Η Toyota μειώνει τους στόχους παραγωγής EV

Η Toyota μειώνει τον ενδιάμεσο στόχο παραγωγής για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά 30%, σε 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα το 2026

Ακούστε το άρθρο

Η Toyota μειώνει τον ενδιάμεσο στόχο παραγωγής για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατά 30% – σε 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα το 2026, από το 1,5 εκατομμύριο μονάδες που είχαν αρχικά προγραμματιστεί. Ωστόσο, ακόμη και ο μειωμένος στόχος, θα ήταν μια τεράστια αύξηση, σε σύγκριση με τις τρέχουσες πωλήσεις EV.

Σύμφωνα με έκθεση της Nikkei Asia, η απόφαση προκλήθηκε από την επιβράδυνση της ανάπτυξης της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η Toyota ενημέρωσε τους προμηθευτές της. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, η εταιρεία στοχεύει να παράγει λίγο περισσότερα από 400.000 ηλεκτρικά οχήματα το 2025 και υπερδιπλάσια παραγωγή το 2026.

Δεν αναφέρεται ακριβής πηγή για αυτό, επομένως παραμένει ασαφές εάν η Nikkei έλαβε αυτά τα στοιχεία από προμηθευτή, ή απευθείας από πληροφοριοδότη, εντός του οργανισμού της Toyota.

Δεν είναι επίσης σαφές από την έκθεση Nikkei, εάν ο μακροπρόθεσμος στόχος του Ομίλου Toyota για την επίτευξη παγκόσμιων ετήσιων πωλήσεων 3,5 εκατομμυρίων BEV μέχρι το 2030 εξακολουθεί να ισχύει. Η ιαπωνική εταιρεία δεν σχολίασε τις πληροφορίες. Για σύγκριση:

Η Toyota κοινοποίησε τον ενδιάμεσο στόχο των 1,5 εκατομμυρίων BEVs το 2026 τον περασμένο Μάιο, ως σημείο αναφοράς, με το οποίο θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί η αλυσίδα εφοδιασμού για μπαταρίες και άλλα εξαρτήματα.

Με αυτόν τον τρόπο, η Toyota θέλει να διασφαλίσει, ότι μπορεί να επιτύχει αυτές τις πωλήσεις (και την παραγωγή), εάν η αγορά ανακάμψει γρήγορα. Είναι πλέον γνωστό ότι η ιαπωνική κυβέρνηση, υποστηρίζει την ανάπτυξη μπαταριών της Toyota (όπως και άλλων ιαπωνικών εταιρειών).

Η Toyota συνεχίζει να εστιάζει στα υβριδικά αυτοκίνητα και εξακολουθεί να εργάζεται σε κυψέλες καυσίμου για χρήση σε επιβατικά αυτοκίνητα, όπως δείχνει η πρόσφατα εκτεταμένη συνεργασία με την BMW. Σε αυτό το πλαίσιο, η Toyota θέλει να αναπτύξει μια περαιτέρω γενιά ενός συστήματος FC, συμβατό με αυτοκίνητα.

Δεν είναι γνωστό αν θα χρησιμοποιηθεί σε τρίτη γενιά Mirai ή σε άλλο όχημα. Μέχρι στιγμής, ωστόσο, τα FCEV δεν είχαν μεγάλη επιτυχία για την Toyota. Η εταιρεία έχει πουλήσει μόνο περίπου 22.000 μονάδες από τις δύο πρώτες γενιές του Mirai παγκοσμίως. Για να γίνει κατανοητό αυτό, η Toyota σχεδιάζει να πουλήσει 200.000 FCEV έως το 2030, πολύ λιγότερα από τα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία.

Με αυτή την εστίαση, χρειάστηκε επίσης λίγος χρόνος για να λανσάρει η ιαπωνική εταιρεία το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία, το bZ4X. Στην Ευρώπη, το bZ4X εξακολουθεί να είναι το μοναδικό ηλεκτρικό Toyota που προσφέρεται σήμερα, ενώ άλλα μοντέλα είναι πλέον διαθέσιμα σε αγορές όπως η Κίνα.

Το 2023, η εταιρεία πούλησε περίπου 100.000 EV και από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2024 πούλησε περίπου 80.000 μονάδες, σύμφωνα με τη Nikkei. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και η μειωμένη πρόβλεψη για το 2026, εξακολουθεί να αντιστοιχεί σε τεράστια ανάπτυξη στα σχέδια BEV.

Πηγή: nikkei.com

abb_img