Με τη βοήθεια της εταιρείας τεχνολογίας The Mobility House με έδρα το Μόναχο, η Renault λανσάρει τώρα τη φόρτιση V2G στη Γαλλία, με το Renault 5. Η λειτουργία πρόκειται να εισαχθεί και στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2025.
Για τη Γαλλία, η προσφορά από όχημα σε δίκτυο (V2G), για την οποία είναι υπεύθυνες οι θυγατρικές της Renault, Mobilize και The Mobility House, είναι πλέον έτοιμη για την αγορά. Έτσι, οι μπαταρίες αυτοκινήτων «ενσωματώνονται έξυπνα στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας για πρώτη φορά, σε ένα εμπορικό και επεκτάσιμο προϊόν για τελικούς πελάτες», όπως αναφέρει η εταιρεία με έδρα το Μόναχο.
Με την τροφοδοσία ηλεκτρικής ενέργειας πίσω στο δίκτυο και τη συγκεντρωτική διάθεση αυτού του αποθέματος ενέργειας, οι ιδιοκτήτες οχημάτων, θα μπορούν να «φορτώνουν και να οδηγούν δωρεάν», επειδή το αυτοκίνητό τους θα κερδίζει χρήματα τροφοδοτώντας ενέργεια πίσω στο δίκτυο. Τα νέα μοντέλα Renault 5 του Ομίλου Renault και το Alpine A290, είναι εξοπλισμένα ανάλογα. Άλλες λύσεις είναι ο σταθμός φόρτισης AC PowerBox Verso, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για αμφίδρομη φόρτιση και το ενεργειακό συμβόλαιο Mobilize Power, για το οποίο είναι υπεύθυνη η εταιρεία The Mobility House.
Εν τω μεταξύ, η ανάπτυξη δεν θα σταματήσει στα σύνορα της Γαλλίας: «Το Ηνωμένο Βασίλειο θα ακολουθήσει το 2025, ενώ η Γερμανία συνεχίζει να αξιολογεί και να αναπτύσσει την προσέγγισή της για την εφαρμογή της τεχνολογίας V2G», λέει η Mobility House. Η εταιρεία συνεισφέρει την τεχνογνωσία και τα τεχνολογικά της στοιχεία, στη συνεργασία με τη Renault, προκειμένου να συνδυάσει τις μπαταρίες των οχημάτων, να ανταλλάξει την ενέργεια φόρτισης στις αγορές, να παρέχει υπηρεσίες δικτύου. «και να επιτρέψει στους πελάτες να επωφεληθούν από αυτό με ένα καινοτόμο ενεργειακό τιμολόγιο», όπως το θέτει η εταιρεία. Οι πελάτες καθορίζουν μόνοι τους το ελάχιστο και μέγιστο επίπεδο φόρτισης του αυτοκινήτου και άλλες παραμέτρους χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή.
Όσον αφορά τον σκεπτικισμό που ακούγεται εδώ κι εκεί ότι η μπαταρία μπορεί να γεράσει πρόωρα λόγω των αυξημένων διαδικασιών φόρτισης και εκφόρτισης με το V2G, η The Mobility House είναι καθησυχαστική: δεν υπάρχουν «ορατές επιπτώσεις φθοράς στην μπαταρία». Επιπλέον, «Η εγγύηση για την μπαταρία παρέχεται από τη Renault».
Όταν ρωτήθηκε γιατί αυτές οι εφαρμογές αμφίδρομης φόρτισης θα ξεκινήσουν στη Γαλλία αλλά όχι ακόμη σε άλλες χώρες, η The Mobility House έδωσε την ακόλουθη εξήγηση: «Σε σύγκριση με τη Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, προσφέρουν σημαντικά καλύτερες συνθήκες κανονιστικού πλαισίου για την επέκταση της αμφίδρομης χρέωσης». Αυτό οφείλεται κυρίως στους ακόλουθους παράγοντες: «υποστηρικτική ρύθμιση, επέκταση έξυπνου μετρητή και ψηφιοποίηση».
Η Γαλλία είναι επομένως πιο μπροστά από τη Γερμανία, όσον αφορά τη ρύθμιση πάνω στο θέμα. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα εμπλεκόμενα μέρη αναγνωρίζουν την προστιθέμενη αξία της αμφίδρομης χρέωσης και δεσμεύονται για ρεαλιστικές λύσεις. Επιπλέον, έξυπνοι μετρητές και αποτελεσματικές διαδικασίες εγγραφής, είναι διαθέσιμοι σε όλους τους τομείς, πράγμα που σημαίνει ότι ένα σημαντικό δομικό στοιχείο για το V2G, είναι ήδη σε ισχύ για τους τελικούς πελάτες. Το γεγονός ότι υπάρχει μόνο ένας μεγάλος διαχειριστής δικτύου διανομής στη Γαλλία, η Enedis, παίζει σημαντικό ρόλο εδώ.
Στη Γερμανία, από την άλλη πλευρά, υπάρχει ένα αποκεντρωμένο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, με περισσότερους από 900 φορείς εκμετάλλευσης δικτύου, γεγονός που καθιστά φυσικά πιο δύσκολη την εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών. Επιπλέον, η The Mobility House, πιστεύει ότι κάποια από τα ρυθμιστικά εμπόδια, πρέπει να αρθούν στη Γερμανία, «ειδικά τα διπλά τέλη δικτύου» και η αργή διάθεση έξυπνων μετρητών. «Όπως έχουν τα πράγματα σήμερα, η εγκατάσταση αποτυγχάνει, λόγω της αργής υλοποίησης από την πλευρά των νόμιμων χειριστών σημείων μέτρησης και ειδικότερα, λόγω της έλλειψης διαδικασιών από τους φορείς εκμετάλλευσης του δικτύου, για ανταγωνιστικούς φορείς εκμετάλλευσης σημείων μέτρησης», καταλήγει η ανάλυση.
Το Ηνωμένο Βασίλειο μπαίνει στο ενδιάμεσο, ως μια πιθανή αγορά V2G. Σύμφωνα με την The Mobility House, οι Βρετανοί είναι πολύ «προχωρημένοι» όσον αφορά τη ρύθμιση και προωθούν σταθερά την αμφίδρομη χρέωση. Η επέκταση των έξυπνων μετρητών προχωρά επίσης καλά. «Η δεύτερη γενιά ήδη κυκλοφορεί». Οι έξι διαχειριστές συστημάτων διανομής που δραστηριοποιούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο, διαθέτουν επίσης τυποποιημένες και πλήρως ψηφιοποιημένες διαδικασίες.
Τα διαφορετικά επίπεδα των χωρών, αντικατοπτρίζονται στον οδικό χάρτη V2G της Renault: στη γερμανική αγορά, η Renault κυκλοφόρησε το ηλεκτρικό R5 τον Μάιο χωρίς την υποσχεμένη δυνατότητα V2G, λόγω καθυστερήσεων στις κανονιστικές ρυθμίσεις. Ενώ η λειτουργία εισάγεται τώρα στη Γαλλία, τα οχήματα στη Γερμανία αρχικά θα υποστηρίζουν μόνο το ήδη διαδεδομένο V2L, όπως τη φόρτιση εξωτερικών συσκευών με 3,7 kW.
Παρά την καθυστερημένη εισαγωγή σε άλλες χώρες, η The Mobility House περιγράφει τώρα το λανσάρισμα στη Γαλλία ως «την αρχή μιας νέας εποχής κατά την οποία τα ηλεκτρικά οχήματα όχι μόνο καταναλώνουν ενέργεια, αλλά και την επιστρέφουν στο δίκτυο και έτσι γίνονται σταθμοί παραγωγής ενέργειας αποθήκευσης». Ο Thomas Raffeiner, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της The Mobility House, λέει: «Με την κυκλοφορία στη Γαλλία, φτάσαμε σε ένα σημαντικό ορόσημο, που αποδεικνύει ότι είμαστε τεχνικά ικανοί εφαρμόζοντας με επιτυχία το V2G. Τώρα πρέπει να δείξουμε ότι είναι δυνατή η οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δωρεάν και με μηδενικές εκπομπές ρύπων και στη Γερμανία».
Η Mobility House εργάζεται εντατικά στο ερώτημα πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η λεγόμενη ευελιξία φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων χωρίς να θυσιάζεται η άνεση για τον χρήστη. Ο πυρήνας της ιδέας είναι, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περνούν τον περισσότερο χρόνο τους σταθμευμένα και όχι εν κινήσει. Το 2023, η εταιρεία λάνσαρε το eyond, μια υπηρεσία που στοχεύει να εξασφαλίσει εισόδημα για ιδιώτες οδηγούς EV με οικιακό φορτιστή και ταυτόχρονα να συμβάλει στην ενεργειακή μετάβαση, αρχικά σε μονή κατεύθυνση και στο μέλλον και αμφίδρομα.
Στόχος της The Mobility House, είναι να εναρμονίσει την κυμαινόμενη διαθεσιμότητα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με τις ανάγκες χρέωσης των χρηστών, να προωθήσει την ευελιξία που αποκτήθηκε στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας και να μεταβιβάσει τα οικονομικά οφέλη στους πελάτες. Όπως πάντα, η εταιρεία με έδρα το Μόναχο, δραστηριοποιείται στη διεπαφή μεταξύ των αγορών κινητικότητας και ενέργειας. Στην περίπτωση του «eyond», τα έσοδα που παράγονται, προορίζονται να καταστήσουν φθηνότερη τη χρέωση για τους τελικούς πελάτες και ταυτόχρονα να σταθεροποιήσουν τα δίκτυα και τις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας με την παρεχόμενη ευελιξία. Στο επίκεντρο των λύσεων V1G και V2G του The Mobility House βρίσκεται μια πλατφόρμα συγκέντρωσης EV, την οποία χρησιμοποιεί η εταιρεία, για να προωθήσει τη συνολική ευελιξία φόρτισης των πελατών της, σε διάφορες αγορές ηλεκτρικής ενέργειας.
Πηγή: mobilityhouse.com