Η Toyota «έμεινε άναυδη» από την ταχύτητα ανάπτυξης των EVs της BYD

Οι Κινέζοι κατασκευαστές όπως η BYD, μειώνουν δραστικά τους χρόνους ανάπτυξης, αμφισβητώντας το παραδοσιακό μοντέλο παραγωγής της Toyota.

Ακούστε το άρθρο

Στο παρελθόν, η διαδικασία από ένα αρχικό σκίτσο, έως την παραγωγή ενός αυτοκινήτου, διαρκούσε τέσσερα έως πέντε χρόνια. Όμως, με την εκρηκτική άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταμορφώνουν ριζικά αυτή την πρακτική. Πλέον, εταιρείες όπως η BYD έχουν καταφέρει να μειώσουν τον κύκλο ανάπτυξης, σε μόλις δύο χρόνια, υιοθετώντας μια κουλτούρα παρόμοια με αυτήν της Silicon Valley: προτεραιότητα στην ταχύτητα, κυκλοφορία νωρίς και συνεχής βελτίωση μέσω αναβαθμίσεων. Στην Κίνα, τα νέα μοντέλα εμφανίζονται τόσο συχνά, όσο οι ανανεώσεις στα smartphones.

Η Toyota «έμεινε άναυδη» από την ταχύτητα ανάπτυξης των EVs της BYD

Αυτό το μοντέλο ταχείας καινοτομίας, πιέζει τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες – ακόμα και κολοσσούς όπως η Toyota. Η ιαπωνική εταιρεία, γνωστή για τη σχολαστικότητα και την αξιοπιστία της, φάνηκε αιφνιδιασμένη από την ευελιξία και την ταχύτητα της BYD κατά τη διάρκεια της κοινής ανάπτυξης του ηλεκτρικού sedan bZ3. Σύμφωνα με αναφορές, η Toyota εντυπωσιάστηκε με τον τρόπο που οι μηχανικοί της BYD, άλλαζαν κρίσιμα στοιχεία του σχεδιασμού, ακόμα και σε προχωρημένα στάδια του έργου.

Η Toyota «έμεινε άναυδη» από την ταχύτητα ανάπτυξης των EVs της BYD

Η BYD και άλλες κινεζικές εταιρείες, λειτουργούν με διαφορετική φιλοσοφία: γρήγορες αποφάσεις, έμφαση στις προσομοιώσεις και την τεχνητή νοημοσύνη, αντί για εκτενείς δοκιμές στο πεδίο και παράλληλη εργασία σε διαφορετικά μέρη του οχήματος, για εξοικονόμηση χρόνου. Επίσης, οι εργαζόμενοί τους, απασχολούνται σε εντατικά ωράρια — 12 ώρες την ημέρα, έξι ημέρες την εβδομάδα.

Η Toyota «έμεινε άναυδη» από την ταχύτητα ανάπτυξης των EVs της BYD

Η Toyota από την πλευρά της, επιμένει σε μια προσέγγιση υψηλής ακρίβειας, δοκιμάζοντας κάθε μοντέλο σε πραγματικές συνθήκες, με πολλαπλά πρωτότυπα και χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών, προκειμένου να διασφαλίσει τη μακροχρόνια αξιοπιστία. Παρ’ όλο που αναγνωρίζει πως έχει πράγματα να μάθει από την BYD, η ιαπωνική εταιρεία, παραμένει διστακτική ως προς την υιοθέτηση τόσο ριζοσπαστικών μεθόδων.

Η Toyota «έμεινε άναυδη» από την ταχύτητα ανάπτυξης των EVs της BYD

Το bZ3, προϊόν της συνεργασίας Toyota-BYD, χρησιμοποιεί την LFP Blade μπαταρία της BYD και προσφέρει αυτονομία έως 600 χιλιόμετρα σύμφωνα με το κινέζικο πρότυπο CLTC — περίπου 250 μίλια στον κύκλο EPA των ΗΠΑ. Όλα αυτά με τιμή εκκίνησης, στα μόλις 27.000 δολάρια, πριν από επιδοτήσεις.

Η Toyota «έμεινε άναυδη» από την ταχύτητα ανάπτυξης των EVs της BYD

Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το SUV bZ3X, που αναπτύχθηκε με την κρατική GAC και κοστίζει περίπου 22.000 δολάρια. Εξοπλίζεται με τεχνολογίες αιχμής όπως lidar, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού από τη Momenta και επεξεργαστές από την Qualcomm και τη Nvidia — ξεπερνώντας σε καινοτομία, πολλά μοντέλα που κυκλοφορούν στη Δύση.

Η Toyota «έμεινε άναυδη» από την ταχύτητα ανάπτυξης των EVs της BYD

Η BYD, η οποία πούλησε 4,3 εκατομμύρια οχήματα το 2024, στοχεύει να εκθρονίσει την Toyota από την κορυφή της παγκόσμιας αγοράς. Παρότι έχει ακόμα δρόμο μπροστά της, η ταχύτητά της την καθιστά απειλή για τις καθιερωμένες δυνάμεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το ερώτημα παραμένει: Θα επικρατήσει τελικά η ταχύτητα και η καινοτομία της Κίνας ή η απόλυτη αξιοπιστία της Ιαπωνίας;

Πηγή: insideevs.com