Η Vanwall επιστρέφει δυναμικά με την πλατφόρμα E-GMP της Hyundai

Η ιστορική μάρκα αυτοκινήτων Vanwall επιστρέφει δυναμικά, σχεδόν δύο χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση ενός ηλεκτρικού συμπαγούς οχήματος.

Ακούστε το άρθρο

Η ιστορική μάρκα αυτοκινήτων Vanwall επιστρέφει δυναμικά, σχεδόν δύο χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση ενός ηλεκτρικού συμπαγούς οχήματος. Αυτή τη φορά, η εταιρεία συνεργάζεται με τον Όμιλο Hyundai και βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP για την ανάπτυξη δύο εκδόσεων τετρακίνησης, του μοντέλου Vandervell.

Η Vanwall επιστρέφει δυναμικά με την πλατφόρμα E-GMP της Hyundai

Η ανακοίνωση της κυκλοφορίας του Vandervell στην αγορά, έγινε τον Ιανουάριο του 2023, με προγραμματισμένη διάθεση, το τρίτο τρίμηνο του ίδιου έτους. Ωστόσο, υπήρχε έντονος σκεπτικισμός σχετικά με το αν η Vanwall θα τηρούσε την προθεσμία, καθώς η εταιρεία είχε μοιραστεί μόνο πληροφορίες για τις επιδόσεις, χωρίς να αποκαλύψει λεπτομέρειες για τη διαδικασία παραγωγής. Όπως αποδείχθηκε, η Vanwall δεν κατάφερε να φέρει το όχημα στην αγορά εντός του αναμενόμενου χρονοδιαγράμματος.

Η Vanwall επιστρέφει δυναμικά με την πλατφόρμα E-GMP της Hyundai

Ακόμη και σήμερα, δύο χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση, η μαζική παραγωγή δεν έχει ξεκινήσει, αν και οι τελευταίες εξελίξεις δείχνουν, ότι το project βρίσκεται σε εξέλιξη. Αντί να προχωρήσει αυτόνομα στην ανάπτυξη του Vandervell, η Vanwall επέλεξε να συνεργαστεί με τον Όμιλο Hyundai και να χρησιμοποιήσει την προηγμένη ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP. Τα πρώτα πρωτότυπα έχουν ήδη κατασκευαστεί και παραμένουν πιστά στο αρχικό σχέδιο του 2023.

Η Vanwall επιστρέφει δυναμικά με την πλατφόρμα E-GMP της Hyundai

Αν και η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει πολλές λεπτομέρειες, φαίνεται πως έχει αποκτήσει πρόσβαση στην πιο σύγχρονη εκδοχή της πλατφόρμας E-GMP. Αυτό προκύπτει από τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο νέων εκδόσεων του μοντέλου. Η βασική έκδοση, Vandervell H-GT, αποδίδει 325 PS και χρησιμοποιεί μια μπαταρία 84 kWh, η οποία είναι χαρακτηριστική της τετρακίνητης διάταξης του E-GMP.

Η Vanwall επιστρέφει δυναμικά με την πλατφόρμα E-GMP της Hyundai

Η ισχυρότερη έκδοση, Vandervell N-GT, αγγίζει τους 650 PS, αξιοποιώντας τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιείται στα Hyundai Ioniq 5 N και Kia EV6 GT. Παράλληλα, θα διατεθεί και μια ειδική έκδοση, το Vandervell N-GT «Thin Wall Special», με την ίδια απόδοση ισχύος, αλλά με μειωμένο βάρος κάτω από 2.000 κιλά, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι υπόλοιπες εκδόσεις θα είναι βαρύτερες.

Η Vanwall επιστρέφει δυναμικά με την πλατφόρμα E-GMP της Hyundai

Στην προηγούμενη ανακοίνωση του 2023, η εταιρεία είχε παρουσιάσει και δύο άλλες εκδόσεις: το Vandervell S με 319 PS και το Vandervell S Plus με 580 PS, τα οποία επιτάχυναν από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 και 3,4 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Εκείνη την εποχή, δεν είχαν δημοσιευτεί στοιχεία για τη χωρητικότητα της μπαταρίας ή την ταχύτητα φόρτισης, παρά μόνο μια εκτιμώμενη αυτονομία 420-450 χιλιομέτρων. Σήμερα, η εταιρεία αναφέρει την ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών, χωρίς όμως να προσδιορίζει την αυτονομία. Ωστόσο, δεδομένου ότι το Kia EV6 GT προσφέρει αυτονομία 450 χιλιομέτρων, είναι πιθανό να ισχύει το ίδιο και για το Vandervell. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει τα 258 kW.

Η Vanwall επιστρέφει δυναμικά με την πλατφόρμα E-GMP της Hyundai

Η Vanwall υπογραμμίζει ότι το αμάξωμα του Vandervell, είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, επιτυγχάνοντας σημαντική μείωση βάρους στην κατηγορία του. Επιπλέον, η εταιρεία τονίζει πως η βελτιωμένη αεροδυναμική, το σπορ πλαίσιο και το χαμηλότερο βάρος, συμβάλλουν τόσο στην αυτονομία όσο και στις επιδόσεις, προσφέροντας μια εμπειρία οδήγησης, που προσομοιάζει σε αγωνιστικό αυτοκίνητο. Όλα τα μοντέλα θα διαθέτουν τροχούς 22 ιντσών και πολυτελή υλικά στο εσωτερικό, ενώ κάθε όχημα θα κατασκευάζεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του πελάτη.

Η Vanwall επιστρέφει δυναμικά με την πλατφόρμα E-GMP της Hyundai

Ο Colin Kolles, ο άνθρωπος πίσω από την αναβίωση της Vanwall, αρχικά ήταν σκεπτικός απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω της μακρόχρονης εμπλοκής του στους αγώνες της Formula 1 και άλλες μηχανοκίνητες κατηγορίες. Ωστόσο, όπως δηλώνει ο ίδιος, η ανάπτυξη του Vandervell άλλαξε την άποψή του, καθώς ανακάλυψε έναν νέο κόσμο δυνατοτήτων. Επισημαίνει, μάλιστα, ότι η σχεδίαση του μοντέλου, έχει εντυπωσιάσει το κοινό, με πολλούς να σταματούν για να το θαυμάσουν.

Η Vanwall επιστρέφει δυναμικά με την πλατφόρμα E-GMP της Hyundai

Παρόλα αυτά, η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει ακόμη πότε και πού θα ξεκινήσει η παραγωγή του Vandervell. Το 2023 είχε δηλώσει ότι τα αυτοκίνητα θα κατασκευάζονταν στη Γερμανία, αλλά προς το παρόν, δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση για το αν ισχύει ακόμα αυτό το πλάνο.

Διαβάστε ακόμη: Η Hyundai θα παράγει μπαταρίες στερεάς κατάστασης