Η παραγωγή του αντικαταστάτη για το Tiguan Allspace, ξεκίνησε στο εργοστάσιο της VW. Τα αυτοκίνητα θα φτάσουν στους αντιπροσώπους την άνοιξη του επόμενου έτους. Το νέο Volkswagen Tayron έκανε την ευρωπαϊκή πρεμιέρα του τον Οκτώβριο.
Αυτό το μοντέλο, στην πραγματικότητα, είναι μια εκτεταμένη σε διαστάσεις έκδοση του τρέχοντος Tiguan τρίτης γενιάς. Δηλαδή, το Tyrone θα αντικαταστήσει το VW Tiguan Allspace. Έτσι, σήμερα η Volkswagen, ανακοίνωσε την έναρξη της παραγωγής του Tayron. Τα SUV συναρμολογούνται στο Wolfsburg της Γερμανίας, όπου η VW κατασκευάζει επίσης τα Tiguan, Golf και Touran.
Παλαιότερα το όνομα Tayron, έφερε ένα crossover, που προοριζόταν μόνο για την Κίνα. Εκεί, το μοντέλο πέρασε πρόσφατα σε μια νέα γενιά, έχοντας λάβει ένα πρόθεμα με τη μορφή του γράμματος L στο όνομά του. Για τους Κινέζους λοιπόν, το Tayron L παράγεται τοπικά, ενώ η κοινοπραξία FAW – Volkswagen είναι υπεύθυνη για την παραγωγή του. Ας επιστρέψουμε όμως στο «ευρωπαϊκό».
Το πρώτο που βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης, ήταν το VW Tayron σε χρώμα Ultra Violet Metallic, με turbodiesel 2.0 TDI και πανοραμική οροφή. Αναφέρεται από την εταιρεία, ότι τις επόμενες εβδομάδες, το εργοστάσιο θα παράγει οχήματα επίδειξης, που θα πάνε σε εκθεσιακούς χώρους αντιπροσώπων, σε όλη την Ευρώπη. Τα αυτοκίνητα θα εμφανιστούν στους εκθεσιακούς χώρους τον Μάρτιο. Παρεμπιπτόντως, οι παραγγελίες γίνονται ήδη δεκτές.
Το μήκος του ευρωπαϊκού Volkswagen Tayron είναι 4.770 χλστ, το πλάτος 1.852 χλστ, το ύψος 1.660 χλστ και το μεταξόνιο 2.791 χλστ. (Διαστάσεις VW Tiguan: 4.539/1.842/1.639 χλστ και απόσταση μεταξύ αξόνων 2.680 χλστ). Για τους Ευρωπαίους, το Tyron διατίθεται με καμπίνα πέντε ή επτά θέσεων.
Ο όγκος του πορτμπαγκάζ του πενταθέσιου crossover, είναι 885 λίτρα, ενώ με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, ο αριθμός αυτός αυξάνεται στα 2090 λίτρα. Το πορτμπαγκάζ ενός επταθέσιου SUV, χωράει από 345 έως 1905 λίτρα.
Η λίστα του βασικού εξοπλισμού του Tyrone, περιλαμβάνει πολυμέσα, εννέα αερόσακους, κάμερα οπισθοπορείας, βοηθό στάθμευσης, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματο φρενάρισμα και συστήματα διατήρησης λωρίδας. Οι περισσότερες ακόμα επιλογές, περιλαμβάνουν προσαρμοζόμενη ανάρτηση, εξαερισμό και μασάζ καθισμάτων και φωνητικό βοηθό IDA, με έξυπνο ρομπότ συνομιλίας ChatGPT.
Η τεχνολογία είναι ίδια με αυτή του παλιού Tiguan. Οι «παραδοσιακές» εκδόσεις είναι ο 2.0 TSI turbo βενζινοκινητήρας (204 ή 265 hp) ή ο 2.0 TDI turbodiesel (150 ή 193 hp), ενώ και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με κιβώτιο 7DSG. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε ένα «ήπιο» υβριδικό με βενζινοκινητήρα 1.5 eTSI turbo με 150 ίππους και 7DSG.
Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό, το οποίο διαθέτει δύο επιλογές ισχύος. Το VW Tayron eHybrid διαθέτει έναν turbo κινητήρα 1,5 TSI που λειτουργεί στον οικονομικό κύκλο Miller, έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο σε ένα εξατάχυτο κιβώτιο eDSG και μια μπαταρία χωρητικότητας 19,7 kWh. Η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 204 ή 272 ίπποι.
Η τετρακίνηση είναι στάνταρ για το βενζινοκίνητο και το Tyrone με κινητήρα ντίζελ, ενώ όλες οι άλλες εκδόσεις, είναι προσθιοκίνητες. Στη Γερμανία, το Volkswagen Tayron, κοστίζει από 45.475 ευρώ.