Η Peugeot δέχεται τώρα παραγγελίες για τις εκδόσεις μεγάλης αυτονομίας των δύο ηλεκτρικών SUV της, των E-3008 και E-5008. Ανακοίνωσε επίσης ότι θα προσφέρει «σύντομα» τα EV, με ένα τρίτο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Το ότι η Peugeot θα προσφέρει τα E-3008 και E-5008 με μπαταρία 97 khW είναι γνωστό από την κυκλοφορία των EV. Ωστόσο, μόνο οι εκδόσεις του μοντέλου με τη μικρότερη μπαταρία των 73 kWh είναι διαθέσιμες μέχρι στιγμής.
Στη Γαλλία, οι τιμές για το E-3008 230 Long Range ξεκινούν από 46.990 ευρώ για την έκδοση Allure. Το E-5008 230 Long Range στην ίδια έκδοση, κοστίζει από 51.490 ευρώ. Τις επόμενες εβδομάδες θα ακολουθήσουν οι τιμές τις για άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Οι εκδόσεις μεγαλύτερης αυτονομίας των E-3008 και E-5008, θα εκτεθούν στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού από τις 14 έως τις 20 Οκτωβρίου, και θα έχουν αυτονομία 700 και 668 χιλιομέτρων, αντίστοιχα.
Η Peugeot καθορίζει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης DC της μπαταρίας μεγάλης αυτονομίας, στα 160 kW (το STLA Medium, στο οποίο βασίζονται τα αυτοκίνητα, είναι μια καθαρή πλατφόρμα των 400 volt).
Παρόλο που άλλα μοντέλα αυτής της κατηγορίας μεγέθους, προσφέρουν υψηλότερες δυνατότητες φόρτισης αιχμής, το Peugeot φαίνεται να μπορεί να διατηρήσει τα 160 kW για σχετικά μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς ο χρόνος φόρτισης από 20 έως 80% είναι 27 λεπτά.
Ωστόσο, δεν είναι δυνατή η άμεση σύγκριση με τον ανταγωνισμό, καθώς η Stellantis καθορίζει τον χρόνο φόρτισης από 20 έως 80% και όχι το συνηθισμένο 10 έως 80%.
Τα δύο μοντέλα θα κυκλοφορήσουν με την πρόσθετη ονομασία «230». Η μεγάλη μπαταρία συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση ισχύος 230 ίππους, γεγονός που δίνει το όνομά του στο αυτοκίνητο.
Οι εκδόσεις με μπαταρία 73 kWh θα τροφοδοτούνται από έναν κινητήρα με ισχύ 213 PS και πωλούνται με τον κωδικό αριθμό «210». Επιπλέον, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία διευκρινίζει ότι «τα E-3008 και E-5008 LONG RANGE, επωφελούνται από τη νέα προετοιμασία της μπαταρίας (σύστημα προθέρμανσης), που τους επιτρέπει να βελτιστοποιούν τους αρχικούς χρόνους φόρτισης σε μεγάλα ταξίδια και με χαμηλή θερμοκρασία.
Η νέα επιλογή μπαταρίας είναι 15 χιλιοστά παχύτερη από την μπαταρία των 73 kWh. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το STLA Medium έχει σχεδιαστεί ως πλατφόρμα «BEV-by-design», επομένως ο διαθέσιμος χώρος στο εσωτερικό και το πορτμπαγκάζ δεν επηρεάζεται. Το e-3008 μήκους 4,54 μέτρων, με μεταξόνιο 2,73 μέτρα, είναι ένα σχετικά συμπαγές αυτοκίνητο, δεδομένου ότι η μπαταρία του έχει ενεργειακό περιεχόμενο σχεδόν 100 kWh.
Τα δύο ηλεκτρικά SUV, βασίζονται στη νέα πλατφόρμα της Stellantis STLA Medium και χρησιμοποιούν στοιχεία μπαταρίας από την κοινοπραξία ACC (TotalEnergies και Mercedes-Benz).
Αυτό σημαίνει ότι οι μπαταρίες προέρχονται από τη Γαλλία, και συγκεκριμένα από το Douvrin, το οποίο φιλοξενεί επί του παρόντος το μοναδικό λειτουργικό εργοστάσιο της ACC. Το χρονοδιάγραμμα για τα εργοστάσια στο Kaiserslautern και στο Termoli στην Ιταλία, είναι αβέβαιο.
Εκτός από μια μεγαλύτερη μπαταρία, η Peugeot λέει ότι «σύντομα» θα προσφέρει και τα δύο ηλεκτρικά SUV, με ένα τρίτο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, συγκεκριμένα το 320 Dual Motor AWD, για «ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις».
Το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, θα προσφέρει έτσι 320 ίππους. Σύμφωνα με πληροφορίες, το E-5008 με σύστημα τετρακίνησης, θα έχει τη μικρότερη μπαταρία 73 kWh και θα προσφέρει αυτονομία WLTP 500 χιλιομέτρων. Η φόρτιση DC από 20 έως 80% θα διαρκεί 30 λεπτά.
Πηγές: media.stellantis.com , peugeot.de