Η Tesla έπεσε στα «μαλακά»

Τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται από την Tesla στην Κίνα, θα αντιμετωπίζουν πλέον δασμούς 9% στις εισαγωγές στην ΕΕ

Ακούστε το άρθρο

Η έρευνα για τις κινεζικές επιδοτήσεις, (όπως και αυτήν που αφορά την Tesla), στην εγχώρια βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανακοινώθηκε από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στις 13 Σεπτεμβρίου 2023, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, για την κατάσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αυτή η απόφαση βασίστηκε σε αυξανόμενες τεκμηριωμένες ανησυχίες, σχετικά με την πρόσφατη και ταχεία αύξηση των εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων σε χαμηλές τιμές που προέρχονται από την Κίνα στην ΕΕ. Η Επιτροπή ακολουθεί αυστηρές νομικές διαδικασίες σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ, επιτρέποντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής κυβέρνησης και των εταιρειών/εξαγωγέων, να παρουσιάσουν τις αντιρρήσεις τους, τα αποδεικτικά στοιχεία και τα επιχειρήματά τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανακοίνωσε ένα προκαταρκτικό συμπέρασμα, ότι η αλυσίδα  ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) στην Κίνα, «ωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις» προσθέτοντας πως είναι προς το συμφέρον της ΕΕ, να επιβάλει «προσωρινούς αντισταθμιστικούς δασμούς», στις εισαγωγές BEV από την Κίνα.

Ο ρυθμιστικός φορέας ανακοίνωσε, ότι αφού λάβει τις απαντήσεις  από τα ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με τους προγραμματισμένους δασμούς του, θα προβεί σε «μικρή προσαρμογή των προτεινόμενων δασμών, με βάση τεκμηριωμένες παρατηρήσεις για τα προσωρινά μέτρα». Η Επιτροπή γνωστοποίησε την Τρίτη, το σχέδιο απόφασής της για «επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα».

Oι δασμοί ανά εταιρεία

BYD: 17,0%
Geely: 19,3%
SAIC: 36,3%
Λοιπές συνεργαζόμενες εταιρείες: 21,3%
Όλες οι άλλες μη συνεργαζόμενες εταιρείες: 36,3%

Τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται από την Tesla στην Κίνα, θα αντιμετωπίζουν πλέον δασμούς 9% στις εισαγωγές στην ΕΕ. Αυτό είναι αρκετά πιο λίγο, από το αναμενόμενο ποσοστό 20,8%, το οποίο η ΕΕ είχε υποδείξει σε προηγούμενη απόφαση τον Ιούλιο.

Η ΕΕ είπε ότι έλαβε την απόφαση να χορηγήσει στην Tesla τον δικό της μειωμένο ατομικό δασμό ως εξαγωγέα από την Κίνα. Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα του αιτήματος που υπέβαλε η βιομηχανία  ηλεκτρικών οχημάτων του Ίλον Μασκ προς την ΕΕ, προκειμένου να υπολογιστούν εκ νέου οι προγραμματισμένοι δασμοί στα ηλεκτρικά της οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ώστε να αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές επιδοτήσεις που λαμβάνει η εταιρεία στην Κίνα.

 

 

abb_img