Η Renault εισάγει την αμφίδρομη φόρτιση με το Renault 5

Το μελλοντικό Renault 5 είναι το πρώτο όχημα της Renault που λαμβάνει ενσωματωμένο φορτιστή με δυνατότητα V2X

Ακούστε το άρθρο

Το πλήρως ηλεκτρικό Renault 5 θα είναι το πρώτο όχημα της Renault με αμφίδρομο φορτιστή. Η σχετική υπηρεσία V2G θα είναι διαθέσιμη από την κυκλοφορία του Renault 5 στη Γαλλία και τη Γερμανία το 2024 και στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2025.

Η Renault λανσάρει την εισαγωγή της αμφίδρομης φόρτισης, μέσω της Mobilize. Εκτός από το Renault 5, οι πελάτες θα χρειαστούν έναν σταθμό φόρτισης με δυνατότητα V2G, που θα μπορεί να τροφοδοτεί ξανά με ηλεκτρική ενέργεια το δίκτυο όταν χρειάζεται.

Η Renault εισάγει την αμφίδρομη φόρτιση με το Renault 5

Η Mobilize θα προωθήσει τον δικό της φορτιστή «Mobilize Powerbox» για αυτόν τον σκοπό. Ο φορτιστής, που αναπτύχθηκε από την Software République με τον τεχνολογικό της συνεργάτη IoTecha, επικοινωνεί με το αυτοκίνητο και το cloud, λέει η Renault, «για να καθορίσει εάν θα πρέπει να επαναφορτίσει την μπαταρία ή να στείλει ρεύμα πίσω στο δίκτυο ανάλογα με τις ανάγκες φόρτισης της μπαταρίας, τις οικιακές ανάγκες  και κίνητρα από την αγορά ενέργειας και το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας». Η ισχύς του αμφίδρομου τερματικού κυμαίνεται από 7 έως 22 kW.

Το μελλοντικό Renault 5, είναι το πρώτο όχημα της Renault που λαμβάνει ενσωματωμένο φορτιστή με δυνατότητα V2X. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα. Το ενσωματωμένο λογισμικό διαχείρισης ενέργειας, λέγεται ότι «επιτρέπει τη συνεχή πρόσβαση στην υπηρεσία Mobilize V2G ενώ εξοικονομεί ενέργεια μπαταρίας».

Η Renault εισάγει την αμφίδρομη φόρτιση με το Renault 5

Επιπλέον, σύμφωνα με τη θυγατρική της Renault, ο αμφίδρομος φορτιστής μπορεί όχι μόνο να τροφοδοτεί ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο, αλλά και να λειτουργεί ηλεκτρικές συσκευές («λειτουργία από όχημα προς φόρτωση»). Για το σκοπό αυτό, η Renault αναπτύσσει έναν προσαρμογέα, που συνδέεται με την υποδοχή φόρτισης του οχήματος και μέσω του οποίου ρέει η ίδια ποσότητα ενέργειας όπως όπως αυτή από μια πρίζα των 230 volt.

Παράλληλα θα υπάρχει και μια εφαρμογή για smartphone που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον προγραμματισμό της αμφίδρομης φόρτισης. Κριτήρια όπως η επιθυμητή στάθμη μπαταρίας ή και ο χρόνος χρήσης του οχήματος μπορούν να καταγραφούν εκεί. Σύμφωνα με την Mobilize, η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη και για άλλα ηλεκτρικά οχήματα της Renault στο μέλλον.

Η Renault εισάγει την αμφίδρομη φόρτιση με το Renault 5

Το «Mobilize electricity contract», το οποίο παρέχεται από τον τεχνολογικό συνεργάτη The Mobility House και το οποίο χρησιμεύει για την εμπορία της ενέργειας που τροφοδοτείται στο δίκτυο, χρησιμεύει ως το τέταρτο στοιχείο εκτός από τον αμφίδρομο φορτιστή, που είναι εγκατεστημένος στο όχημα, το τερματικό V2G και την υπηρεσία.

«Για να αξιοποιήσει στο έπακρο την υπηρεσία V2G, η Mobilize θα προσφέρει ένα συμβόλαιο ηλεκτρικής ενέργειας με ουδέτερη εκπομπή άνθρακα σε ανταγωνιστικές τιμές, μέσω του τεχνολογικού συνεργάτη της The Mobility House. Χάρη στη σύμβαση, η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο σπίτι ή να πωληθεί ξανά στο δίκτυο», διευκρινίζει η θυγατρική της Renault. Η Mobility House είναι συνεργάτης του Ομίλου Renault από το 2018.

Η Renault εισάγει την αμφίδρομη φόρτιση με το Renault 5

«Χάρη στο Mobilize V2G, τα αυτοκίνητα γίνονται «αποθήκες» ενέργειας. Το μόνο που έχουν να κάνουν οι οδηγοί, είναι να συνδέουν τακτικά το όχημά τους στο Powerbox για να βελτιστοποιούν τον λογαριασμό ρεύματος. Κατά μέσο όρο, το κόστος φόρτισης μειώνεται στο μισό. Έτσι οι λύσεις κινητικότητας της Mobilize είναι πιο βιώσιμες και προσιτές», εξήγησε η Corinne Frasson, Διευθύντρια Ενεργειακών Υπηρεσιών στην Mobilize.

Πηγή: mobilize.com

abb_img