Η Volkswagen Commercial Vehicles (VWN) κατασκευάζει αυτήν τη στιγμή το ID. Buzz στο κύριο εργοστάσιό της στο Ανόβερο της Γερμανίας. Η VWN λέγεται ότι έχει επιβεβαιώσει τα σχέδια για μετεγκατάσταση του συνόλου, ή μέρους της παραγωγής του ηλεκτρικού βαν, στο Πόζναν της Πολωνίας.
Η τοπική γερμανική εφημερίδα Hannoversche Allgemeine, ανέφερε αρχικά τα σχέδια μεταφοράς της παραγωγής στην Πολωνία, που φέρεται να συζητήθηκαν σε συνάντηση εργασίας και αργότερα επιβεβαιώθηκαν έμμεσα από την εταιρεία. Όταν ρωτήθηκε από το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων dpa εκπρόσωπος της Volkswagen είπε, ότι αυτή τη στιγμή εξετάζονται διάφορα σενάρια, αλλά ότι τίποτα δεν έχει αποφασιστεί ακόμη. Ο εκπρόσωπος δεν επιβεβαίωσε εάν μια μερική ή πλήρης μετεγκατάσταση, είναι ένα από αυτά τα σενάρια.
Η VWN επένδυσε περισσότερα στο εργοστάσιο αυτό το καλοκαίρι του 2024, για να επανεξοπλίσει την παραγωγή, για περαιτέρω εκδόσεις του ID. Το Buzz έχει χτιστεί στις δικές του γραμμές από τα τέλη Ιουλίου. Εκτός από την τυπική έκδοση, η αμιγώς ηλεκτρική σειρά βαν, μπορεί να περιλαμβάνει και την έκδοση Buzz με το μακρύ μεταξόνιο, όπως και την έκδοση GTX all-wheel-drive.
Είναι δύσκολο να εκτιμηθεί τι θα σήμαινε μια τέτοια μερική μετεγκατάσταση για το εργοστάσιο. Το Buzz πουλάει χειρότερα από το προγραμματισμένο. Το van MEB απέχει πολύ από τα 130.000 οχήματα ετησίως που κάποτε στοχεύονταν, με λιγότερες από 15.000 πωλήσεις του μοντέλου το πρώτο εξάμηνο του έτους. Να σημειωθεί, ότι μόλις πέρασε το καλοκαίρι, η παραγωγή και στις δύο γραμμές πραγματοποιήθηκε μόνο σε δύο ημερήσιες βάρδιες, χωρίς να απαιτείται νυχτερινή βάρδια, που συνεπάγεται προσαυξήσεις για τους εργαζόμενους.
Μετά τη διακοπή του T6.1, η επόμενη γενιά βαν, θα κατασκευαστεί στην Τουρκία σε συνεργασία με τη Ford, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών εκδόσεων. Αυτό σημαίνει ότι αντί να παράγονται εκδόσεις επαγγελματικών οχημάτων στο Ανόβερο, οι υπόλοιπες απαιτήσεις παραγωγής, αφορούν μόνο το T7 Multivan για ιδιώτες πελάτες και το ID. Buzz στις εκδόσεις επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων.
Εν τω μεταξύ, οποιοδήποτε είδος παραγωγής για άλλες μάρκες του Ομίλου στο εργοστάσιο, δεν έχει επίσης πραγματοποιηθεί. Ενώ το Hannoversche Allgemeine ανέφερε για ένα «ηλεκτρικό κουπέ για την Porsche», ακυρώθηκαν επίσης τα σχέδια γύρω από το έργο Artemis, για την κατασκευή ηλεκτρικών πολυτελών μοντέλων για την Bentley και την Audi στο Ανόβερο, που ανακοινώθηκαν πριν από λίγο καιρό.
Άλλωστε, με μόνο δύο σειρές μοντέλων να εκμεταλλεύονται αυτήν τη στιγμή τη δυναμικότητα του εργοστασίου και ακόμη και μία σειρά μοντέλων να αποσύρεται εν μέρει, με την πλήρη μετεγκατάσταση υπό συζήτηση, τίθεται το ερώτημα εάν έχει νόημα η υπόλοιπη παραγωγή στο Ανόβερο. Δεδομένου ότι τα στελέχη της Volkswagen αποκάλυψαν δημόσια σχέδια για κλείσιμο πολλών γερμανικών εργοστασίων, η ατμόσφαιρα μεταξύ των εργαζομένων της VWN, είναι απίθανο να βελτιωθεί. Ο τέταρτος γύρος συλλογικών διαπραγματεύσεων στη Volkswagen, ξεκινά τη Δευτέρα.