Συμμαχία Nissan-Renault: Οι Γάλλοι θέλουν διαζύγιο και οι Ιάπωνες ψάχνουν επενδυτή

Η Nissan αναζητά μακροπρόθεσμα, σταθερό μέτοχο, όπως μια τράπεζα ή ασφαλιστικό όμιλο, για να αντικαταστήσει μέρος των μετοχών της Renault.

Ακούστε το άρθρο

Η Renault προφανώς θέλει να μειώσει το μερίδιό της στη Nissan, θέτοντας την ιαπωνική εταιρεία υπό πίεση: η Nissan αναζητά λοιπόν έναν νέο επενδυτή. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, περιμένει μια «αποφασιστική χρονιά» που πρέπει να «επιβιώσει». Αυτό αναφέρουν οι Financial Times, επικαλούμενοι καλά πληροφορημένες πηγές. Σύμφωνα με την έκθεση, η Nissan «αναζητά έναν μακροπρόθεσμο, σταθερό μέτοχο, όπως μια τράπεζα ή ασφαλιστικό όμιλο, για να αντικαταστήσει μέρος των μετοχών της Renault». Οι ισχυρότεροι δεσμοί με τη Honda, θεωρούνται επίσης μια επιλογή. Η Renault λέγεται επίσης, ότι έχει ήδη σηματοδοτήσει ότι θα είναι ανοιχτή, στην πώληση των μετοχών της Nissan στη Honda.

Η συμμαχία Nissan-Renault αλλάζει ριζικά

Η Nissan ανακοίνωσε μόλις στις αρχές του μήνα στην ετήσια έκθεσή της, ότι θα εισαγάγει ένα πρόγραμμα ριζικής μείωσης του κόστους. Η ιαπωνική εταιρεία, σκοπεύει να μειώσει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα κατά 20% και να περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας. Η Nissan ανέφερε επίσης, ότι σκοπεύει να επικεντρωθεί περισσότερο στα υβριδικά μεσοπρόθεσμα. Η Nissan κατέστησε πολύ σαφές στην επιχειρηματική έκθεση, ότι ο Όμιλος βρίσκεται σε μια «δύσκολη κατάσταση» και χρειάζεται επειγόντως να γίνει πιο ανθεκτικός προκειμένου να προσαρμοστεί γρήγορα στις αλλαγές στην αγορά. Για το σκοπό αυτό, η Nissan θέλει επίσης να κάνει αλλαγές στην τεκτονική των εταιρικών της συμμαχιών. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μειώσει το μερίδιό της στη Mitsubishi από 34 σε 24%.

Η συμμαχία Nissan-Renault αλλάζει ριζικά

Η Renault φημολογείται τώρα ότι κάνει περαιτέρω αλλαγές: Ο γαλλικός όμιλος λέγεται ότι θέλει να μειώσει το μερίδιό του στη Nissan, η έκταση του οποίου δεν είναι γνωστή. Η στενή συμμαχία μεταξύ της Renault και της Nissan υπάρχει από το 1999, όταν η γαλλική εταιρεία έσωσε την ιαπωνική εταιρεία, από τη χρεοκοπία με την επένδυσή της. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η Renault κατείχε το 43% της Nissan και η Nissan το 15% του γαλλικού ομίλου. Στις αρχές του 2023, και οι δύο πλευρές χαλάρωσαν κάπως τη συμμαχία τους. Η Renault είχε ήδη μειώσει το μερίδιό της, σε λίγο λιγότερο από 36% εκείνη την εποχή, ενώ η Nissan πήρε μειοψηφικό μερίδιο στο Ampere, το ανεξάρτητο τμήμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Ομίλου Renault.

Η συμμαχία Nissan-Renault αλλάζει ριζικά

Από αυτή τη χαλάρωση και οι δύο πλευρές συνεργάζονται επίσης με νέους συνεργάτες, η Renault με την Geely, για παράδειγμα. Από φέτος, η Nissan διερευνά μια συμμαχία με τη Honda και τη Mitsubishi, στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι κύριοι τομείς της εντατικοποιημένης συνεργασίας, θα περιλαμβάνουν μπαταρίες και ηλεκτρικούς κινητήρες. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτό ουσιαστικά χωρίζει την ιαπωνική αγορά σε δύο μεγάλα μπλοκ, με την Toyota στη μία πλευρά και τη συμμαχία Honda-Nissan-Mitsubishi, από την άλλη.

Η συμμαχία Nissan-Renault αλλάζει ριζικά

Σύμφωνα με τους Financial Times, η ύποπτη μερική απόσυρση της Renault, θα μπορούσε σύντομα να οδηγήσει σε δέσμευση μετοχών με τη Honda, αν και και οι δύο πλευρές έχουν «υποβαθμίσει την επιλογή» εδώ και μήνες, σύμφωνα με την έκθεση. Ωστόσο, η Nissan δεν αποκλείει πλέον το ενδεχόμενο, η Honda να αγοράσει κάποιες από τις μετοχές της, με «όλες τις επιλογές» να εξετάζονται, καθώς η εταιρεία ξεκινά μια σειρά από μέτρα αναδιάρθρωσης λόγω της μείωσης των πωλήσεων στην Κίνα και τις ΗΠΑ, σύμφωνα με πληροφορίες. Και προσθέτει: «Έχουμε 12 ή 14 μήνες για να επιβιώσουμε».

Η συμμαχία Nissan-Renault αλλάζει ριζικά

Η Nissan είχε ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή της να αλλάξει πορεία την άνοιξη, αν και λιγότερο ριζικά εκείνη την εποχή από ό,τι δείχνουν τώρα οι περικοπές στις θέσεις εργασίας και η μειωμένη παραγωγή, που ανακοινώθηκε πριν από ένα δεκαπενθήμερο. Στο στρατηγικό της σχέδιο «The Arc», ο κατασκευαστής δήλωσε, ότι ήθελε να επιτύχει ισοτιμία κόστους μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2030 και να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατά ένα εκατομμύριο οχήματα τα επόμενα τρία χρόνια.

Η συμμαχία Nissan-Renault αλλάζει ριζικά

Η Nissan έγραψε ότι σκοπεύει να λανσάρει 34 νέα μοντέλα με συστήματα ηλεκτροκίνησης παγκοσμίως έως το 2030, επτά περισσότερα από ό,τι είχε προγραμματίσσει προηγουμένως . Επιπλέον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να αποτελούν το 40% του παγκόσμιου συνδυασμού μοντέλων, μέχρι το οικονομικό έτος 2026. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, θα πρέπει να είναι ακόμη και 60%, 5% περισσότερο από ό,τι είχε προγραμματιστεί προηγουμένως. Η Nissan δεν διευκρίνισε στην ετήσια έκθεσή της που παρουσιάστηκε στα μέσα Νοεμβρίου, εάν αυτό θα παραμείνει έτσι, ή εάν αυτά τα στοιχεία-στόχοι είναι ήδη ξεπερασμένα.

abb_img