Η Rivian (RIVN) και η Volkswagen, μια επερχόμενη startup EV και μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, συνεργάζονται για να επιταχύνουν τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα. Τον Ιούνιο, μάθαμε ότι η Volkswagen θα επένδυε έως και 5 δισεκατομμύρια δολάρια για να δημιουργήσει μια νέα κοινοπραξία με τη Rivian.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Oliver Blume, δήλωσε ότι η συνεργασία έχει σχεδιαστεί για να «φέρει τις καλύτερες λύσεις στα οχήματά μας πιο γρήγορα και με χαμηλότερο κόστος». Η «παλαιού τύπου» αυτοκινητοβιομηχανία, θα χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία λογισμικού της Rivian, για να δημιουργήσει μια νέα αρχιτεκτονική EV, για τα οχήματα που θα χρησιμοποιούν το λογισμικό επόμενης γενιάς (SDV).
Την Τρίτη, η Rivian και η VW, υπέγραψαν επίσημα συμφωνία για τη δημιουργία της νέας κοινοπραξίας τους, με την επωνυμία «Rivian and VW Group Technology, LLC». Το συνολικό μέγεθος της συμφωνίας, ανέρχεται σε 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να ξεκινήσει στις 13 Νοεμβρίου 2024. Μέσω της νέας συνεργασίας, η Rivian και η VW, σχεδιάζουν να φέρουν μια αρχιτεκτονική EV επόμενης γενιάς και το καλύτερο λογισμικό στην κατηγορία τους και στις δύο εταιρείες για μελλοντικά μοντέλα EV».
Ο Blume είπε: «Η σημερινή έναρξη της κοινής επιχείρησης, καταδεικνύει τις δυνατότητες που θέλουμε να αξιοποιήσουμε μαζί, τα επόμενα χρόνια». Τα νέα μοντέλα θα καλύπτουν όλες τις «σχετικές κατηγορίες οχημάτων», συμπεριλαμβανομένων των subcompact αυτοκινήτων. Επικεφαλής της νέας εταιρείας, θα είναι ο επικεφαλής μηχανικός λογισμικού της Rivian, Wassym Bensaid και ο Carsten Helbing του Ομίλου VW.
Οι ομάδες θα εργάζονται αρχικά στο Palo Alto της Καλιφόρνια, με τρεις επιπλέον τοποθεσίες στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία λογισμικού της Rivian και την τεράστια παγκόσμια παρουσία της VW, η κοινοπραξία σχεδιάζει να μειώσει το κόστος ανάπτυξης και να επιταχύνει την κλίμακα της νέας τεχνολογίας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Rivian, RJ Scaringe, δήλωσε ότι η σημερινή ανακοίνωση, «σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για τη μετάβαση του κόσμου στα ηλεκτρικά οχήματα». Πρόσθεσε, ότι η εταιρεία είναι «ενθουσιασμένη που βλέπει την τεχνολογία μας να ενσωματώνεται σε οχήματα εκτός της Rivian».
Η εταιρεία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την υπάρχουσα ηλεκτρική αρχιτεκτονική και στοίβα λογισμικού της Rivian, επιτρέποντας την κυκλοφορία του πιο προσιτού R2 της Rivian το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα χρησιμοποιηθεί επίσης για την υποστήριξη της κυκλοφορίας του πρώτου Volkswagen EV, ήδη από το 2027.
Η RIVN και η VW, θα κλιμακώσουν τη νέα τεχνολογία σε ένα ευρύ φάσμα σημείων τιμών και παγκόσμιων αγορών, «ανοίγοντας το δρόμο για νέες γενιές οχημάτων μεγάλου όγκου που θα είναι πλήρως ικανά, για προηγμένες λειτουργίες αυτοματοποιημένης οδήγησης». Η τιμή της μετοχής της Rivian σημείωσε άνοδο σχεδόν 6%, μετά τα νέα της συνεδρίασης. Ωστόσο, οι τιμές των μετοχών, εξακολουθούν να είναι μειωμένες σχεδόν κατά 50% το 2024 και πάνω από 90% από το υψηλό όλων των εποχών, που είχαν οριστεί τον Νοέμβριο του 2021.