Η Volkswagen επανεξετάζει την ανανέωση του MEB

Ο Οικονομικός Διευθυντής της Volkswagen, Arno Antlitz, θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τις επενδύσεις του Ομίλου.

Ακούστε το άρθρο

Ο Οικονομικός Διευθυντής της Volkswagen, Arno Antlitz, θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τις επενδύσεις του Ομίλου. Για παράδειγμα, μπορεί να ανατρέψει τη σχεδιαζόμενη ανανέωση δισεκατομμυρίων ευρώ του ηλεκτρικού αρθρωτού συστήματος MEB, με το οποίο η Volkswagen ήθελε να διατηρήσει φρέσκα τα παλιά μοντέλα ID.3 και ID.4.

Αναφερόμενος στη δική του έρευνα, το Manager Magazin αναφέρει ότι η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο περικοπής των επενδύσεων κατά περίπου 20 δισ. ευρώ, στον επόμενο μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό της. Συγκεκριμένα, ο επενδυτικός προϋπολογισμός της επόμενης πενταετίας το φθινόπωρο, θα μειωθεί από 180 δισ. σε 160 δισ. ευρώ. Το γερμανικό επιχειρηματικό περιοδικό, απαριθμεί επίσης τους κύριους τομείς στους οποίους πρέπει να γίνουν εξοικονομήσεις: η ανάπτυξη και η διοίκηση θα επηρεαστούν.

Μεταξύ των έργων που προφανώς εξετάζονται είναι η ενημέρωση του ηλεκτρικού αρθρωτού συστήματος MEB. Το Wolfsburg ήθελε να αναπτύξει το τρέχον MEB σε MEB+ για να διατηρήσει τη γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων φρέσκια μέχρι την κυκλοφορία της πλατφόρμας SSP, η οποία έχει ήδη καθυστερήσει. Σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις, τα πρώτα μοντέλα MEB+, υποτίθεται ότι θα κυκλοφορούσαν στο δρόμο το 2026.

Τώρα τα πράγματα θα μπορούσαν να εξελιχθούν διαφορετικά: Σύμφωνα με το Manager Magazin, ο Antlitz προτιμά τα πρώτα οχήματα SSP να φτάνουν απευθείας «κάποια στιγμή από το 2028», με καθυστέρηση τουλάχιστον τριών ετών. Το μικρό ηλεκτρικό SUV στο στυλ του T-Roc, το οποίο έπρεπε να βγει από τη γραμμή παραγωγής στο Βόλφσμπουργκ, θα μείνει επίσης στο ράφι.

Σύμφωνα με την έκθεση, η Volkswagen θα μπορούσε να περικόψει έως και 30.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία μεσοπρόθεσμα. Είναι πιθανό να υπάρξουν σοβαρές περικοπές ιδίως στην έρευνα και ανάπτυξη. Σύμφωνα με το Manager Magazin, 4.000 έως 6.000 από τους περίπου 13.000 υπαλλήλους στη Γερμανία, θα απολυθούν.

Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία διέψευσε αμέσως οποιαδήποτε συγκεκριμένα στοιχεία. Μια εκπρόσωπος της Volkswagen AG στο Βόλφσμπουργκ είπε αρχικά: «Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: η Volkswagen πρέπει να μειώσει το κόστος της στις γερμανικές εγκαταστάσεις της».

Είναι ο μόνος τρόπος που η επωνυμία μπορεί να κερδίσει αρκετά χρήματα για να επενδύσει στο μέλλον. «Το πώς θα πετύχουμε αυτόν τον στόχο μαζί με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, είναι μέρος των επερχόμενων συνομιλιών». Δεν επιβεβαίωσε ότι θα μπορούσαν να περικοπούν περίπου 30.000 θέσεις εργασίας. Το Γενικό Συμβούλιο Εργασίας αναφέρθηκε στον αριθμό των 30.000 ως «ανοησία».

Πηγές: manager-magazin.de , handelsblatt.com

 

abb_img