Η Stellantis θα προσφέρει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 στα αυτοκίνητα της από το 2024. Η τεχνολογία που επιτρέπει στον οδηγό να «παραδίδει» τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε σύστημα αυτόνομης οδήγησης αναπτύσσεται σε συνεργασία της Stellantis με την BMW.
Η συγκεκριμένη ανακοίνωση έγινε κατά τη διάρκεια της «Stellantis Software Day», όπου «χαρτογραφήθηκε» η στρατηγική λογισμικού της, μέσω της οποίας θα αναπτύξει την επόμενη γενιά αρχιτεκτονικών τεχνολογίας, στηριζόμενη στις παρούσες δυνατότητες συνδεσιμότητας των οχημάτων και μετασχηματίζοντας τη διαδραστική διαδικασία μεταξύ του χρήστη και του οχήματος, δημιουργώντας επιπλέον ετήσια έσοδα ύψους περίπου 20 δισεκατομμυρίων μέχρι το 2030.
Ο κ.Carlos Tavares, CEO της Stellantis, ανέφερε
«Οι στρατηγικές μας που αφορούν στον εξηλεκτρισμό και το λογισμικό θα υποστηρίξουν την πορεία μας στο να γίνουμε μια βιώσιμη ηγετική εταιρεία τεχνολογίας μετακινήσεων, αναπτύσσοντας τις υπηρεσίες αναβαθμίσεων μέσω του διαδικτύου και προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία χρήσης στους πελάτες μας», ανέφερε
«Με τις τρεις νέες πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης που θα έρθουν το 2024 και θα εφαρμοστούν στις τέσσερις πλατφόρμες οχημάτων STLA, θα εστιάσουμε στην ταχύτητα και την ευελιξία που απαιτούν οι κύκλοι ζωής των μηχανικών μερών και του λογισμικού.»
Το 2024 η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 για τη Stellantis
«Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 θα είναι διαθέσιμο από το 2024». Αυτό δήλωσε Joachim Langenwalter, επικεφαλής Τεχνητής Νοημοσύνης της Stellantis.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της «Stellantis Software Day» δεν έγινε ξεκάθαρο ποια από τις 14 εταιρείες που λειτουργούν κάτω από την ομπρέλα της Stellantis θα είναι αυτή στην οποία θα βρει εφαρμογή αυτή η τεχνολογία, αλλά κάποιες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες «φωτογράφιζαν» την Alfa Romeo.
Η BMW θα διαθέσει την επόμενη γενιά 7 Series με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 μέσα στο 2022. Όπως ανέφερε πρόσφατα το Forbes.
H Stellantis προγραμματίζει να επενδύσει περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2025 σε θέματα λογισμικού και εξηλεκτρισμένης κίνησης.
Ειδικότερα, η Stellantis θα αναπτύξει το λογισμικό και τις υπηρεσίες διασύνδεσης μέσω 5 βασικών πυλώνων:
- Υπηρεσίες και συνδρομές
- Επιλογές «On Demand»
- Δεδομένα για υπηρεσίες και στόλους
- Υπολογισμός τιμών επαναγοράς
- Προσέλκυση νέων πελατών
Σήμερα, η Stellantis διαθέτει 12 εκατομμύρια διασυνδεδεμένα οχήματα σε όλο τον κόσμο.
Αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί στα 26 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2026 αναπτύσσοντας έσοδα 4 δισεκατομμυρίων ευρώ και στα 34 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2030 με ετήσια έσοδα περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ.
Τρεις νέες τεχνολογικές πλατφόρμες το 2024
Το 2024 θα παρουσιαστούν τρεις νέες τεχνολογικές πλατφόρμες, οι οποίες θα εφαρμοστούν στις τέσσερις βασικές αρχιτεκτονικές οχημάτων του ομίλου.
Επιπλέον, η βάση της αλλαγής στις πελατοκεντρικές υπηρεσίες, θα είναι η νέα πλατφόρμα λογισμικού, STLA Brain.
Η STLA Brain έχει τη δυνατότητα αναβάθμισης μέσω του διαδικτύου (OTA) και είναι εξαιρετικά ευέλικτη. Η αρχιτεκτονική της συνδέει μέσω cloud τις ηλεκτρονικές μονάδες του αυτοκινήτου με την κεντρική του μονάδα (HPC).
Οι αναβαθμίσεις μέσω του διαδικτύου μειώνουν σημαντικά το κόστος για τον πελάτη και τη Stellantis. Ενώ κάνουν και πιο απλή τη συντήρηση του οχήματος, διασφαλίζοντας παράλληλα την αξία του.
Επίσης, το STLA SmartCockpit θα χρησιμοποιεί το STLA Brain. Επιτρέποντας στους επιβάτες και τον οδηγό την εξατομίκευση του περιβάλλοντος της καμπίνας.
Στοιχείο εξαιρετικά σημαντικό αφού έρευνες έχουν σημειώσει ότι ο μέσος χρόνος που ξοδεύει κάποιος μέσα σε αυτοκίνητο είναι περίπου 4 χρόνια.
Το STLA SmartCockpit, θα δημιουργηθεί από την Mobile Drive, την εταιρεία των Stellantis και Foxconn, η οποία προσφέρει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και για την οποία έχουμε αναφερθεί εκτενέστερα σε παλαιότερο άρθρο.
Τέλος, το STLA AutoDrive, εξέλιξε ο όμιλος σε συνεργασία με την BMW. Θα προσφέρει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, 2+ και 3, η αναβάθμιση των οποίων θα είναι δυνατή μέσω ΟΤΑ.