλήσεις οχημάτων:

Tesla Model Y: 1.013 μονάδες
Tesla Model 3: 771 μονάδες
Volkswagen ID.4: 725 μονάδες
Audi Q4 e-tron: 661 μονάδες
Nissan Leaf: 655 μονάδες

Μάλιστα, ο μήνας Δεκέμβριος θα παρουσιάσει ακόμη περισσότερες πωλήσεις EV στη Νορβηγία.  Αφού μάλιστα εκκρεμεί μια μεγάλη αποστολή Model 3 και Model Y στη χώρα, στο τέλος του έτους.

Πόσο γρήγορα αναμένεται να ακολουθήσουν οι υπόλοιπες χώρες το παράδειγμα της Νορβηγίας;

Οι επικριτές των EV θέλουν να αποδείξουν ότι η Νορβηγία δεν είναι αποτελεί κάποιο ενδεικτικό παράδειγμα. Ουσιαστικά είναι μια μικρή αγορά που προσφέρει εξαιρετικά κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Ως εκ τούτου δεν είναι αντιπροσωπευτική άλλων αγορών.

Η Νορβηγία προέβη σε μια αναγκαία διόρθωση της αγοράς φορολογώντας τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο.

Με αυτή τη διόρθωση της αγοράς, τα ηλεκτρικά οχήματα επικρατούν ως η καλύτερη λύση.  Καθώς όλο και περισσότερες επιλογές EV βγαίνουν στην αγορά.

Ενώ άλλες αγορές επιδεικνύουν μεγαλύτερη πρόβλεψη σχετικά με την ίδια διόρθωση της αγοράς παρουσιάζοντας κίνητρα για EV που είναι πιο μικρά και εύκολα αποδεκτά σε πολιτικό επίπεδο, τα ηλεκτρικά οχήματα αρχίζουν σταδιακά να γίνονται πιο προσιτά από άποψη τιμής.

Όταν μικρύνει το χάσμα των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το ίδιο ακριβώς που συμβαίνει στη Νορβηγία αυτή τη στιγμή θα συμβεί και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.

Οι εταιρείες που πιστεύουν ότι αυτό δεν θα συμβεί μέχρι το 2030 ή ακόμα και το 2035 στην πραγματικότητα θα πρέπει να προσαρμοστούν στα δεδομένα που έχουν προκαθοριστεί από τις ρυθμιστικές αρχές σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και μάλιστα σε γρήγορο χρονικό διάστημα.

abb_img