Στις 29 Μαρτίου, ένα Xiaomi SU7 που είχε τρία νεαρά κορίτσια κολεγιακής ηλικίας, συνετρίβη σε αυτοκινητόδρομο στην επαρχία Anhui, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή και οι τρεις. Το αυτοκίνητο οδηγούσε σε λειτουργία έξυπνης (αυτόνομης) οδήγησης NOA όταν εντόπισε ένα εμπόδιο. Το σύστημα πήρε τον έλεγχο φρενάρησε αλλά δυστυχώς, το αυτοκίνητο έπεσε στην άκρη του δρόμου με ταχύτητα 97 χλμ,/ώρα.
Δείτε ακόμα: Το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα με Xiaomi SU7 – Πώς έγινε
Αυτή η τραγωδία οδήγησε σύντομα σε αμφιβολίες σχετικά με τη Xiaomi και την λειτουργία έξυπνης οδήγησης. Η μετοχή της Xiaomi συρρικνώθηκε συνολικά πάνω από 120 δισεκατομμύρια δολάρια Χονγκ Κονγκ (περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) σε δύο ημέρες. Ταυτόχρονα, πολλοί άνθρωποι εξέφρασαν αμφιβολίες, σχετικά με την έξυπνη οδήγηση, συμπεριλαμβανομένων πολλών μέσων ενημέρωσης που χρηματοδοτούνται από την κυβέρνηση, όπως το Guancha.cn. Σύμφωνα με την αναφορά του Guancha.cn, η μητέρα της οδηγού που πέθανε στο ατύχημα, είχε προειδοποιήσει πολλές φορές την κόρη της για τους κινδύνους της «τυφλής εμπιστοσύνης στην έξυπνη λειτουργία οδήγησης». Ωστόσο, η κόρη της απάντησε, λέγοντας ότι η λειτουργία ήταν «ασφαλής στη χρήση».
Τα μέσα ενημέρωσης επεσήμαναν αργότερα ότι η υπερβολική διατύπωση σε διαφημίσεις και παιχνίδια, μαζί με την υπερβολική προώθηση των λειτουργιών έξυπνης οδήγησης, έχει δημιουργήσει σύγχυση σχετικά με την έννοια της «έξυπνης οδήγησης». Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά εκείνες που επικεντρώνονται στα EV, χρησιμοποιούν συχνά φράσεις όπως «έξυπνη οδήγηση σε υψηλές βαθμίδες», «αυτόματη αποφυγή εμποδίων» ή ακόμα και «ελευθερώστε τα χέρια σας», για να προωθήσουν τις λειτουργίες ADAS επιπέδου L2. Μια τέτοια διατύπωση, μπορεί να παραπλανήσει τους καταναλωτές που δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και να πιστέψουν ότι το αυτοκίνητο μπορεί να διαχειριστεί «το μεγαλύτερο μέρος της οδήγησης» γι’ αυτούς, οδηγώντας ενδεχομένως σε απώλεια της εστίασης στο δρόμο.
Εκτός από τη γλώσσα μάρκετινγκ, τα μέσα τόνισαν επίσης ότι ορισμένα διαφημιστικά βίντεο παρουσιάζουν δημιουργούς περιεχομένου, που παίρνουν τα χέρια τους από το τιμόνι και επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να οδηγεί μόνο του, για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό θα μπορούσε να παραπλανήσει περαιτέρω τους καταναλωτές, ώστε να κάνουν κακή χρήση του L2 ADAS και να μην το λειτουργούν με ασφάλεια. Λίγο μετά, εμφανίστηκε ένα βίντεο με έναν άλλο οδηγό SU7, να κοιμάται ενώ το αυτοκίνητο οδηγούσε στον αυτοκινητόδρομο.
Πηγή: carnewschina.com