Η πτώση των τιμών μπαταριών στην Κίνα θα ευεργετήσει τα EVs

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση του Bloomberg για τα EV, το κόστος των κυψελών μπαταρίας LFP στην Κίνα, έχει μειωθεί κατά 51 τοις εκατό

Ακούστε το άρθρο

Οι τιμές των μπαταριών για τα EVs στην Κίνα πέφτουν ραγδαία, χωρίς να φαίνεται τέλος. Οι αναλυτές θεωρούν την τάση ως καταλύτη στη μαζική απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές των οδικών μεταφορών παγκοσμίως.

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση του Bloomberg, το κόστος των κυψελών μπαταρίας LFP στην Κίνα για τα EVs, έχει μειωθεί κατά 51 τοις εκατό σε μέσο όρο 53 $/kWh από το 2023. Αυτό είναι εντυπωσιακά χαμηλότερο από τον μέσο παγκόσμιο ρυθμό το 2023 (95 $/kWh).

Η πτώση των τιμών μπαταριών στην Κίνα θα ευεργετήσει τα EV

Το Bloomberg αποδίδει όχι έναν αλλά τρεις παράγοντες στη ραγδαία πτώση και σημαντικά χαμηλό κόστος μπαταρίας στην Κίνα: μείωση των τιμών των πρώτων υλών, πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους.

Οι τιμές των πρώτων υλών δέχθηκαν μεγάλο πλήγμα τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Για παράδειγμα, εξετάστε το κόστος της καθόδου, του ακριβότερου συστατικού ενός στοιχείου μπαταρίας. Το μερίδιό της στο κόστος μιας μπαταρίας έχει μειωθεί από 50 τοις εκατό στις αρχές του 2023 σε λιγότερο από 30 τοις εκατό το 2024.

Η πτώση των τιμών μπαταριών στην Κίνα θα ευεργετήσει τα EV

Η παγκόσμια ζήτηση για EVs, δεν αντιστοιχεί στον αριθμό των μπαταριών που παράγει η Κίνα και ενώ οι εξέχοντες προμηθευτές μπαταριών κυκλοφορούν μειώσεις τιμών ως απάντηση στην πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, οι αδύναμοι παίκτες παλεύουν με ανταγωνιστικές αλλαγές.

Η πτώση των τιμών μπαταριών στην Κίνα θα ευεργετήσει τα EV

Τα εργοστάσια μπαταριών της Κίνας λειτουργούσαν με χωρητικότητα 51 τοις εκατό το 2022 και στη συνέχεια χαμηλότερα στο 43 τοις εκατό το 2023, και το Bloomberg εκτιμά ότι αυτές οι εγκαταστάσεις παραγωγής θα παραμείνουν ακόμη πιο αδρανείς φέτος.

Οι μέσες τιμές πλησιάζουν στο εκτιμώμενο κόστος κατασκευής, υποδηλώνοντας πτώση των περιθωρίων. Το θετικό είναι ότι οι εταιρείες μπαταριών βελτιώνουν την τεχνολογία μπαταριών και τις διαδικασίες κατασκευής, και αυτές οι βελτιώσεις συμβάλλουν επίσης κάπως στην πτώση των τιμών.

Η πτώση των τιμών μπαταριών στην Κίνα θα ευεργετήσει τα EV

Το Bloomberg NEF (BNEF), το οποίο ερευνά τις αγορές εμπορευμάτων και τις επαναστατικές τεχνολογίες, εκτιμά ότι οι τιμές των μπαταριών θα παραμείνουν χαμηλές για τουλάχιστον αρκετά ακόμη χρόνια. Μια διαρκής μείωση των τιμών μπορεί να προσφέρει στον κόσμο μεγάλα κέρδη στους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας και της ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι αναλυτές μιλούσαν εδώ και χρόνια ότι τα EV θα γίνουν προσιτά και το νέο φυσιολογικό όταν οι τιμές των μπαταριών πέφτουν στα 100 $/kWh. Στην Κίνα, τα πακέτα μπαταριών LFP κοστίζουν τώρα 75 $/kWh και σε αυτό το επίπεδο, οι εταιρείες μπορούν να πουλήσουν EV στην ίδια τιμή ή ακόμα και χαμηλότερη από τα μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η πτώση των τιμών μπαταριών στην Κίνα θα ευεργετήσει τα EV

Σχεδόν τα δύο τρίτα των EV στη χώρα είναι ήδη φθηνότερα από τα αντίστοιχα ICE. Η πτώση των τιμών των μπαταριών στην Κίνα θα ωφελήσει τελικά τους καταναλωτές και στις παγκόσμιες αγορές.

Ο κλάδος του Συστήματος Αποθήκευσης Ενέργειας Μπαταριών (BESS) θα μπορούσε να ωφεληθεί περισσότερο από την κατακόρυφη πτώση των τιμών των μπαταριών. Οι εγκαταστάσεις με το κλειδί στο χέρι κοστίζουν ήδη 43% λιγότερο σε σύγκριση με το 2023. Η BNEF εκτιμά αύξηση 61% στις εγκαταστάσεις σταθερής αποθήκευσης παγκοσμίως φέτος, που ανέρχεται σε 155 GWh.

abb_img