Η ενεργειακή κρίση επηρεάζει τους πάντες, μαζί και την Volkswagen. Η γερμανική εταιρεία είναι πολύ πιθανό να μεταφέρει την παραγωγή της εκτός Γερμανίας, αλλά και Ανατολικής Ευρώπης.
Πιο συγκεκριμένα, ο γερμανικός όμιλος ανέφερε σε σχετική ανακοίνωσή ότι εξετάζει τη μεταφορά της παραγωγής του ως εναλλακτική λύση. Ειδικά εάν συνεχιστεί η έλλειψη φυσικού αερίου και μετά τον χειμώνα του 2023.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, διατηρεί εργοστάσια παραγωγής προφανώς στη Γερμανία, όπως επίσης, στη Τσεχία και τη Σλοβακία. Και τα τρία κράτη τα τροφοδοτεί με φυσικό αέριο η Ρωσία, μέσω του αγωγού Nord Stream 1.
Το Volkswagen ID.Buzz στη συγκοινωνία της Αστυπάλαιας!
Η Ρωσία τιμωρεί και την «πληρώνει» (και) η Volkswagen
Η κλιμάκωση του πολέμου στην Ουκρανία έχει εντείνει τις ανησυχίες περί επιβολής πλαφόν στην κατανάλωση καυσίμων και ενεργειακών πρώτων υλών από τη Γερμανία. Υπάρχει διάχυτη ανησυχία για το πώς θα καταφέρει η χώρα να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες μετά το χειμώνα, χωρίς τη χρήση του ρωσικού αερίου.
Ωστόσο, η Γερμανία έχει κάνει γνωστό ότι τα αποθηκευτικά κέντρα φυσικού αερίου είναι γεμάτα κατά 90%. Γεγονός που δεν προκαλεί ανησυχία για τον χειμώνα του 2023, αλλά για αργότερα.
Θυμίζουμε ότι η Ρωσία πρόσφατα διέκοψε τις παραδόσεις φυσικού αερίου μέσω του αγωγού. Μάλιστα, ενώ στην αρχή το κλείσιμο ήταν προσωρινό, με τη δικαιολογία επισκευής του αγωγού, αργότερα πήρε παράταση επ’ αόριστο. Η απόφαση αυτή λογίζεται ως τιμωρία σε όσες δυτικές χώρες επέβαλαν κυρώσεις στη Ρωσία για την εισβολή της στην Ουκρανία.
Volkswagen: Νέο τμήμα για ηλεκτρικά και αυτόνομα
Ποιοι κερδίζουν από αυτή την κατάσταση;
Ωστόσο, από την πιθανή αυτή εξέλιξη υπάρχουν και κάποιοι κερδισμένοι. Αυτοί είναι οι χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Δηλαδή, η Πορτογαλία, η Ισπανία και το Βέλγιο, όπου η γερμανική φίρμα διατηρεί ήδη εργοστάσια. Αυτές οι χώρες διαθέτουν λιμάνια και μονάδες αποθήκευσης LNG. Ένα εξαιρετικό στοιχείο, καθώς μπορούν να λαμβάνουν φορτία φυσικού αερίου μέσω θάλασσας.