Τα ηλεκτρικά οχήματα ενδέχεται να μονοπωλούν τη δημοσιότητα και να κυριαρχούν στις πολιτικές αποφάσεις, όμως, σύμφωνα με την Toyota, δεν είναι ο μοναδικός δρόμος προς ένα πιο «πράσινο» μέλλον. Η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, πρωτοπόρος της υβριδικής τεχνολογίας, ακολουθεί τη δική της στρατηγική: συνεχίζει να επενδύει στα υβριδικά οχήματα, ενώ αναπτύσσει σταδιακά την ηλεκτρική της γκάμα.
Παρά την πρόσφατη επέκταση της ηλεκτρικής σειράς bZ στην Κίνα, η Toyota δέχεται επικρίσεις για τον αργό ρυθμό υιοθέτησης αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, ο πρόεδρος της εταιρείας, Akio Toyoda, υπερασπίζεται την προσέγγιση της Toyota, δηλώνοντας πως η ουσία βρίσκεται στη μείωση των εκπομπών άνθρακα – όχι στην προσήλωση σε μία μόνο τεχνολογία. «Ο εχθρός είναι το διοξείδιο του άνθρακα, όχι ένα συγκεκριμένο είδος κινητήρα», εξηγεί.

Ο Toyoda τόνισε την επίδραση των υβριδικών της Toyota, επισημαίνοντας πως με 27 εκατομμύρια πωλήσεις υβριδικών οχημάτων, η εταιρεία έχει επιτύχει παρόμοια μείωση εκπομπών με 9 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα – χωρίς, όμως, να επιβαρύνει το ενεργειακό δίκτυο, το οποίο στην Ιαπωνία βασίζεται κυρίως σε θερμικά εργοστάσια. Με άλλα λόγια, η πλήρης μετάβαση σε BEV δεν εγγυάται απαραίτητα μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ιδίως σε χώρες με ρυπογόνα δίκτυα ηλεκτροδότησης.
Η Toyota έχει βαθιές ρίζες στα υβριδικά, από το πρώτο Prius του 1997, έως τη σημερινή της γκάμα, όπου σχεδόν κάθε μοντέλο, προσφέρεται και σε υβριδική έκδοση. Οι υβριδικές λύσεις, παραμένουν ελκυστικές, για αγορές όπως η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική, προσφέροντας μια πιο προσιτή και πρακτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, χωρίς την ανάγκη υποδομών φόρτισης, ή φόβους για αυτονομία.
Παρά την άνοδο των ηλεκτρικών, ένα σημαντικό ποσοστό αγοραστών παραμένει επιφυλακτικό, λόγω κόστους ή περιορισμών στη χρήση. Η Toyota φαίνεται να στοχεύει ακριβώς σε αυτό το κοινό, προσφέροντας μια ευρύτερη στρατηγική, αντί για μονοδιάστατη μετάβαση.

Η φιλοσοφία του Akio Toyoda, περιλαμβάνει όχι μόνο υβριδικά, αλλά και plug-in υβριδικά, οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, αμιγώς ηλεκτρικά και ακόμα και κινητήρες που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα. «Ο στόχος είναι η μείωση του CO₂ – όχι η δέσμευση σε μία μόνο τεχνολογία», τονίζει.
Ο πρόεδρος της Toyota, έχει εκφράσει την άποψη ότι ακόμη και στο μέλλον, τα BEV πιθανώς να μην ξεπεράσουν το 30% των συνολικών πωλήσεων παγκοσμίως. Παράλληλα, προειδοποιεί ότι μια βίαιη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ενδέχεται να απειλήσει εκατομμύρια θέσεις εργασίας, ειδικά στην Ιαπωνία.
Πηγή: carscoops.com