Από τις αρχές Ιουλίου , είναι γνωστό ότι η Porsche εξετάζει το ενδεχόμενο να αποκτήσει το πλειοψηφικό μερίδιο της θυγατρικής της Varta, V4Drive. Ο κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων, είναι ένας από τους λίγους πελάτες των κυψελών V4Drive της Varta. Μέχρι στιγμής, αυτά δεν έχουν χρησιμοποιηθεί σε αμιγώς ηλεκτρικές Porsche αλλά στην ηλεκτροκίνητη 911, την 911 GTS T-Hybrid.
Σύμφωνα με τη γερμανική Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), η Porsche θα μπορούσε να λάβει μέρος όχι μόνο στην παραγωγή της θυγατρικής της Varta V4Drive αλλά και στη μητρική εταιρεία Varta AG. «Το γεγονός ότι ο κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων, προφανώς θέλει τώρα να εμπλακεί και με τη μητρική εταιρεία δείχνει τη δραματική κατάσταση της Varta AG», λέει η FAZ. Για την Porsche, «μόνο το κελί υψηλής απόδοσης είναι σημαντικό».
«Απαραίτητη προϋπόθεση για αυτό είναι μια υγιής οικονομική βάση για τη Varta AG. Υπό ορισμένες συνθήκες, θα μπορούσαμε επομένως να φανταστούμε τη συμμετοχή σε μια οικονομική αναδιάρθρωση της Varta AG στο σύνολό της. Οι συζητήσεις για αυτό είναι ακόμη σε εξέλιξη», ανέφερε η Porsche σε δήλωση που έλαβε το πρακτορείο ειδήσεων Reuters .
Προφανώς, η Michael Tojner, μια αυστριακή εταιρεία που κατέχει το πλειοψηφικό μερίδιο στη Varta μέσω της ελβετικής εταιρείας χαρτοφυλακίου Montana Tech Components, ευνοεί αυτό το σχέδιο. Μια άλλη πρόταση έρχεται από τους πιστωτές. Σύμφωνα με την Varta, μια άλλη πιθανότητα θα μπορούσε να είναι «ένα κούρεμα, μια συμφωνία μεταξύ του οφειλέτη και των πιστωτών του, που ακυρώνει μέρος του χρέους, προκειμένου να αποκατασταθεί η οικονομική σταθερότητα της εταιρείας».
Δεν είναι ακόμη σαφές ποια επιλογή θα επιλέξει η Varta. Την Κυριακή, η εταιρεία ενημέρωσε το Περιφερειακό Δικαστήριο της Στουτγάρδης, ότι «σε σύντομο χρονικό διάστημα θα υλοποιηθεί ένα έργο αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με το γερμανικό νόμο περί εταιρικής σταθεροποίησης και αναδιάρθρωσης (StaRUG).»
Στόχος είναι να αποφευχθεί η αφερεγγυότητα. Ο προβληματικός κατασκευαστής μπαταριών δηλαδή η Varta, είπε επίσης ότι πιστεύει ότι καμία από τις προτάσεις δεν θα κερδίσει την απαραίτητη πλειοψηφία στη γενική συνέλευση των μετόχων. Ωστόσο, θα ενημερώσει τα αρμόδια δικαστήρια, για τη σχεδιαζόμενη αναδιάρθρωση. Εάν γίνουν δεκτά, δεν θα χρειάζονταν την έγκριση των επενδυτών.
Η Varta παρουσίασε την πρώτη κυψέλη V4Drive κατάλληλη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μορφή 21700 (διάμετρος 2,1 cm, ύψος 7 cm) το 2021. Τον Απρίλιο του ίδιου έτους, η εταιρεία το παρουσίασε αρχικά ως βάση για μια μπαταρία, που θα χρησίμευε ως «ενισχυτής σε οχήματα premium και σπορ ή ως μονάδα αποθήκευσης ενέργειας ανάκτησης, σε υβριδικά οχήματα, όπως η Porsche 911 .
Η Varta ήθελε να προχωρήσει γρήγορα στην εμπορευματοποίηση: η πιλοτική παραγωγή των κυψελών V4Drive σε μορφή 21700 ανακοινώθηκε εκείνη τη στιγμή για τα τέλη του 2021, με τη μαζική παραγωγή να ξεκινά δύο χρόνια αργότερα, δηλαδή στα τέλη του 2023, με παραγωγική ικανότητα τουλάχιστον 2 GWh.
Ωστόσο, η Varta έβαλε σε αναμονή τα σχέδιά της στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στα τέλη του 2022 . Είπε ότι θα συνεχίσει με το νέο της εργοστάσιο για την μπαταρία V4Drive, μόνο όταν είχε δεσμεύσεις από τους πελάτες. Ωστόσο, η λειτουργία του πιλοτικού σχεδίου συνεχίστηκε, όπως είχε προγραμματιστεί.
Η απόκτηση μεριδίου της Porsche στο τμήμα V4Drive και η συμβολή στην απαραίτητη χρηματοδότηση της Varta, θα είναι πολύ χρήσιμη για τον κατασκευαστή μπαταριών. Σύμφωνα με την Varta, χρειάζεται «υψηλό διψήφιο» ποσό εκατομμυρίων ευρώ, για να λάβει μια θετική πρόβλεψη συνέχισης από τους εμπειρογνώμονες, στους οποίους ανατέθηκε η έκθεση αναδιοργάνωσης. Αυτό θα επέτρεπε στη Varta να αποφύγει την αφερεγγυότητα. Ο Tojner θα συνεισέφερε περίπου το μισό. Δεν έγινε ακόμα γνωστό, τι μερίδιο θα πάρει η Porsche.
Πηγή:reuters.com – varta-ag.com