Η Volvo Cars πούλησε 175.194 ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως το 2024, 54% περισσότερα από το 2023. Πωλήθηκαν επίσης 177.593 plug-in υβριδικά, σημειώνοντας αύξηση 16%. Το 23% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν από τη Volvo Cars το 2024, ήταν αμιγώς ηλεκτρικά, σε σύγκριση με 16% το 2023.
Οι πωλήσεις «ηλεκτρισμένων» οχημάτων, αντιπροσώπευαν το 46% όλων των Volvo που πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2024, σύμφωνα με την εταιρεία. Κάτω από τον όρο «ηλεκτρικά», η Volvo συνοψίζει τόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όσο και τα υβριδικά plug-in. Τα ήπια υβριδικά υπολογίζονται ξεχωριστά, όπως και αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το γεγονός ότι οι συνολικές πωλήσεις της Volvo σε όλους τους τύπους μετάδοσης κίνησης αυξήθηκαν κατά 8% από 708.716 σε 763.389 οχήματα, οφείλεται κυρίως στη θετική εξέλιξη (+33%) στα ηλεκτρικά οχήματα, με τα BEV, όπως αναφέρθηκε, να αυξάνονται πιο έντονα από τα plug-in υβριδικά. Αντίθετα, οι πωλήσεις ήπιων υβριδικών με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μειώθηκαν κατά 7% στα 410.602 οχήματα. Εάν συνεχιστεί αυτή η τάση, η Volvo Cars, θα μπορούσε να πουλήσει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από θερμικά, το 2025.
Η ανάπτυξη της αγοράς διέφερε πολύ από περιοχή σε περιοχή. Στην Ευρώπη, την μεγαλύτερη περιοχή πωλήσεων, η Volvo αυξήθηκε κατά 25% στα 369.685 αυτοκίνητα, εκ των οποίων 133.070 μονάδες ήταν πλήρως ηλεκτρικά, μια αύξηση 76%. Ως εκ τούτου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της σουηδικής εταιρείας, έτυχαν θετικής υποδοχής στην Ευρώπη. Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, διαμορφώθηκε έτσι στο 36%. Ωστόσο, εάν 133.070 από τα 175.194 ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλήθηκαν μόνο στην Ευρώπη, αυτό σημαίνει επίσης, ότι δεν έχουν απομείνει πολλά για τον υπόλοιπο κόσμο.
Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 59% σε 5.608 οχήματα, ενώ το 2023 υπήρχαν ακόμη πάνω από 13.000 ηλεκτρικά Volvo. Τα υβριδικά plug-in, από την άλλη πλευρά, έχουν αυξηθεί κατά 69% σε σχεδόν 37.300 μονάδες. Η κατάσταση στην Κίνα είναι και πάλι διαφορετική: η Volvo κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκεί κατά 33%, σε ένα επίπεδο 4.349 μονάδων. Ωστόσο, οι πωλήσεις PHEV στη Κίνα, μειώθηκαν κατά 5%, γι’ αυτό και τα «ηλεκτρισμένα» μοντέλα αυξήθηκαν μόνο κατά 3%. Στην Κίνα, το μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo είναι μόνο 2,8%, ενώ στις ΗΠΑ είναι 4,5%.
Όσον αφορά τα μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Volvo, το XC60, το οποίο είναι διαθέσιμο μόνο ως plug-in υβριδικό, ήταν η πιο δημοφιλής σειρά με 230.853 μονάδες. Στη δεύτερη θέση ήταν το δίδυμο XC40/EX40 με συνολικές πωλήσεις 173.890 οχημάτων (2023: 200.670). Η SUV ναυαρχίδα XC90 βρίσκεται στην τρίτη θέση, με 108.621 πωλήσεις οχημάτων (2023: 107.549), η οποία και έλαβε νέο λίφτινγκ το 2024. Η αμιγώς ηλεκτρική σειρά μοντέλων EX90 και το μικρό EX30, δεν εμφανίζονται ακόμη στην πρώτη τριάδα.
Πηγή: volvocars.com