Ο όμιλος Stellantis συνάπτει συνεργασία με την ειδικευμένη σε μπαταρίες Zeta Energy, για την ανάπτυξη μπαταριών θείου λιθίου (LiS), που θα επιτρέπουν 50% ταχύτερη φόρτιση, μεταξύ πολλών άλλων πλεονεκτημάτων. Η νέα τεχνολογία μπαταριών, λέγεται ότι είναι σημαντικά πιο ισχυρή και φθηνότερη από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου και δεν απαιτεί κοβάλτιο, γραφίτη, μαγγάνιο ή νικέλιο.
Οι εταίροι δήλωσαν ότι θέλουν να αναπτύξουν μια «πρωτοποριακή βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα» και ταυτόχρονα, να επιτύχουν ογκομετρική πυκνότητα ενέργειας, συγκρίσιμη με τη σημερινή τεχνολογία ιόντων λιθίου. Αυτό θα επέτρεπε ένα σημαντικά ελαφρύτερο πακέτο μπαταριών, με την ίδια χρησιμοποιήσιμη ενέργεια με τις σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου, κάτι που με τη σειρά του, θα επέτρεπε μεγαλύτερη αυτονομία, βελτιωμένο χειρισμό και περισσότερη ισχύ.
Οι συνεργάτες υποθέτουν επίσης, ότι η τεχνολογία αυτή, μπορεί να αυξήσει την ταχύτητα γρήγορης φόρτισης έως και 50%. Η τεχνολογία είναι τόσο οικονομική, που οι μπαταρίες λιθίου-θείου της Zeta Energy, αναμένεται να κοστίζουν λιγότερο από το μισό ανά κιλοβατώρα (kWh), από τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Ο Ned Curic, Chief Engineering and Technology Officer της Stellantis δήλωσε: «Οι πρωτοποριακές τεχνολογίες μπαταριών, όπως αυτή του θείου λιθίου, μπορούν να υποστηρίξουν τη δέσμευση της Stellantis, για ουδετερότητα άνθρακα έως το 2038, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι πελάτες μας, απολαμβάνουν βέλτιστη αυτονομία, απόδοση και προσιτές τιμές».
Οι δύο εταιρείες, ελπίζουν ότι ο συνδυασμός της τεχνολογίας μπαταριών λιθίου-θείου της Zeta Energy και η τεχνογνωσία της Stellantis στην παγκόσμια κατασκευή και διανομή, μπορεί να βελτιώσει «σημαντικά» την απόδοση και το προφίλ κόστους, των ηλεκτρικών οχημάτων. Ο Tom Pilette, Διευθύνων Σύμβουλος της Zeta Energy, είπε επίσης ότι η νέα τεχνολογία μπαταριών, θα αυξήσει την ανθεκτικότητα της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι μπαταρίες κατασκευάζονται από απόβλητα υλικά και μεθάνιο, με αποτέλεσμα σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές CO2, από ό,τι με οποιαδήποτε υπάρχουσα τεχνολογία μπαταριών. Οι μπαταρίες δεν χρειάζονται κοβάλτιο, γραφίτη, μαγγάνιο ή νικέλιο, καθιστώντας την αλυσίδα εφοδιασμού πιο αξιόπιστη. Η συνεργασία περιλαμβάνει τόσο την ανάπτυξη προ της σειράς, όσο και τον σχεδιασμό για μελλοντική παραγωγή. Μόλις ολοκληρωθεί το έργο, οι δύο εταιρείες στοχεύουν να τροφοδοτήσουν τα ηλεκτρικά οχήματα της Stellantis, με τις νέες μπαταρίες από το 2030 και μετά.
Πέρυσι, η Zeta Energy ήταν ένα από τα δώδεκα ερευνητικά έργα μπαταριών που χρηματοδοτήθηκαν από το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ. Τα έργα είχαν ως αποστολή την ανάπτυξη καλύτερων κυψελών μπαταρίας για ηλεκτρικά οχήματα, ως μέρος του προγράμματος «Ηλεκτρικά Οχήματα για Αμερικανική Ζωή Χαμηλών Ανθρακών» (EVs4ALL).
Η Stellantis δεν συνεργάζεται αποκλειστικά με τη Zeta Energy σε μπαταρίες λιθίου-θείου. Πέρυσι, ο όμιλος αυτοκινήτων, απέκτησε μερίδιο στην εταιρεία ανάπτυξης μπαταριών λιθίου-θείου Lyten από τη Silicon Valley. Η Stellantis αναπτύσσει επίσης διάφορες εφαρμογές για μπαταρίες, με βάση το θείο λιθίου με την Lyten.
Η Zeta Energy ιδρύθηκε πριν από δέκα χρόνια και εδρεύει στο Χιούστον του Τέξας. Η εταιρεία έχει επίσης μια τοποθεσία στο Μόναχο και δύο πρώην διευθυντές της BMW στο «τιμόνι». Ο Michael Liedtke, πρώην προγραμματιστής της BMW, ενεργεί ως Chief Commercial Officer. Το πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW για την ανάπτυξη και συνιδρυτής της Formula E Burkhard Göschel, ενεργεί ως σύμβουλος στρατηγικής για τη Zeta.