Μετά από δύο χρόνια εντατικής ανάλυσης διαφορετικών πλατφορμών και στρατηγικών προϊόντων, η Skoda φαίνεται να έχει καταλήξει στο πλάνο της, για την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ινδία. Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της Business Standard, η εταιρεία ξεκίνησε την ανάπτυξη του πρώτου πλήρως τοπικά κατασκευασμένου ηλεκτρικού της μοντέλου, με την παραγωγή να τοποθετείται στο εργοστάσιο του Chakan, στη δυτική Μαχαράστρα.
Επιπλέον, η Skoda εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγωγής του νέου EV σε άλλες αγορές, αν και προς το παρόν δεν έχουν αποκαλυφθεί συγκεκριμένοι προορισμοί. Όπως δήλωσε ο Petr Janeba, Brand Director της Skoda Ινδίας, το νέο ηλεκτρικό όχημα, θα έχει μήκος περίπου 4,5 μέτρα, υποδεικνύοντας ότι πρόκειται για ένα compact ή C-segment μοντέλο, πιθανώς αντίστοιχο με το Skoda Elroq.

Ο Janeba αποκάλυψε επίσης ότι το επερχόμενο EV, θα προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταριών, ώστε να καλύψει τόσο τις ανάγκες πιο οικονομικών όσο και πιο απαιτητικών καταναλωτών, που αναζητούν μεγαλύτερη αυτονομία. Παρ’ όλα αυτά, δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με τη χημεία των μπαταριών, ή την ακριβή ενεργειακή χωρητικότητα.
Ο επικεφαλής της Skoda Ινδίας τόνισε ότι, αν και έχει αποφασιστεί η πλατφόρμα του νέου μοντέλου, η ανάπτυξη του προϊόντος βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη. Όπως ανέφερε, «είναι ένα μοναδικό αυτοκίνητο, διαφορετικό από ό,τι έχουμε σήμερα στην Ευρώπη». Αυτή είναι η πρώτη φορά, που επίσημο στέλεχος του Ομίλου Volkswagen αποκαλύπτει συγκεκριμένα στοιχεία, για την είσοδο της Skoda στην ηλεκτρική μαζική αγορά της Ινδίας.

Αν και η πλατφόρμα δεν κατονομάστηκε, φαίνεται απίθανο το νέο μοντέλο να βασιστεί στην πλατφόρμα MEB του Elroq. Σύμφωνα με πληροφορίες από τον δημοσιογράφο του Autocar India Hormazd Sorabjee, η Skoda και η Volkswagen εξετάζουν τη χρήση μιας νέας ευέλικτης πλατφόρμας που μπορεί να υποστηρίξει κινητήρες εσωτερικής καύσης, υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα. Παρότι εξετάστηκαν και εναλλακτικές λύσεις όπως το «MEB21G» και η «India Main Platform (IMP)», τελικά απορρίφθηκαν.
Η επιλογή μιας μικτής πλατφόρμας, μπορεί να φαίνεται σαν βήμα πίσω, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τη στρατηγική αποκλειστικών EV πλατφορμών που ακολουθεί ο Όμιλος Volkswagen, σε άλλες αγορές. Ωστόσο, για την Ινδία, αυτή η προσέγγιση ίσως να είναι αναγκαία, προκειμένου να παραχθούν ανταγωνιστικά, προσιτά ηλεκτρικά οχήματα και να αντικατασταθούν τα υπάρχοντα θερμικά μοντέλα, χωρίς να απαιτούνται τεράστιες επενδύσεις σε νέες υποδομές.

Ο Janeba δήλωσε, ότι «οι αποφάσεις για τις επενδύσεις και τις παραγωγικές δυνατότητες, δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί», υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μια διαδικασία, που εξελίσσεται. Παράλληλα, υπάρχουν φήμες, ότι και η Volkswagen θα μπορούσε να αναπτύξει ένα παρόμοιο μοντέλο για την Ινδία, αν και μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει επίσημες επιβεβαιώσεις.
Πηγή: electrive.com