Ενόψει του επόμενου γύρου διαπραγματεύσεων, η πρόεδρος του συμβουλίου εργασίας της VW Daniela Cavallo, παρείχε περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τις προγραμματισμένες εξοικονομήσεις στον Όμιλο Volkswagen. Το διοικητικό συμβούλιο, φέρεται να θέλει να κλείσει έως και τρία εργοστάσια, να μειώσει όλα τα άλλα, να εκχωρήσει βασικούς τομείς και να εφαρμόσει μαζικές περικοπές μισθών. Αυτό θα επηρεάσει επίσης την παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Αυτό δεν είναι απλώς τακτική στον τρέχοντα γύρο των εσωτερικών διαπραγματεύσεων για τους μισθούς, το διοικητικό συμβούλιο τα θέλει πραγματικά όλα αυτά και πιστεύει ότι δεν υπάρχει εναλλακτική λύση», έγραφε ένα φυλλάδιο που διανεμήθηκε στους εργαζόμενους. Οι δηλώσεις έγιναν και σε ενημερωτική εκδήλωση, που διοργάνωσε το συμβούλιο εργαζομένων.
Οι περικοπές στις οποίες αναφέρεται ο Cavallo, παρουσιάστηκαν πρόσφατα στο γενικό συμβούλιο εργασίας. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων, «όλα τα γερμανικά εργοστάσια της VW επηρεάζονται από τα σχέδια». Εάν το εργοστάσιο δεν κλείσει, πιθανότατα θα υπάρξουν άλλες περικοπές. «Κανένας δεν είναι ασφαλής!» λέει ο Καβάλο.
Δεν υπάρχει επιβεβαίωση από τη VW, για αυτές τις δηλώσεις, ένας εκπρόσωπος της, δεν θέλησε να σχολιάσει λεπτομερώς τα υποτιθέμενα μέτρα. «Οι προτάσεις και τα σχέδια της εταιρείας, θα παρουσιαστούν πρώτα εσωτερικά στους διαπραγματευτικούς εταίρους και στη συνέχεια θα συζητηθούν», είπε ένας άλλος εκπρόσωπος. Η VW βρίσκεται «σε ένα αποφασιστικό σημείο της εταιρικής της ιστορίας». «Η κατάσταση είναι σοβαρή και η ευθύνη των διαπραγματευτικών εταίρων είναι τεράστια», συνέχισε ο εκπρόσωπος.
VW: Η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επηρεαστεί
Τον Σεπτέμβριο, το διοικητικό συμβούλιο υπολόγισε ότι οι πωλήσεις 500.000 οχημάτων, δεν θα ήταν αρκετές για την πλήρη αξιοποίηση των εργοστασίων. Αυτό αντιστοιχεί στην παραγωγή δύο εργοστασίων, δήλωσε ο CFO της VW Arno Antlitz σε συνεδρίαση του συμβουλίου εργασίας.
Ενώ προηγουμένως εικαζόταν ότι μικρότερες τοποθεσίες εργοστασίων, ειδικότερα, όπως το Transparent Factory στη Δρέσδη και το πρώην εργοστάσιο της Karmann στο Osnabrück, βρίσκονταν στο χείλος του γκρεμού (το Osnabrück είναι επί του παρόντος χωρίς δέσμευση για κάποια παραγωγή μοντέλου μέχρι το 2026), μια μεγαλύτερη τοποθεσία, θα ήταν επίσης διαθέσιμη για κλείσιμο. Δεν είναι γνωστό ποια. Ωστόσο, είναι σαφές ότι αυτό θα επηρεάσει επίσης την παραγωγή eMobility.
Το κύριο εργοστάσιο στο Wolfsburg πιθανότατα δεν θα κλείσει. Αυτό σημαίνει ότι τα εργοστάσια Emden (ID.4 και ID.7, εργοστάσιο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2025), το εργοστάσιο VWN στο Ανόβερο (ID. Buzz, μεταξύ και άλλων) και το εργοστάσιο MEB στο Zwickau (ID.3, ID.4 , ID.5, Cupra Born και Audi Q4 e-tron), θα παραμείνουν. Οι μονάδες παραγωγής εξαρτημάτων (Braunschweig, Salzgitter, Kassel και Chemnitz), παρέχουν επίσης εξαρτήματα eMobility.
Ωστόσο, το συμβούλιο εργαζομένων, προειδοποιεί επίσης ότι κινδυνεύουν και θέσεις εργασίας εκτός παραγωγής. Η διοίκηση της εταιρείας θέλει να «μεταφέρει ολόκληρα τμήματα και περιοχές στο εξωτερικό, ή να τα αναθέσει σε εξωτερικούς συνεργάτες», λένε. Αυτό λέγεται ότι κυμαίνεται από ημιειδικευμένους εργαζόμενους έως ακαδημαϊκά καταρτισμένους υπαλλήλους.
Σύμφωνα με εκπροσώπους των εργαζομένων, όσοι διατηρούν τις θέσεις εργασίας τους, απειλούνται με απώλεια αμοιβής «περίπου 20% και «οι πληρωμές μπόνους στην υψηλότερη κλίμακα αμοιβών «Tarif Plus», είναι επίσης πιθανό να επηρεαστούν, όπως και οι πληρωμές μπόνους για επετείους εργαζομένων».
Εσωτερικά, τα μέτρα αυτά λέγεται ότι έχουν συγκεντρωθεί σε μια λίστα. Εκτός από τη συνολική μείωση των αποδοχών, λέγεται ότι στη λίστα περιλαμβάνονται επίσης, μηδενικές αυξήσεις για το 2025 και το 2026.
Γίνεται λόγος για μια «εβδομάδα αλήθειας» για τη Volkswagen. Την Τετάρτη, ο Όμιλος δεν θα παρουσιάσει μόνο τα επιχειρηματικά του στοιχεία για το τρίτο τρίμηνο, τα οποία είναι πιθανό να είναι σχετικά μέτρια, μετά την προειδοποίηση για τα ισχνά κέρδη πριν από μερικές εβδομάδες. Την ίδια μέρα θα ξεκινήσουν και οι διαπραγματεύσεις με την IG Metall στον επόμενο γύρο συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Ενώ η διοίκηση μάλλον ετοιμάζει τη λίστα με τα εργοστάσια που θα κλείσουν, οι συνδικαλιστές απαιτούν αύξηση μισθών 7% για τους εργαζόμενους και περισσότερα χρήματα για τους ασκούμενους. Η Handelsblatt συνοψίζει την κατάσταση: «Είναι απίθανο να επιτευχθεί γρήγορα συμφωνία».
Πηγή: spiegel.de