Η Stellantis επενδύει 29,5 εκατομμύρια δολάρια στην τεχνολογία «Moving Ground Plane» (MGP), για να βελτιώσει την αεροδυναμική της σήραγγα, στο ερευνητικό και τεχνικό κέντρο της εταιρείας, στο Auburn Hills του Μίσιγκαν. Αυτή η επένδυση, θα βοηθήσει τη Stellantis, να αναπτύξει προσιτά EV, να βελτιώσει την αεροδυναμική των EV και έτσι να μειώσει το μέγεθος της μπαταρίας τους.
Η τεχνολογία MGP, χρησιμοποιεί πεπιεσμένο αέρα υψηλής πίεσης, για να κινεί τον τροχό και τους κεντρικούς ιμάντες, σε ταχύτητες έως και 504 χλμ./ώρα. Η αναβάθμιση της αερο-ακουστικής αεροσήραγγας, θα επιτρέψει στη Stellantis, να μετρήσει και να μειώσει την αντίσταση ροής του αέρα από τους τροχούς και ελαστικά.
Σύμφωνα με την Stellantis, η αντίσταση ροής του αέρα, αποτελεί το 10% της συνολικής αεροδυναμικής αντίστασης. Για να μειώσει την τελευταία, ο κατασκευαστής ελπίζει να βελτιώσει την αεροδυναμική του σήραγγα, με την τεχνολογία Moving Ground Plane (MGP). Θα του επέτρεπε έτσι, να σχεδιάζει EV πιο αεροδυναμικά, ώστε να μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία, με μία μόνο φόρτιση.
«Η αυτονομία, αποτελεί βασικό στοιχείο για τους πελάτες που μεταβαίνουν σε καθαρότερη κινητικότητα, μέσω της ισχύος της μπαταρίας», δήλωσε ο Mark Champine, ανώτερος αντιπρόεδρος και επικεφαλής των τεχνικών κέντρων μηχανικής της Βόρειας Αμερικής. «Αυτό είναι που κάνει αυτή την απόφαση μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση τόσο κρίσιμη. Μειώνοντας την αντίσταση, βελτιώνουμε την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων και τελικά, τη συνολική οδηγική εμπειρία του πελάτη».
Ο Champine πρόσθεσε: «Για τα ηλεκτρικά οχήματα, η αύξηση της αυτονομίας χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική, μπορεί να οδηγήσει σε πιθανές μειώσεις του μεγέθους της μπαταρίας. Αυτό έχει θετικές συνέπειες, από την πιο αποτελεσματική εξοικονόμηση βάρους».
Η αναβάθμιση, επιτρέπει στην εταιρεία να προσομοιώνει ταξίδια με τα οχήματα δοκιμής. Κατά τη διάρκεια της προσομοίωσης, τέσσερις ιμάντες που αναρτώνται από «μαξιλάρια αέρα», επιτυγχάνουν την κίνηση και των τεσσάρων τροχών του οχήματος. Η προσομοίωση χρησιμοποιεί έναν πρόσθετο ιμάντα, που τρέχει κατά μήκος κάτω από το όχημα, για να αναπαράγει τις συνθήκες ταξιδιού στο δρόμο.
Επιπλέον, η αεροδυναμική σήραγγα, παρέχει επίσης ένα πολύτιμο συμπλήρωμα στα εργαλεία εικονικής ανάπτυξης. «Αυτή η συσκευή, είναι μια εξαιρετική προσθήκη σε εικονικά εργαλεία, τα οποία μπορεί να μην λαμβάνουν υπόψη παράγοντες όπως η παραμόρφωση των ελαστικών, που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την αεροδυναμική», δήλωσε ο Champine. «Με αυτήν την τεχνολογία, μπορούμε να αναπαράγουμε τέτοιες συνθήκες και να συλλάβουμε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, για να εξερευνήσουμε λύσεις».
Το ερευνητικό και τεχνικό κέντρο, διαθέτει επίσης ζωτικής σημασίας δυνατότητα αυτοματισμού. Αυτή η επένδυση ευθυγραμμίζεται επίσης με το στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας Dare Forward 2030. Επιπλέον, η αναβαθμισμένη εγκατάσταση, αποτελεί μέρος μιας επένδυσης 85 εκατομμυρίων δολαρίων που περιγράφεται στη σύμβαση UAW του 2019. Η επένδυση, στοχεύει να δημιουργήσει ένα νέο παράρτημα για την τοποθέτηση δοκιμαστικών οχημάτων και ένα εξωτερικό κτίριο για την υποστήριξη του συστήματος MGP.