Η Tesla θέλει να φέρει το Semi στην Ευρώπη

Η Tesla σχεδίασε το Semi από την αρχή ως ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία για να μειώσει το κόστος και να μεγιστοποιήσει την απόδοση

Ακούστε το άρθρο

Το Tesla Semi έκανε στροφή, στο IAA Transportation στο Ανόβερο. Οι μεγάλες ουρές της ημέρας, ήταν μπροστά από το ηλεκτρικό φορτηγό από τις ΗΠΑ. Έκλεψε ακόμη την παράσταση και από τα γερμανικά ηλεκτρικά φορτηγά. Ένας διευθυντής της Tesla κατέστησε σαφές, ότι η κυκλοφορία στην αγορά είναι στον ορίζοντα. Αλλά αυτό θα πάρει άλλα δύο χρόνια.

Πρώτα πρέπει να βρείτε το Tesla Semi. Είναι στριμωγμένο στη γωνία, στέκεται στην άκρη του Hall 12, ακριβώς δίπλα στο Volkswagen Commercial Vehicles, το οποίο έχει πολύ μεγαλύτερο περίπτερο. Παρόλα αυτά, υπήρχαν ουρές μπροστά από το ηλεκτρικό φορτηγό της Tesla με μπαταρία. Το να μπω στη θέση του οδηγού, χρειάστηκε λίγο χρόνο. Οι ουρές στην αίθουσα 11, όπου γίνονται τα test drives, ήταν ακόμη μεγαλύτερες. Αν θέλετε να μπείτε στη θέση του συνοδηγού και να κάνετε μια βόλτα, ίσως χρειαστεί να περιμένετε μερικές ώρες.

Ο Fritz-Gerhard Hamann δεν αποτελεί εξαίρεση. Η μεσαία γερμανική εταιρεία μεταφορών από το Holzminden (επτά αρθρωτά φορτηγά και 18 τρέιλερ ανταλλακτικών αμαξωμάτων, τα τρία από τα οποία είναι ήδη ηλεκτρικά), προπαρήγγειλε ένα Tesla Semi το 2019. Κατέβαλε τότε προκαταβολή 17.000 ευρώ. Τώρα, θέλει να μπει στο φορτηγό και να μάθει πότε θα παραδοθεί στην Ευρώπη. Πολλοί επισκέπτες στην εμπορική έκθεση, έκαναν την ίδια ερώτηση, όχι μόνο εταιρείες μεταφορών αλλά και μηχανικοί από άλλους κατασκευαστές. Όλοι θέλουν να ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στο ηλεκτρικό φορτηγό και να μάθουν πώς η Tesla κατάφερε να είναι 65 τοις εκατό πιο αποδοτική από συγκρίσιμα φορτηγά ντίζελ με πλήρες ωφέλιμο φορτίο.

Ο Dan Priestley έκανε μια παρουσίαση με μεγάλη επιτυχία το βράδυ της Τρίτης στο IAA. Είναι ο επικεφαλής της ανάπτυξης φορτηγών στην Tesla. Στην αρχή της κεντρικής ομιλίας του, επαίνεσε τους άλλους κατασκευαστές, ιδιαίτερα για την ταχεία ανάπτυξη ηλεκτρικών φορτηγών για μικρές, μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις. «Οι OEM έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά», είπε ο διευθυντής της Tesla. Έπειτα ξεκίνησε τις πληροφορίες για το Semi και ξεκαθάρισε ένα πράγμα: «Θέλουμε να είμαστε μέρος του». Στη 15λεπτη παρουσίασή του ο Priestley τόνισε την ανταγωνιστικότητα του Tesla Semi και σχολίασε την ευρωπαϊκή κυκλοφορία.

Tesla: Εδώ είναι οι πιο σημαντικές δηλώσεις

Ετοιμότητα αγοράς του Tesla Semi: Ο Priestley τόνισε ότι το Tesla Semi χρησιμοποιείται ήδη στη Βόρεια Αμερική και επιτυγχάνει αυτονομία 800 χιλιομέτρων ανά φόρτιση. Τα περισσότερα από τα οχήματα αποτελούν μέρος του στόλου της PepsiCo στην Καλιφόρνια. Σύμφωνα με τον Priestley, η μεγάλη αυτονομία καταρρίπτει το επιχείρημα ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι ακατάλληλα για μεγάλες διαδρομές.

Οφέλη κόστους και απόδοσης: Η Tesla σχεδίασε το Semi από την αρχή ως ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία για να μειώσει το κόστος και να μεγιστοποιήσει την απόδοση. Ο Priestley τόνισε ότι το Semi, θα μπορούσε να μειώσει τα φορτηγά ντίζελ όσον αφορά το λειτουργικό κόστος, βελτιώνοντας σημαντικά το βάρος της μπαταρίας και επομένως, μειώνοντας το κόστος ανά χιλιόμετρο.

Τεχνολογία φόρτισης: Το Semi είναι εξοπλισμένο με ιδιόκτητη τεχνολογία φόρτισης μεγαβάτ, που επιτρέπει τη γρήγορη φόρτιση, διασφαλίζοντας ότι το όχημα είναι σε αδράνεια για όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο. Η Tesla έχει ήδη πραγματοποιήσει δοκιμαστικές διαδρομές με πελάτες όπως η PepsiCo, όπου ένα Semi, έχει διανύσει πάνω από 1.700 χιλιόμετρα σε 24ωρη λειτουργία, είπε ο Priestley, προσθέτοντας: «Θα φροντίσουμε οι πελάτες να έχουν τις λύσεις φόρτισης που χρειάζονται, όπως φόρτιση αποθήκης όπως η PepsiCo, ή κάτι παρόμοιο με το δίκτυο Supercharger.”

Στιβαρή απόδοση: Ο Priestley τόνισε επίσης ότι το Tesla Semi, έχει δοκιμαστεί σε ακραίες συνθήκες από απότομες αναρριχήσεις στην Καλιφόρνια, έως χαμηλές θερμοκρασίες στην Αλάσκα. Αυτές οι δοκιμές, αποδεικνύουν ότι το Semi είναι κατάλληλο και για απαιτητικές ευρωπαϊκές διαδρομές.

Μελλοντικά σχέδια για την Ευρώπη: Αυτό ήταν πιθανώς το μέρος της παρουσίασης που ενδιέφερε περισσότερο το κοινό. Ο Priestley κατέστησε σαφές ότι η Tesla θέλει να εισαγάγει το Semi στην Ευρώπη. Το φορτηγό θα προσαρμοστεί στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και τις απαιτήσεις της αγοράς. Ωστόσο, το ντεμπούτο δεν αναμένεται πριν από το 2026. Η παραγωγική ικανότητα στο εργοστάσιο στη Νεβάδα, το οποίο είναι ακόμη υπό κατασκευή, θα επεκταθεί σε περισσότερα από 50.000 οχήματα ετησίως έως το 2026. Κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο Grünheide στα μέσα Μαρτίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, συζήτησε επίσης το εργοστάσιο ως μελλοντικό εργοστάσιο παραγωγής Semi.

Συμμόρφωση με αυστηρά κριτήρια απόδοσης: Η Tesla στοχεύει σε εξαιρετικά χαμηλό ρυθμό κατανάλωσης ενέργειας 100 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, καθιστώντας το Semi ένα από τα πιο αποδοτικά ηλεκτρικά φορτηγά.

Διασκεδαστικό γεγονός: κατά τη διάρκεια της ευρωπαϊκής περιοδείας της με το eActros 600, η ​​Daimler Truck πέτυχε μέση κατανάλωση καυσίμου 103 κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα σε ολόκληρη την περιοδεία. Αυτό αντιστοιχεί σε κατανάλωση ντίζελ περίπου 10 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ τα κανονικά φορτηγά ντίζελ χρειάζονται περίπου 25 λίτρα.

Εύκολη συντήρηση: Ένα άλλο πλεονέκτημα του Tesla Semi, είναι το υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας του. Ο Priestley τονίζει ότι το 95 τοις εκατό του τρέχοντος στόλου έχει χρόνο λειτουργίας χωρίς μεγάλες βλάβες και οι επισκευές μπορούν συνήθως να πραγματοποιηθούν εντός 24 ωρών. Ο Dan Priestley παρουσίασε το Tesla Semi στο Ανόβερο, φυσικά ως μια καινοτόμο και οικονομικά ανταγωνιστική λύση, για την ευρωπαϊκή αγορά. Η Tesla σχεδιάζει να προωθήσει περαιτέρω την ηλεκτροκίνηση των μεταφορών βαρέων εμπορευμάτων και να μειώσει το κόστος μέσω της κάθετης ολοκλήρωσης. Εκτός από την κατανάλωση καυσίμου, το ωφέλιμο φορτίο, θα είναι ο καθοριστικός παράγοντας.

Ολοκληρώνοντας, ο Priestley είπε: «Ανυπομονούμε να φέρουμε το Semi στην Ευρώπη». Το γεγονός ότι οι Αμερικανοί θα χρειαστούν ακόμα λίγο χρόνο για να προσαρμόσουν το Semi στην ευρωπαϊκή αγορά, είναι καλά νέα για την εγχώρια βιομηχανία. Όπως και με το eActros 600, μπορεί να φέρει ανταγωνιστικά προϊόντα στην αγορά νωρίτερα. Φυσικά, όλοι οι παίκτες γνωρίζουν ότι η Tesla δεν πρέπει να υποτιμάται. Γιατί όλοι ξέρουν ότι όταν έρχεται η Tesla, έρχεται αληθινά. Και προφανώς θέλουν να είναι προετοιμασμένοι για αυτό.

Αυτό είναι επίσης σημαντικό, όπως επιβεβαιώνει ο Fritz-Gerhard Hamann: «Αν είναι αλήθεια ότι το Tesla Semi χρειάζεται μόνο μία κιλοβατώρα ανά χιλιόμετρο, ακόμα και όταν είναι πλήρως φορτωμένο, τότε αυτό θα ήταν εντυπωσιακό». Επιμένει στην προπαραγγελία του, παρόλο που έχει «οδηγήσει μόνο έναν μίνι γύρο». «Οδηγώ Tesla από το 2015, όλη η οικογένεια οδηγεί Teslas. Έχουμε ακόμη και ένα Roadster». Άρα η κατάσταση είναι ξεκάθαρη.

Πηγή: www.electrive.com

abb_img