Η γαλλική εταιρεία αυτοκινητοδρόμων Vinci Autoroutes θέλει να δοκιμάσει την επαγωγική φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, σε ένα τμήμα του αυτοκινητόδρομου A10, μήκους 1,5 χιλιομέτρου, στην πόλη Angervilliers κοντά στο Παρίσι. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή πρόκειται για μια δοκιμή μικρής κλίμακας, με μόλις τέσσερα οχήματα.
Από τις αρχές Ιανουαρίου, η εταιρεία τοποθετεί επαγωγικά πηνία κάτω από το πεζοδρόμιο. Οι εργασίες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως τον Απρίλιο του 2025 και οι μπαταρίες τεσσάρων ηλεκτρικών οχημάτων εξοπλισμένων με πηνία δέκτη, θα τροφοδοτούνται με ενέργεια ασύρματα κατά την οδήγηση. Για το πιλοτικό έργο, δυο φορτηγά, ένα αυτοκίνητο και ένα πούλμαν ήταν εξοπλισμένα με πηνία δέκτη, για τη δοκιμή της δυναμικής επαγωγικής φόρτισης απευθείας, με διαφορετικούς τύπους οχημάτων.
Η εγκατάσταση των επαγωγικών πηνίων, ξεκίνησε στις 6 Ιανουαρίου, αλλά μόνο στη δεξιά λωρίδα του A10 κοντά στο Angervilliers. Ωστόσο, δεν έχουν ακόμη ενεργοποιηθεί. Οι εργαστηριακές δοκιμές και οι δοκιμές μεγαλύτερης κλίμακας σε μια κλειστή περιοχή, προηγήθηκαν αρχικά των κατασκευαστικών εργασιών. Σύμφωνα με τη Vinci Autoroutes, η μετάβαση από την καθορισμένη «πίστα» δοκιμών, στον πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο είναι η τελική φάση του έργου «Charge as you drive».
Χρησιμοποιεί σύστημα της ισραηλινής εταιρείας Electreon, η οποία ειδικεύεται στα συστήματα επαγωγικής φόρτισης. Όπως ανακοινώθηκε από το 2023, πρόκειται για ένα «προϊόν επόμενης γενιάς», με σημαντικά αυξημένη ικανότητα μετάδοσης ισχύος, πρόσθετες λειτουργίες λογισμικού, όπως παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο και πιο στιβαρή αρχιτεκτονική.
Η Vinci Autoroutes είναι απρόθυμη να παράσχει συγκεκριμένα δεδομένα απόδοσης για τη δυναμική φόρτιση των οχημάτων στο δελτίο τύπου. Αντίθετα, αναφέρει σε γενικές γραμμές, ότι η δυναμική επαγωγική φόρτιση, θα μπορούσε «να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των εκπομπών CO2, σε σύγκριση με τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα», τα οποία πρέπει να φορτίζονται σε σταθμούς φόρτισης και να φέρουν «πολύ μεγάλες μπαταρίες». Και: «Με τη βοήθεια αυτής της τεχνολογίας, θα μπορούσε να μειωθεί η χρήση πρώτων υλών (λίθιο, νικέλιο, κοβάλτιο), για την παραγωγή αυτών των μπαταριών και να περιοριστούν οι εκπομπές CO2 που σχετίζονται με την κατασκευή», λέει ο φορέας εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου. Ωστόσο, η εταιρεία δεν παρέχει στοιχεία, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει μετά τα test drives από τον Απρίλιο.
Η Vinci Autoroutes, είναι ο επικεφαλής της κοινοπραξίας του έργου. Συμμετέχουν επίσης η Vinci Construction, η Hutchinson, το Πανεπιστήμιο Gustave Eiffel και η Bpifrance, η γαλλική τράπεζα επενδύσεων του δημόσιου τομέα.