Η Porsche ανακοίνωσε σήμερα, ότι τρία νέα μέλη της αναβαθμισμένης οικογένειας Taycan, θα κυκλοφορήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2025. Το βασικό σεντάν, αποκτά τετρακίνηση για να γίνει η Taycan 4, ενώ η έκδοση GTS, επιστρέφει τόσο σε σεντάν όσο και σε Sport Turismo wagon.
«Τα νέα μοντέλα έχουν μεγαλύτερη ισχύ, μεγαλύτερη αυτονομία και μπορούν να φορτιστούν σε λιγότερο χρόνο και με μεγαλύτερη σταθερότητα», ανέφεραν οι αξιωματούχοι της Porsche σε δελτίο τύπου.
Η βελτίωση της απόδοσης, οφείλεται σε διάφορους παράγοντες: ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης με νέο κινητήρα στον πίσω άξονα, με έως και 107 ίππους μεγαλύτερη ισχύ από τον προκάτοχό του σε όλα τα μοντέλα, έναν τροποποιημένο μετατροπέα με βελτιστοποιημένο λογισμικό, πιο ισχυρές μπαταρίες, αναθεωρημένη θερμική διαχείριση, αντλία θερμότητας επόμενης γενιάς, αυξημένη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα και προαιρετική επιλογή τετρακίνησης.
Είναι σημαντικό, ότι σε σταθμούς φόρτισης 800 volt DC, τα μοντέλα Taycan, μπορούν να φορτίζουν εξαιρετικά, με τα εντυπωσιακά 320 kW, καθιστώντας το ένα από τα ταχύτερα φορτιζόμενα ηλεκτρικά ηλεκτρικά οχήματα στον κόσμο.
Η GTS, αυτό το «σπορ all-rounder» Taycan της πρώτης γενιάς, πρόσφερε πολλές επιλογές απόδοσης, όπως οι εκδόσεις Turbo και Turbo S. Η ανανεωμένη Taycan, έκανε το ντεμπούτο της χωρίς τα μοντέλα GTS, αλλά τώρα τα GTS είναι εδώ σε μορφή sedan και wagon. Νέο στην Taycan GTS, σε σύγκριση με την προκάτοχό της, είναι οι σπορ σχεδίασης προφυλακτήρες με τα χαρακτηριστικά ένθετα, βαμμένα σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, το οποίο χρησιμοποιείται επίσης και στις βάσεις των εξωτερικών καθρεπτών. Τόσο οι τυπικοί τροχοί Taycan Turbo S Aero Design με διάμετρο 20 ιντσών όσο και οι προαιρετικοί τροχοί RS Spyder Design των 21 ιντσών, είναι βαμμένοι αποκλειστικά σε γκρι ανθρακί χρώμα.
Η GTS αποκτά έως και 700 ίππους, όταν χρησιμοποιείται το Launch Control, δηλαδή 102 ίππους περισσότερους από τον προκάτοχό της. Και με το πακέτο Sport Chrono, ο οδηγός μπορεί να προσθέσει επιπλέον 95 ίππους για 10 δευτερόλεπτα. Τόσο το sedan όσο και το «βαγόνι» Sport Turismo, επιταχύνουν από μηδέν στα 100 χλμ./ώρα σε 3,1 δευτερόλεπτα. Η GTS αποκτά ακόμη και ένα «προφίλ ήχου», που είναι μοναδικό σε αυτό το μοντέλο. Όσον αφορά τη μέγιστη ικανότητα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση από υψηλές ταχύτητες, η Porsche αναφέρει ότι έχει αυξηθεί έως και την τιμή των 400 kW.
Άλλες αναβαθμίσεις για την GTS, περιλαμβάνουν το σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, την προαιρετική τετραδιεύθυνση στον πίσω άξονα, την ρυθμιζόμενη αερανάρτηση, τα στάνταρ σπορ καθίσματα και το επαναρυθμισμένο Porsche Active Ride. Αξιοσημείωτη βελτίωση έχει επιτευχθεί και στον τομέα της αυτονομίας (+120 χιλιόμετρα) αγγίζοντας για την περίσταση τα 628 χλμ βάσει WLTP. Τα μοντέλα GTS, ξεκινούν από 147.900 $ για το σεντάν και 149.800 $ για την Taycan GTS Sport Turismo.
Αλλά η προσθήκη AWD στο βασικό σεντάν, είναι αναμφισβήτητα η πιο συναρπαστική εξέλιξη. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί με την τυπική μπαταρία Performance ή την προαιρετική μπαταρία Performance Battery Plus, η οποία αποδίδει 402 ίππους ή 429 ίππους σε λειτουργία overboost, αντίστοιχα.
Το πλεονέκτημα πρόσφυσης του AWD, επιτρέπει στην Taycan 4, να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα, σε 4,4 δευτερόλεπτα, λίγο γρηγορότερα από το RWD.
Επιπλέον, ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας αποσυνδέεται όποτε το επιτρέπουν η πρόσφυση, η δυναμική της οδήγησης και η ευστάθεια στην οδήγηση. Στη συνέχεια ενεργοποιείται ξανά μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου όταν χρειάζεται, για παράδειγμα κατά την επιτάχυνση.
Οι τρεις τελευταίες καινοτομίες, μας υποδεικνύουν αυτό το εξαιρετικό εύρος», λέει ο Kevin Giek, Επικεφαλής της σειράς Taycan στην Porsche. «Ακόμη και η πρώτη γενιά της Taycan GTS, ήταν ήδη ο σπορ φορέας της σειράς, τοποθετημένος μεταξύ της Taycan 4S και της Taycan Turbo. Και η νέα έκδοση δεν αποτελεί εξαίρεση. Και στο άλλο άκρο της γκάμας, το σπορ σεντάν Taycan 4, συνδυάζει την υψηλή απόδοση του βασικού μοντέλου, με την ανώτερη οδική συμπεριφορά της τετρακίνησης». Η τιμή της Taycan 4 ξεκινά από τα 103.300 $.