Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, η διοίκηση της Volkswagen είναι έτοιμη να διατηρήσει τη λειτουργία των εργοστασίων και να επαναφέρει τις συμφωνίες ασφάλειας εργασίας έως το 2030, με αντάλλαγμα οι εργαζόμενοι να παραιτηθούν από τις πληρωμές των μπόνους. Αυτό φέρεται να το έχουν δηλώσει αρκετοί πληροφοριοδότες, αλλά δεν περιγράφονται εκτενείς λεπτομέρειες.
Ο πέμπτος γύρος διαπραγματεύσεων μεταξύ της Volkswagen και της IG Metall, είχε προγραμματιστεί για αυτήν την εβδομάδα. Και οι δύο πλευρές είχαν τονίσει εκ των προτέρων, ότι στόχευαν σε συμφωνία πριν από τα Χριστούγεννα. Ωστόσο, παρά τις αρκετές μαραθώνιες διαπραγματεύσεις, δεν υπήρξε επίσημα επιβεβαιωμένη πρόοδος, ούτε στον τρέχοντα γύρο.
Τα ακόλουθα σημεία, τα οποία φέρεται να συζητούνται ως μέτρα μείωσης του κόστους, αντιμετωπίζονται με προσοχή: Σύμφωνα με την έκθεση του Bloomberg, η μετεγκατάσταση της παραγωγής του VW Golf στο Μεξικό, φημολογείται ότι βρίσκεται στο τραπέζι. Το best seller της VW, παράγεται αυτήν τη στιγμή στο κεντρικό εργοστάσιο στο Βόλφσμπουργκ. Ωστόσο, δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες, για το πότε θα μεταφερθεί από εκεί η παραγωγή. Το Golf VIII, διατίθεται μόνο ως plug-in υβριδικό, καθώς την ηλεκτρική εκδοχή του ανέλαβε μέχρι τώρα το ID.3. Το Golf επίσης, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό στο μέλλον.
Η απώλεια της παραγωγής του Golf στη Γερμανία, θα ήταν μια τεράστια παραχώρηση για το σωματείο και το συμβούλιο εργαζομένων. Το εργοστάσιο της VW στην Πουέμπλα του Μεξικού, στην πραγματικότητα κατασκευάζει οχήματα με επίκεντρο την αγορά της Βόρειας Αμερικής, αλλά θεωρείται ότι υπο-λειτουργεί.
Ένα άλλο σημαντικό σημείο από την άποψη της ηλεκτροκίνησης, είναι ότι η «παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων με το σήμα της VW στο Zwickau» θα μπορούσε να διακοπεί. Αυτό θα επηρεάσει τις σειρές ID.3, ID.4 και ID.5, με το ID.4 να κατασκευάζεται επίσης στο εργοστάσιο του Emden. Δεν είναι γνωστό εάν τα ID.3 και ID.5 θα μεταφερθούν επίσης για παραγωγή σε κάποιο άλλο εργοστάσιο.
Το Zwickau είναι ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που δεν χρησιμοποιείται πλήρως λόγω της τρέχουσας φθίνουσας ζήτησης. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ανακοινώθηκε ότι οι συμβάσεις περίπου 1.000 έκτακτων υπαλλήλων δεν θα παραταθούν και θα λήξουν το 2025. Η νυχτερινή βάρδια ακυρώθηκε στα τέλη του 2023 και από τότε το εργοστάσιο λειτουργεί μόνο με δύο βάρδιες.
Με το τέλος της παραγωγής της VW στο Zwickau, η παραγωγική ικανότητα, πρόκειται να μειωθεί. Ωστόσο, μόνο το Audi Q4 e-tron (συμπεριλαμβανομένου του Sportback) και το Cupra Born θα κατασκευαστούν εκεί και μένει να δούμε ποια αξία κόστους θα μπορούσε να γίνει λειτουργικά αποδεκτή, για να συνεχιστεί η παραγωγή αυτών των σειρών μοντέλων. Δεν υπάρχουν πληροφορίες στις τρέχουσες αναφορές, σχετικά με την κατανομή των νέων μοντέλων στο Zwickau. Το μοντέλο Trinity που σχεδιάστηκε ως η ηλεκτρική ναυαρχίδα, πρόκειται να βγει από τη γραμμή παραγωγής στο Zwickau, αλλά πιθανότατα όχι μέχρι το 2032.
Ούτε η Volkswagen ούτε η IG Metall σχολίασαν τις πληροφορίες όταν ρωτήθηκαν από το Bloomberg. Η VW όχι μόνο ακύρωσε τη συμφωνία ασφάλειας εργασίας τον Σεπτέμβριο, αλλά ανακοίνωσε επίσης το κλείσιμο τριών γερμανικών ιστοσελίδων. Ωστόσο, ήταν σαφές, ότι η πολλά υποσχόμενη παραγωγή eMobility (αυτοκίνητα ή εξαρτήματα) θα επηρεαζόταν επίσης. Η VW απέρριψε μια κοινή πρόταση της IG Metall και του συμβουλίου εργαζομένων, να συμπεριλάβει την επόμενη αύξηση μισθού, σε ένα «μελλοντικό ταμείο», ως ανεπαρκή. Τον Δεκέμβριο, υπήρξαν ήδη αρκετές προειδοποιητικές απεργίες, γύρω από τους επόμενους γύρους διαπραγματεύσεων. Εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία, υπάρχει κίνδυνος στάσεων εργασίας, σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα, από το επόμενο έτος.
Πηγή: bnnbloomberg.ca