Το τμήμα μηχανοκίνητου αθλητισμού της θυγατρικής Skoda της VW, μετέτρεψε το ηλεκτρικό μοντέλο Enyaq Coupé RS σε ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ονομάζεται Enyaq RS Race, και η μελέτη προσφέρει χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος από την αντίστοιχη της παραγωγής, ενώ χρησιμοποιεί πολυάριθμα εξαρτήματα κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα βιοσύνθετα υλικά.
Με τη σειρά του, το Skoda Fabia RS Rally2 λειτούργησε επίσης ως αφετηρία, για ορισμένα στοιχεία στον σχεδιασμό του Enyaq RS: τόσο ο χειρισμός όσο και ο εξοπλισμός ασφαλείας στην καμπίνα του οδηγού, βασίζονται στην έκδοση ράλι του Fabia.
Η μελέτη Enyaq RS Race ανακοινώθηκε τον Μάιο. Προσφέρει ισχύ έως 340 PS και έχει κατανάλωση ισχύος (σε συνδυασμό) 14,8 – 20,1 kWh/100 χλμ. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που τροφοδοτούνται από μπαταρία 82 kWh. Όπως και στο Skoda Enyaq Coupé RS, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ/ώρα, αλλά λόγω του χαμηλότερου βάρους του, το Enyaq RS Race επιτυγχάνει ακόμη ταχύτερη επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα.
Σε αντίθεση με το όχημα παραγωγής, το πρωτότυπο αυτοκίνητο, κάθεται 70 χιλιοστά χαμηλότερα στο δρόμο και έχει ένα αμάξωμα που είναι 72 χιλιοστά φαρδύτερο μπροστά και 116 χιλιοστά φαρδύτερο πίσω. Ειδικές προστατευτικές πλάκες στο κάτω μέρος του αμαξώματος, εμποδίζουν τη δομή του οχήματος να αγγίξει τον δρόμο, προστατεύοντας έτσι τα εξαρτήματα του πλαισίου και την μπαταρία.
Η μεγαλύτερη διαφορά από το μοντέλο της σειράς, είναι το σημαντικά χαμηλότερο βάρος που επιτυγχάνεται με τη χρήση βιοσύνθετων υλικών: Ζυγίζει έτσι 316 κιλά λιγότερο από το βασικό όχημα. Τα βιώσιμα βιοσύνθετα εξαρτήματα, που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τον συνεργάτη της Skoda Motorsport, την Bcomp, χρησιμοποιούνται στο αμάξωμα, στους προφυλακτήρες, τα φτερά, την οροφή, την εισαγωγή του αέρα και στο πίσω φτερό.
Για παράδειγμα, η τυπική πανοραμική γυάλινη οροφή του Enyaq Coupé RS έχει αντικατασταθεί πλήρως από ένα εξάρτημα κατασκευασμένο από βιοσύνθετο υλικό. Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων, τα πάνελ των θυρών και τα στηρίγματα ποδιών για τον οδηγό και τον συνοδηγό, είναι επίσης κατασκευασμένα από ελαφρύ υλικό. Ένα παράδειγμα τέτοιων υλικών βιολογικής βάσης είναι το AmpliTex, ένα ύφασμα τεχνικής ενίσχυσης, κατασκευασμένο από ανανεώσιμες ίνες λιναριού, που καλλιεργούνται στην Ευρώπη.
Για να δημιουργήσουν το αμάξωμα του Enyaq RS Race, οι τεχνικοί πήραν μεμονωμένα μέρη του αμαξώματος από τη σειρά παραγωγής, τα επανασχεδίασαν από την αρχή και τα συναρμολόγησαν ξανά. Στο εσωτερικό, ο κλωβός ασφαλείας από υψηλής αντοχής χάλυβα χρωμίου-μολυβδαινίου, ενισχύει τη δομή του αμαξώματος και προστατεύει τους επιβάτες.
«Το Skoda Enyaq RS Race, αναπτύχθηκε εντελώς εσωτερικά από τη Skoda Motorsport. Βασισμένο στο μοντέλο παραγωγής Enyaq Coupé RS, το αυτοκίνητο διαθέτει ξεχωριστή σχεδίαση με ισχυρό αγωνιστικό DNA, βελτιωμένη αεροδυναμική και εξαιρετική επιτάχυνση», λέει ο Johannes Neft, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Skoda Auto για την Τεχνική Ανάπτυξη.
«Όσον αφορά τις βιώσιμες λύσεις, το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο, χρησιμεύει επίσης ως πιλοτικό έργο για μελλοντικές καινοτομίες στη σειρά παραγωγής. Τα βιοσύνθετα εξαρτήματα έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση του βάρους και τα δοκιμάζουμε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, συμπεριλαμβανομένου του τρέχοντος Skoda Fabia RS Rally2, με σκοπό τη μελλοντική εφαρμογή».
Πηγή: skoda-media.com