Ο Όμιλος Volkswagen ξεκινά την επόμενη φάση δοκιμών με το αυτόνομο ερευνητικό του όχημα, Gen.Urban, στο Βόλφσμπουργκ. Μετά από εντατικές δοκιμές, το Gen.Urban οδηγεί πλέον αυτόνομα στην πραγματική κυκλοφορία της πόλης. Στόχος είναι να κατανοηθεί πώς βιώνουν οι άνθρωποι την οδήγηση σε ένα αυτόνομο όχημα χωρίς τιμόνι ή πεντάλ – και ποιες απαιτήσεις έχει αυτό, για τις μελλοντικές πρωτότυπες ιδέες οχημάτων.
Μια διεπιστημονική ομάδα από το Volkswagen Group Innovation, που περιλαμβάνει σχεδιαστές, ειδικούς σε θέματα ανθρώπινου παράγοντα, προγραμματιστές λογισμικού και ειδικούς υλικών, συλλέγει ολοκληρωμένα δεδομένα, σχετικά με τη συμπεριφορά και τις εμπειρίες των χρηστών με το Gen.Urban κατά τη φάση δοκιμών. Αυτά τα ευρήματα, θα καθοδηγήσουν την ανάπτυξη μελλοντικών εννοιών εσωτερικού χώρου και εμπειρίας χρήστη (UX) για τις μάρκες του Ομίλου, σύμφωνα με πρόσφατο δελτίο τύπου της εταιρείας.
Η ομάδα επικεντρώνεται σε ερωτήματα όπως: Πώς περνούν οι άνθρωποι τον χρόνο τους σε ένα αυτόνομο όχημα; Ποιο ψηφιακό περιεχόμενο υποστηρίζει την εργασία, την ψυχαγωγία ή τη χαλάρωση; Πώς θα πρέπει να σχεδιάζεται η αλληλεπίδραση μεταξύ του οχήματος και των επιβατών, ειδικά για ηλικιωμένους ή παιδιά; Και πολύ απλά: Αισθάνονται οι άνθρωποι άνετα;
Ακόμα και πριν ξεκινήσει το ταξίδι, οι επιβάτες μπορούν να ορίσουν τις προσωπικές τους προτιμήσεις – μέσω εφαρμογής ή απευθείας στο όχημα, από τη θερμοκρασία της καμπίνας μέχρι τον φωτισμό περιβάλλοντος. Κατά την επιβίβαση, το Gen.Urban υποδέχεται τον επιβάτη και το κάθισμα προσαρμόζεται αυτόματα στην επιθυμητή θέση. Επιπλέον, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να προσαρμόσουν το ψηφιακό εσωτερικό του Gen.Urban στις προσωπικές τους προτιμήσεις. Η ευρεία μπροστινή οθόνη, με τις πληροφορίες, τον φωτισμό και τον ήχο, μπορεί στη συνέχεια να προσαρμοστεί σε ένα εξατομικευμένο θέμα.
«Η τεχνολογία για την αυτόνομη οδήγηση σημειώνει ραγδαία πρόοδο»
Το Gen.Urban δεν διαθέτει ούτε παραδοσιακό τιμόνι, ούτε πεντάλ. Το άτομο που κάνει τη δοκιμή κάθεται στη θέση του οδηγού, ενώ ένας εκπαιδευμένος οδηγός ασφαλείας παρακολουθεί το όχημα από τη θέση του συνοδηγού. Χρησιμοποιώντας έναν ειδικά σχεδιασμένο πίνακα ελέγχου με joystick, ο οδηγός ασφαλείας, μπορεί να παρέμβει ανά πάσα στιγμή, εάν είναι απαραίτητο. Στην τρέχουσα φάση δοκιμών, συμμετέχουν υπάλληλοι της εταιρείας. Η φάση δοκιμών, έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει αρκετές εβδομάδες.
Ο Δρ. Nikolai Ardey, Επικεφαλής Καινοτομίας του Ομίλου Volkswagen, λέει: «Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης εξελίσσεται ραγδαία. Με το ερευνητικό μας όχημα Gen.Urban, θέλουμε να κατανοήσουμε με ακρίβεια, πώς οι άνθρωποι βιώνουν την αυτόνομη οδήγηση. Επειδή: Η οικοδόμηση εμπιστοσύνης είναι ζωτικής σημασίας, για μια θετική εμπειρία πελάτη – μέσω ουσιαστικής αλληλεπίδρασης, χαλαρής ατμόσφαιρας και έξυπνων συστημάτων υποβοήθησης που ανταποκρίνονται ακριβώς στις ανάγκες των επιβατών. Τελικά, η τεχνολογία θα πρέπει να ταιριάζει στους ανθρώπους, όχι το αντίστροφο. Θα επωφεληθούμε από αυτές τις γνώσεις σε ολόκληρο τον Όμιλο μακροπρόθεσμα.»
Δείτε ακόμα: Νέο Volkswagen ID. Cross – Η νέα εποχή της VW ξεκινάει
Κυκλώνοντας την περιοχή της πόλης Wolfsburg με τυπικά σενάρια κυκλοφορίας
Η δοκιμαστική πίστα ξεκινά από το χώρο στάθμευσης επισκεπτών στα κεντρικά γραφεία του εργοστασίου της Volkswagen. Από εκεί, η διαδρομή μήκους σχεδόν δέκα χιλιομέτρων περνάει από την πόλη του Βόλφσμπουργκ, περνάει από την πύλη του εργοστασίου Sandkamp, κατά μήκος της Saarstrasse και της Lessingstrasse, συνεχίζει μέσω της Brandenburger Platz και της Breslauer Strasse, διασχίζει την Grauhorststrasse και τέλος επιστρέφει στο εργοστάσιο, μέσω της Heinrich-Nordhoff-Strasse. Φανάρια, κυκλικοί κόμβοι, τρέχοντα εργοτάξια, κατοικημένες περιοχές, βιομηχανικές ζώνες και ενδεχομένως αργή κυκλοφορία: η διαδρομή έχει σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζει τις τυπικές προκλήσεις της αστικής οδήγησης. Μια δοκιμαστική οδήγηση διαρκεί περίπου 20 λεπτά.
Πηγή: Volkswagen