Στο μικροσκόπιο της NHTSA η Tesla μετά από θανατηφόρο δυστύχημα

Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ (NHTSA), ξεκίνησε έρευνα για 2,4 εκατομμύρια οχήματα Tesla

Ακούστε το άρθρο

Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ (NHTSA), ξεκίνησε έρευνα για 2,4 εκατομμύρια οχήματα Tesla, που λειτουργούν με λογισμικό Full Self-Driving (FSD), μετά από αναφερόμενες περιπτώσεις συγκρούσεων, συμπεριλαμβανομένου ενός θανατηφόρου ατυχήματος το 2023.

Η έρευνα έχει ως κίνητρο τέσσερις αναφερόμενες περιπτώσεις ατυχημάτων, που σημειώθηκαν λόγω μειωμένης ορατότητας. Ένα από τα ατυχήματα που αφορούσαν ένα Tesla Model Y του 2021, σκότωσε έναν πεζό τον Νοέμβριο του 2023. Επιπλέον, ένα Tesla Model S, ενεπλάκη σε ατύχημα τον περασμένο Απρίλιο. Λέγεται επίσης ότι τραυματίστηκαν και άλλοι άνθρωποι, θύματα άλλων ατυχημάτων.

Όπως αναφέρθηκε από το Reuters, τα οχήματα Model S, Model 3, Model X, Model Y και Cybertruck της Tesla που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2016 και 2024 και είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό FSD, θα αξιολογηθούν και θα επανεξεταστούν, ως προς την ικανότητά τους «να ανιχνεύουν και να ανταποκρίνονται κατάλληλα, σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας του δρόμου». Η NHTSA εξηγεί περαιτέρω, ότι η «έρευνα θα αξιολογήσει το χρονοδιάγραμμα, τον σκοπό και τις δυνατότητες συνολικά τέτοιων συστημάτων, καθώς και την αξιολόγηση της Tesla, για τον αντίκτυπό τους στην ασφάλεια».

Αν και η τεχνολογία FSD της Tesla έχει αναπτυχθεί για προηγμένους αυτοματισμούς, όπου οι χρήστες απολαμβάνουν άνετες διαδρομές με λιγότερη ανθρώπινη παρέμβαση, η εταιρεία δηλώνει, ότι «το λογισμικό FSD στα οχήματα δρόμου, απαιτεί ενεργή επίβλεψη του οδηγού και δεν κάνει τα οχήματα αυτόνομα».

Ο Έλεγχος του προηγμένου συστήματος υποβοήθησης του οδηγού της Tesla από την υπηρεσία ασφάλειας, έρχεται μετά την παρουσίαση του Elon Musk του ρομποταξί με δύο πόρτες  «Cybercab», που λειτουργεί χωρίς τιμόνι και πεντάλ. Αντίθετα, τα οχήματα θα είναι εξοπλισμένα με κάμερες, αν και είναι επιρρεπή σε χαμηλή ορατότητα και σε κακές καιρικές συνθήκες.

Σταθμίζοντας το θέμα, ο Αντιπρόεδρος της GlobalData είπε ότι η αδυναμία ασφαλούς λειτουργίας σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, «θα μπορούσε να είναι ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια σε αυτό που θα ονόμαζα, μια βραχυπρόθεσμη κυκλοφορία αυτής της τεχνολογίας και αυτών των προϊόντων».

Πηγή: reuters.com

abb_img