Η Porsche λατρεύει το Hyundai Ioniq 5 N: «Το έκαναν πραγματικά καλό»

Εμπνευσμένη από το EV της Hyundai, η Porsche θα δώσει στις ηλεκτρικές Boxster και Cayman ψεύτικες αλλαγές ταχυτήτων και ήχους κινητήρα.

Ακούστε το άρθρο

Η Hyundai έχει σίγουρα διανύσει μεγάλη πρόοδο τις τελευταίες δεκαετίες, αν και ακόμη και η πανίσχυρη Porsche μιλάει με τα καλύτερα λόγια για την αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα τη Σεούλ. Από την οπτική γωνία ενός ενθουσιώδους, το Ioniq 5 N είναι αναμφισβήτητα το πιο ενδιαφέρον ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε από τη Νότια Κορέα. Ο Zuffenhausen έλαβε υπόψη του το ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων συγκρίνοντας το πρώτο μοντέλο N χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης. 

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 N Line: Σιωπηλό ποίημα

Σε μια ειλικρινή συνέντευξη στο αυστραλιανό περιοδικό Drive, ένα ανώτερο στέλεχος της Porsche επαίνεσε το Ioniq 5 N. Ο Frank Moser, αντιπρόεδρος των μοντέλων 718 και 911, παραδέχτηκε ότι η οδήγηση του «πικάντικου» EV της Hyundai, ήταν μια εμπειρία που «άνοιξε τα μάτια», προσθέτοντας ότι οι μηχανικοί «το έκαναν πραγματικά, πραγματικά καλό». Απόλαυσε επίσης ιδιαίτερα τους τεχνητούς ήχους του κινητήρα και τις προσομοιωμένες αλλαγές ταχυτήτων, γνωστές στην ορολογία μάρκετινγκ της Hyundai, ως N Active Sound+ και N e-shift.

Ο Moser αποκάλυψε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ότι η Porsche θα εμπνευστεί από τα χαρακτηριστικά του Ioniq 5 N, για τα ηλεκτρικά μοντέλα 718: «Αυτός είναι είναι ο τρόπος». Ωστόσο, τόνισε ότι οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν την ελευθερία να αποφασίσουν αν θέλουν αυτά τα gizmos, ενεργοποιημένα ή απενεργοποιημένα. Εάν ενεργοποιηθούν, θα ακούν έναν προσομοιωμένο ήχο εξακύλινδρου κινητήρα και θα αισθάνονται εικονικές αλλαγές ταχυτήτων.

Η Porsche λατρεύει το Hyundai Ioniq 5 N: «Το έκαναν πραγματικά καλό»

Ο Moser θυμάται ότι έπρεπε να πείσει τον Andreas Preuninger, Project Manager GT Vehicles, να συμμετάσχει σε μια από τις δοκιμαστικές διαδρομές. Ο υπεύθυνος για τα αυτοκίνητα της Porsche που επικεντρώνονται στην πίστα, αρχικά αρνήθηκε: «Αφήστε με ήσυχο, δεν θέλω τίποτα από αυτά τα ηλεκτρικά πράγματα». Τελικά πείστηκε να οδηγήσει το Ioniq 5 N και έφυγε εντυπωσιασμένος, από τη λειτουργία N Grin Boost: «Ουάου». 

Ενεργοποιούμενο από ένα κόκκινο κουμπί στο τιμόνι, το N Grin Boost, ξεκλειδώνει όλες τις δυνατότητες των διπλών κινητήρων. Διαρκεί μόνο 10 δευτερόλεπτα, αλλά ανεβάζει τη συνδυασμένη ισχύ στους 641 ίππους και τα 770 Nm ροπής, αρκετά για επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, λειτουργεί μόνο όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη τουλάχιστον στο 30%. Μόλις χρησιμοποιηθεί, απαιτείται χρόνος αναμονής 10 δευτερολέπτων, πριν πατήσετε ξανά το κουμπί NGB. 

Δείτε ακόμα: Η Hyundai αποκαλύπτει το απόλυτο ηλεκτρικό Off-Road

Η Porsche παραμένει προσηλωμένη στην κυκλοφορία του 718 EV, αλλά οι Boxster και Cayman χωρίς βενζίνη, δεν θα φτάσουν πριν από τις αρχές του 2027. Αρχικά προοριζόταν να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Τα μοντέλα επόμενης γενιάς, θα διατηρήσουν πλέον κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά μόνο για τις «κορυφαίες» εκδόσεις. 

Η Porsche λατρεύει το Hyundai Ioniq 5 N: «Το έκαναν πραγματικά καλό»

Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Moser είπε ότι η αμιγώς ηλεκτρική Boxster/Cayman, θα είναι «λίγο βαρύτερη» από την απερχόμενη 718, την οποία η Porsche σταμάτησε να κατασκευάζει τον περασμένο μήνα. Δεν έδωσε ακριβή αριθμό ή έστω μια εκτίμηση, αλλά υποσχέθηκε ότι θα είναι ένα «πολύ ελαφρύ αυτοκίνητο» για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όπως θα θυμάστε μερικοί από εσάς, το Mission R με έδρα τις νήσους Cayman, ζύγιζε περίπου 1.780 κιλά και είχε μπαταρία 82,0 κιλοβατώρες. Ωστόσο, το Mission R ήταν μια απλοποιημένη ιδέα αγωνιστικού αυτοκινήτου, επομένως το μελλοντικό μοντέλο δρόμου, μπορεί να μην είναι το ίδιο.

Πηγές: motor1.com – Drive.com.au