Η Volvo επικεντρώνεται στα PHEV

Η Volvo εγκαταλείπει το πλάνο για πλήρη ηλεκτροκίνηση έως το 2030 και επενδύει στη νέα γενιά plug-in υβριδικών μοντέλων.

Ακούστε το άρθρο

Η Volvo εγκαταλείπει το πλάνο για πλήρη ηλεκτροκίνηση έως το 2030 και επενδύει στη νέα γενιά PHEV μοντέλων. Ο Håkan Samuelsson αποκαλύπτει τη νέα στρατηγική με ορίζοντα το 2038 και το επερχόμενο XC70, με αυτονομία 1.200 χλμ. Μόλις πριν λίγα χρόνια, η Volvo είχε θέσει έναν φιλόδοξο στόχο: να μετατραπεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα έως το 2030. Την απόφαση αυτή είχε ανακοινώσει το 2021 ο τότε CEO, Håkan Samuelsson. Ωστόσο, η πραγματικότητα φαίνεται να φέρνει αλλαγές – καθώς η εταιρεία αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της και επιλέγει να παρατείνει τη ζωή των κινητήρων εσωτερικής καύσης, τουλάχιστον μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2030.

Νέα στρατηγική: δεύτερη γενιά plug-in υβριδικών

«Χρειαζόμαστε μια δεύτερη γενιά plug-in υβριδικών που θα μας συνοδεύσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 2030», ανέφερε ο Samuelsson στο Automotive News Europe. Όπως εξήγησε, η Volvo θέλει να αφήσει στους πελάτες της το δικαίωμα επιλογής, για το πότε θα κάνουν τη μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Η εταιρεία, υπό την ομπρέλα της κινεζικής Geely, σκοπεύει να συνεχίσει να διαθέτει μοντέλα με θερμικούς κινητήρες για αρκετά χρόνια ακόμα, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των παγκόσμιων αγορών.

Τα ηλεκτρικά προχωρούν, αλλά πιο αργά απ’ όσο περίμενε η Volvo

Η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων προχωρά με πιο αργούς ρυθμούς απ’ ό,τι είχε προβλεφθεί. Αυτό οδήγησε τον διάδοχο του Samuelsson, Jim Rowan, να εγκαταλείψει τον αρχικό στόχο του 2030. Αντ’ αυτού, έθεσε έναν νέο: 90% των πωλήσεων να αφορά ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα έως το 2030. Ο Samuelsson, που επέστρεψε φέτος στην ηγεσία της εταιρείας, σχεδιάζει πλέον μια εξελιγμένη γενιά plug-in υβριδικών, στα οποία ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι η κύρια πηγή ενέργειας και ο βενζινοκινητήρας θα λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια φόρτισης της μπαταρίας.

Το Volvo XC70 ανοίγει τον δρόμο

Το πρώτο δείγμα αυτής της φιλοσοφίας, είναι το Volvo XC70, που έκανε πρεμιέρα στην Κίνα τον Μάιο. Με ηλεκτρική αυτονομία έως 200 χλμ. (CLTC) –ή περίπου 170 χλμ. σύμφωνα με WLTP– το XC70 προσφέρει συνδυασμένη αυτονομία 1.200 χιλιομέτρων χάρη στον αποδοτικό συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και θερμικού κινητήρα. Αν και η διάθεση του στην Ευρώπη παραμένει αβέβαιη, η εταιρεία έχει στόχο να το φέρει «το συντομότερο δυνατό». Ο Samuelsson δηλώνει αισιόδοξος ότι το XC70 μπορεί να κατακτήσει τη νέα αγορά των range extender ηλεκτρικών SUV στην Ευρώπη.

Προσαρμογή για την ευρωπαϊκή αγορά

Πριν το XC70 κυκλοφορήσει στην Ευρώπη, η Volvo πρέπει να προσαρμόσει:

  • το infotainment σύστημα, ώστε να βασίζεται στο λογισμικό της Google,

  • και φυσικά, να καλύπτει τα ευρωπαϊκά πρότυπα ρύπων και ασφάλειας.

Όπως δήλωσε ο Samuelsson, «όλα αυτά απαιτούν χρόνο».

Μαθήματα από το παρελθόν: η καθυστέρηση του EX90

Η Volvo θέλει να αποφύγει την καθυστέρηση που υπέστη το EX90, το οποίο βγήκε στην αγορά δύο χρόνια αργότερα απ’ ό,τι είχε σχεδιαστεί. Αν είχε λανσαριστεί στην ώρα του, η Volvo θα είχε την ευκαιρία να είναι ο πρώτος premium κατασκευαστής με μεγάλο ηλεκτρικό SUV. Αντίθετα, το EX30, αποδείχθηκε τεράστια επιτυχία, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, χάρη στην ανταγωνιστική τιμή του.

Η επόμενη μέρα: τα Range Extenders στην Ευρώπη

Το μέλλον των συστημάτων επέκτασης αυτονομίας (range extenders) στην Ευρώπη, εξαρτάται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία εξετάζει ενδεχόμενη χαλάρωση των κανονισμών εκπομπών. Αν αυτό συμβεί, η Volvo θα έχει την ευκαιρία να πρωτοστατήσει, αφού ανταγωνιστές όπως BMW, Mercedes-Benz και Audi δεν έχουν ακόμη παρουσιάσει αντίστοιχα σχέδια. Ο Samuelsson ελπίζει η Volvo να γίνει ηγέτης στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών SUV, με επεκτάσεις αυτονομίας.

Η αμερικανική αγορά και το νέο XC90

Για τη Volvo, η τεχνολογία range extender αποτελεί μεταβατική λύση και για τις ΗΠΑ, όπου πολλοί οδηγοί παραμένουν επιφυλακτικοί απέναντι στα αμιγώς ηλεκτρικά. Η νέα γενιά του XC90, προγραμματισμένη για το 2028 και κατασκευασμένη στις ΗΠΑ, θα βασίζεται σε ανανεωμένη πλατφόρμα και θα προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 160 χλμ. με τη βοήθεια του συστήματος επέκτασης αυτονομίας.

Συμπέρασμα

Η Volvo αλλάζει πορεία, επιλέγοντας έναν ρεαλιστικότερο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση. Με νέα PHEV που συνδυάζουν μεγάλη αυτονομία και μειωμένους ρύπους, φιλοδοξεί να παραμείνει στην κορυφή της premium κατηγορίας — όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Πηγή: Automobilwoche