Το 2021, η Volvo Cars ανακοίνωσε ότι θα γίνει κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030. Αυτή η στρατηγική περιλαμβάνει τώρα επίσης τη διάθεση plug-in υβριδικών στο δρόμο, πιθανώς ακόμη και ήπια υβριδικά.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρει τις «μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς και τις απαιτήσεις των πελατών» ως τον λόγο πίσω από την αλλαγή στρατηγικής. Ο στόχος είναι τα «ηλεκτρικά αυτοκίνητα» να αποτελούν το 90 έως 100 τοις εκατό των παγκόσμιων πωλήσεων έως το 2030, δηλαδή ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και υβριδικά οχήματα με plug-in. «Το υπόλοιπο 0-10 τοις εκατό θα επιτρέψει την πώληση περιορισμένου αριθμού ήπιων υβριδικών μοντέλων, εάν χρειαστεί», πρόσθεσε τότε η Volvo.
Η σουηδική εταιρεία και η θυγατρική Geely, ζητούν «ισχυρότερες και πιο σταθερές κυβερνητικές πολιτικές για την υποστήριξη της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση», λέγοντας ότι η απόσυρση των κινήτρων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η προσθήκη τιμολογίων στα EV σε ορισμένες αγορές, έχουν προκαλέσει «πρόσθετες αβεβαιότητες». Επιπλέον, η Volvo λέει ότι η ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης EV, ήταν «πιο αργή από το αναμενόμενο».
Η απομάκρυνση από τους στόχους ηλεκτροκίνησης για τη συμπερίληψη PHEV και HEVs, έχει γίνει σχεδόν φυσιολογικό στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η Ford δημοσίευσε πρόσφατα μια παρόμοια δήλωση, λέγοντας ότι θα συνεχίσει να πουλά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά.
Ένα άλλο παράδειγμα, είναι η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai και η υπο-μάρκα Genesis, οι οποίες ανακοίνωσαν ότι θα επενδύσουν σε περαιτέρω υβριδικά μοντέλα αντί να γίνουν αποκλειστικά ηλεκτρικά.
Αλλά πίσω στη Volvo: Η αυτοκινητοβιομηχανία τονίζει ότι «παραμένει προσηλωμένη στη μακροπρόθεσμη φιλοδοξία της, για πλήρη ηλεκτροκίνηση» και ότι η ανάπτυξη plug-in και ήπια υβριδικών αυτοκινήτων, θα χρησιμεύσει «ως μια ξεκάθαρη γέφυρα για ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μέλλον».
Η Volvo διατύπωσε για πρώτη φορά τον στόχο της να γίνει κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030 στις αρχές του 2021. Και μόλις κυκλοφόρησε το ηλεκτρικό SUV EX90, το οποίο θα ξεκινήσει να παραδίδει σε πελάτες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη τον Σεπτέμβριο.
Η Volvo αποκάλυψε επίσης, ένα «νέο και βελτιωμένο» υβριδικό SUV XC90. Προσφέρει 70 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία και έχει εξοπλιστεί με μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής, που βρίσκεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα EC90 και EX30.
«Είμαστε αποφασισμένοι στην πεποίθησή μας ότι το μέλλον μας είναι ηλεκτρικό», δήλωσε ο Jim Rowan, διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars. «Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο προσφέρει ανώτερη οδηγική εμπειρία και αυξάνει τις δυνατότητες χρήσης προηγμένων τεχνολογιών που βελτιώνουν τη συνολική εμπειρία του πελάτη.
Ωστόσο, είναι σαφές ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, δεν θα είναι γραμμική και οι πελάτες και οι αγορές κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες υιοθέτησης. Είμαστε ρεαλιστές και ευέλικτοι, διατηρώντας παράλληλα μια ηγετική θέση στον κλάδο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της βιωσιμότητας».