Η Volvo θα αποκαλύψει το πρώτο της ηλεκτρικό sedan, στις αρχές του επόμενου έτους. «Το ES90, θα κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του, τον Μάρτιο του 2025 στη Στοκχόλμη της Σουηδίας και αναμένεται να βγει στις αγορές, μέσα στο 2025», αναφέρει η εταιρεία στον αυστραλιανό ιστότοπό της.
Η είδηση που διέρρευσε προηγουμένως στην Κίνα, αποκάλυψε ότι το ES90 θα έχει μήκος 4.990 χλστ, πλάτος 1.945 χλστ και ύψος 1.547 χλστ με μεταξόνιο 3.102 χλστ. Αυτό το καθιστά 27 χλστ μακρύτερο και 66 χλστ φαρδύτερο και με 161 χλστ μεγαλύτερο μεταξόνιο, από την ναυαρχίδα S90, αν και το S90 είναι επίσης διαθέσιμο και σε έκδοση με μακρύ μεταξόνιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ES90, θα προσφέρεται είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς, είτε τετρακίνητο. Αναμένεται να χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική SPA2 του επερχόμενου επιβλητικού SUV EX90 και να μοιράζεται την ίδια μπαταρία, χωρητικότητας 111 kWh.
Το ES90, θα ενταχθεί σε μια αυξανόμενη γκάμα ηλεκτρικών της Volvo, η οποία περιλαμβάνει επί του παρόντος τα EX30, EX40 XC40 και C40 (σύντομα θα γίνει το EC40). Η σειρά EV της Volvo, θα επεκταθεί για να συμπεριλάβει το EX60, που αναμένεται το 2026, το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του, σε μια νέα πλατφόρμα που ονομάζεται SPA3. Θα χρησιμεύσει ως ηλεκτρικό αντίστοιχο του XC60, του οχήματος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Volvo παγκοσμίως.
Η Volvo επιβεβαίωσε τον Σεπτέμβριο, ότι αμβλύνει τους στόχους της για τα EV. Αντί να δεσμευτεί να πουλά μόνο ηλεκτρικά μέχρι το 2030, λέει τώρα, ότι στοχεύει στο 90 με 100% πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέχρι τότε, αριθμός που περιλαμβάνει και plug-in υβριδικά. Η εταιρεία έχει αφήσει ένα περιθώριο έως και 10%, για τα ήπια υβριδικά της μοντέλα των 48 volt.
«Υπήρξε μια πιο αργή από την αναμενόμενη ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης, απόσυρση κυβερνητικών κινήτρων σε ορισμένες αγορές και πρόσθετες αβεβαιότητες που δημιουργήθηκαν από τους πρόσφατους δασμούς στα EV σε διάφορες αγορές», ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία, σε δήλωση της στα ΜΜΕ τον Σεπτέμβριο.