Η Seat σχεδιάζει την παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Seat προετοιμάζεται για την παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της στο Martorell, για τα μοντέλα Ibiza και Arona

Ακούστε το άρθρο

Η Seat προετοιμάζεται για την παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της στο Martorell, μεταφέροντας τα μοντέλα Ibiza και Arona στη γραμμή 3 παραγωγής. Αυτή η αλλαγή επιτρέπει στη γραμμή 1 να προσαρμοστεί για το νέο «Ηλεκτρικό Αστικό Αυτοκίνητο». Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, ενώ η παραγωγή προ-σειράς έχει ήδη ξεκινήσει. Η πλήρης μετάβαση στη μαζική παραγωγή προγραμματίζεται για το 2026.

Για να υποστηρίξει αυτή τη μετάβαση, η Seat έχει ήδη εγκαταστήσει μια πιο αποδοτική πρέσα στο φανοποιείο και τον πρώτο πλήρως ηλεκτρικό φούρνο στεγνώματος βαφής στον Όμιλο Volkswagen. Παράλληλα, έχει σημειωθεί πρόοδος στη συναρμολόγηση μπαταριών, ενισχύοντας την τεχνολογική υποδομή της εταιρείας για την ηλεκτροκίνηση.

Η Seat σχεδιάζει την παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Στο πλαίσιο της γενικότερης στρατηγικής της Seat για την ηλεκτροκίνηση, η εταιρεία διπλασιάζει τον αριθμό των σημείων φόρτισης στα εργοστάσιά της, φτάνοντας τα 250 έως το πρώτο τρίμηνο του 2025. Επιπλέον, το δίκτυο φόρτισης στους χώρους στάθμευσης του Martorell θα τριπλασιαστεί, με 140 νέα σημεία φόρτισης να εγκαθίστανται εντός του 2025. Οι πρωτοβουλίες αυτές συνδέονται με τη χρήση αποκλειστικά ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την εγκατάσταση μιας μεγάλης ηλιακής μονάδας φέτος.

Διαβάστε επίσης: Nέα προωθητικά προγράμματα και τιμές για SEAT και CUPRA

Ωστόσο, οι αρχικές προβλέψεις παραγωγής μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων φαίνεται να μειώνονται λόγω της αργής υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη. Το εργοστάσιο της Seat στο Martorell, που θα παράγει τα Cupra Raval και VW ID.2, καθώς και το εργοστάσιο της VW στη Ναβάρα, που θα παράγει τα ID.2 X και Skoda Epiq, αναμένεται να παράγουν λιγότερες μονάδες από τις αρχικά προβλεπόμενες. Παρόλα αυτά, η Seat διατηρεί τον μακροπρόθεσμο στόχο της για παραγωγή 500.000 οχημάτων ετησίως στο Martorell και 300.000 στη Ναβάρα.

Η Seat σχεδιάζει την παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Seat έχει επίσης δεσμευτεί να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση στην Ισπανία, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένουν χαμηλές. Σε συνεργασία με την ισπανική κυβέρνηση και τις τοπικές αρχές, υπέγραψε τη «Δήλωση CASA SEAT για την Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης στην Ισπανία». Ο στόχος είναι η ενίσχυση της αγοράς μέσω οικονομικών κινήτρων, βελτίωσης των υποδομών φόρτισης και ανανέωσης των δημόσιων στόλων με ηλεκτρικά οχήματα.

Παράλληλα, η ισπανική κυβέρνηση επανεξετάζει τη συνέχιση του προγράμματος επιδοτήσεων Moves III, που έληξε το 2024, με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών και τη μείωση των καθυστερήσεων στις πληρωμές των επιδοτήσεων. Οι κινήσεις αυτές κρίνονται απαραίτητες για την επιτάχυνση της υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης στην Ισπανία και την επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων βιωσιμότητας.

 

abb_img