Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αναδεικνύονται ως πραγματική απειλή στην παγκόσμια αγορά EV, καθώς επεκτείνονται στο εξωτερικό για την ανάπτυξη τους. Για πρώτη φορά, οι μισοί από τους δέκα κορυφαίους παγκόσμιους ηγέτες πωλήσεων EV ήταν από την Κίνα. Ενώ η BYD πλησιάζει γρήγορα την Tesla, ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας Xiaomi, πούλησε περισσότερα EV από την Toyota, μετά την κυκλοφορία του πρώτου της μοντέλου τον Απρίλιο.
Η Κίνα είναι η κορυφαία αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, αλλά με ένα νέο κύμα εγχώριου ανταγωνισμού που έρχεται, εγχώριοι ηγέτες όπως η BYD και η Geely επεκτείνονται γρήγορα σε νέες αγορές. Σύμφωνα με νέα στοιχεία της MarkLines (μέσω Nikkei), 2,52 εκατομμύρια EV πωλήθηκαν σε 55 παγκόσμιες αγορές το τρίτο τρίμηνο. Η Tesla κατείχε την πρώτη θέση με 432.000 πωλήσεις οχημάτων μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου, μια αύξηση 2% από πέρυσι.
Η BYD, στη δεύτερη θέση, έκανε ισχυρή ώθηση, με τις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου να αυξάνονται κατά 9% στις 424.000 μονάδες. Ο ηγέτης των EV της Κίνας, συνεχίζει να ανεβαίνει στις παγκόσμιες θέσεις πωλήσεων, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους να υπονομεύουν πολλά ισοδύναμα ICE. Το EV της BYD, με τις περισσότερες πωλήσεις, το Seagull, είναι επίσης το φθηνότερο, με αρχική τιμή κάτω από 10.000 $ στην Κίνα. Το Seagull, ήταν το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα, με σχεδόν 41.000 πωλήσεις μόνο τον Αύγουστο.
Ο κινεζικός γίγαντας των smartphone Xiaomi έκανε το εντυπωσιακό ντεμπούτο του, πουλώντας περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα από την Toyota, το περασμένο τρίμηνο. Και αυτό, αφού κυκλοφόρησε το πρώτο της όχημα μόλις πριν από έξι μήνες. Η Xiaomi κυκλοφόρησε το πρώτο της EV, το SU7, στις 28 Μαρτίου 2024. Μέσα σε μόλις έξι μήνες, έχει ήδη ξεπεράσει τις πωλήσεις πολλών παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της Toyota.
Σύμφωνα με την AlixPartners, οι κινεζικές μάρκες, αναμένεται να ελέγχουν πάνω από το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς EV, έως το 2030. Εν τω μεταξύ, πολλές αμερικανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες υστερούν. Η Volkswagen υποχώρησε στην πέμπτη θέση, δύο θέσεις, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 17% το τρίτο τρίμηνο στις 170.000. Η Stellantis και η Mercedes, έπεσαν από την πρώτη δεκάδα, με τις πωλήσεις να βυθίζονται πάνω από 20%.
Η GM κατέλαβε την τέταρτη θέση με 184.000 πωλήσεις οχημάτων, μια αύξηση 27%. Τα περισσότερα από αυτά, προέρχονταν από την κινεζική κοινοπραξία SAIC-GM-Wuling. Καμία ιαπωνική μάρκα δεν μπήκε στην πρώτη 20άδα. Η Nissan ήταν το νούμερο 22, με 34.000 πωλήσεις, ενώ η Toyota και η Honda κατέλαβαν την 23η και 24η θέση, αντίστοιχα.