Η Volkswagen ποντάρει στο υδρογόνο και δουλεύει πάνω σε αυτό. Πιο συγκεκριμένα, η γερμανική εταιρεία ετοιμάζει νέες κυψέλες υδρογόνου, για μελλοντικά μοντέλα παραγωγής. Την είδηση αποκάλυψε μία γερμανική αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, την οποία προφανώς κατέθεσε η Volkswagen.
Ωστόσο, σε αυτό δεν είναι μόνη. Η μάρκα υπέβαλε την αίτηση από κοινού με τον γερμανικό Όμιλο Kraftwerk τον Ιούλιο του 2021, αλλά πρόσφατα είδε το φως της δημοσιότητας. Η αίτηση αφορά εργασίες για τη δημιουργία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, με την Volkswagen να κάνει λόγο για αυτονομία μέχρι και 2.000 χιλιόμετρα.
Και η Volkswagen αποχαιρετά το car sharing
Τα πλεονεκτήματα των κυψελών υδρογόνου της Volkswagen
Κυψέλες υδρογόνου αναπτύσσουν η Hyundai και η Toyota, όμως αυτή της Volkswagen έχει μία καινοτομία που την κάνει ξεχωριστή. Ειδικότερα, η εν λόγω κυψέλη δεν χρησιμοποιεί πολυμερή μεμβράνη, αλλά κεραμική. Αυτό σημαίνει ότι είναι σαφώς φθηνότερη, αφού η κεραμική λειτουργεί χωρίς πλατίνα. Ένα πολύτιμο μέταλλο, που κοστίζει πολύ ακριβά και αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα στην παραγωγή κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Kraftwerk Group, Sascha Kuhn, επισήμανε σε συνέντευξή του τη διαφορά μεταξύ κεραμικής και πολυμερούς μεμβράνης. Πιο συγκεκριμένα, χαρακτήρισε την κεραμική μεμβράνη ως τη «μεγάλη διαφορά» με την υπάρχουσα τεχνολογία.
Μεταξύ άλλων τόνισε ότι η κεραμική μεμβράνη παράγει θερμότητα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία θέρμανσης και κλιματισμού του αυτοκινήτου. Οδηγώντας, προφανώς, σε μεγαλύτερη συνολική ενεργειακή απόδοση.
Volkswagen: Σημαντική επένδυση στην Κίνα
Ο Kuhn επιβεβαίωσε ότι η ανάπτυξη κυψελών υδρογόνου δεν αποτελεί αποκλειστικότητα της Volkswagen:
«Στόχος είναι η ενσωμάτωση της τεχνολογίας μας σε οχήματα παραγωγής μέχρι το 2026. Μιλάμε για έναν όγκο 10.000 οχημάτων, κατανεμημένων σε πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων».
Το ηλεκτρικό μέλλον της Volkswagen στην Ευρώπη
Τι είχε δηλώσει ο Herbert Diess για το υδρογόνο;
Στο παρελθόν, ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλός της Volkswagen, Herbert Diess, είχε απορρίψει τις φήμες που έκαναν λόγο για λανσάρισμα ενός μοντέλου με υδρογόνο από τη γερμανική φίρμα. Μάλιστα, σε μία ανάρτηση στο Twitter που είχε κάνει τον Μάιο του 2021 ανέφερε τα εξής:
«Το αυτοκίνητο υδρογόνου είναι αποδεδειγμένο πως δεν είναι η κλιματική λύση. Η ηλεκτροδότηση έχει επικρατήσει στις μεταφορές. Οι ψεύτικες συζητήσεις είναι χάσιμο χρόνου. Παρακαλώ ακούστε την επιστήμη!».
Τέλος, να σημειώσουμε ότι ο γερμανικός Όμιλος έχει αναπτύξει και στο παρελθόν οχήματα με κυψέλες υδρογόνου, όπως το VW Golf (Jetta) HyMotion (2014) και το Audi A7 h-tron (2015).