Η Yasa, η καινοτόμα βρετανική εταιρεία ηλεκτροκινητήρων που ανήκει στη Mercedes-Benz, πέτυχε ένα νέο εντυπωσιακό ορόσημο στην ηλεκτροκίνηση. Ο νεότερος ηλεκτροκινητήρας αξονικής ροής που ανέπτυξε, κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ πυκνότητας ισχύος – που επίσης κατείχε η ίδια εταιρεία – σημειώνοντας αύξηση 40% σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Σύμφωνα με τη Yasa, το νέο πρωτότυπο δοκιμάστηκε πρόσφατα σε δυναμόμετρο, όπου κατέγραψε κορυφαία ισχύ 750 kW (1.005 ίπποι) με βάρος μόλις 12,7 κιλά. Το αποτέλεσμα αυτό μεταφράζεται σε πυκνότητα ισχύος 59 kW ανά κιλό, ένα νούμερο που καμία άλλη εταιρεία δεν έχει πλησιάσει μέχρι σήμερα.
Για σύγκριση, ο προηγούμενος κινητήρας της Yasa απέδιδε 550 kW (737 ίππους) με βάρος 13,1 κιλά, δηλαδή 42 kW/kg. Με απλά λόγια, ο νέος κινητήρας είναι πιο δυνατός, ελαφρύτερος και αποδοτικότερος από ποτέ.
Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της επίδοσης, ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι σχεδόν τέσσερις φορές ισχυρότερος από τον ηλεκτροκινητήρα του Tesla Model Y Standard Range (200 kW / 268 ίπποι), και πιο ισχυρός ακόμα και από δύο Tesla Model 3 Performance μαζί, των 460 ίππων έκαστο.
Ωστόσο, η απόλυτη ισχύς, δεν είναι το μοναδικό εντυπωσιακό στοιχείο. Η συνεχής ονομαστική απόδοση – δηλαδή η ισχύς που μπορεί να διατηρεί ο κινητήρας για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς υπερθέρμανση – αγγίζει τα 350 έως 400 kW (469–536 ίππους), καθιστώντας τον ιδανικό για απαιτητικές εφαρμογές.
Ελαφρύς, αποδοτικός και έτοιμος για μαζική παραγωγή
Η Yasa τονίζει πως ο νέος κινητήρας της δεν χρησιμοποιεί εξωτικά υλικά, γεγονός που ανοίγει τον δρόμο για μαζική παραγωγή σε μεγαλύτερη κλίμακα, όταν υπάρξει ζήτηση από την αυτοκινητοβιομηχανία.
«Αυτό το ρεκόρ δείχνει τι κάνει τη Yasa μοναδική», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Joerg Miska.
«Με τριπλάσια πυκνότητα ισχύος σε σχέση με τους συμβατικούς κινητήρες ακτινικής ροής, συνεχίζουμε να επαναπροσδιορίζουμε τα όρια της ηλεκτροκίνησης και να μετατρέπουμε την καινοτομία σε πραγματική μηχανική πρόοδο».
Η ελαφρότητα αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς μικρότερο βάρος σημαίνει μεγαλύτερη αυτονομία ή μικρότερη μπαταρία για ίδια απόσταση. Έτσι, ο κινητήρας της Yasa, μπορεί να συμβάλει σε πιο αποδοτικά, φθηνότερα και ταχύτερα επαναφορτιζόμενα EVs στο μέλλον.
Από τα Supercars στα καθημερινά EVs
Οι κινητήρες της Yasa έχουν ήδη βρει τον δρόμο τους σε υψηλών επιδόσεων μοντέλα, όπως η Ferrari 296 GTB και η Lamborghini Temerario, όπου συνεργάζονται με θερμικούς κινητήρες, για υβριδική απόδοση. Επιπλέον, το επερχόμενο Mercedes-AMG GT XX Concept, θα χρησιμοποιεί τρεις κινητήρες αξονικής ροής Yasa, με συνολική ισχύ άνω των 1.000 kW (1.360 ίππων).
Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες τεχνολογικές καινοτομίες, οι κινητήρες αξονικής ροής, ξεκινούν από τα supercars, αλλά σταδιακά – με τη μείωση του κόστους παραγωγής – θα περάσουν και σε πιο προσιτά μοντέλα. Αν συμβεί αυτό, τότε το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων, θα είναι πιο ελαφρύ, αποδοτικό και συναρπαστικό από ποτέ.
Συνοψίζοντας
Η Yasa απέδειξε ξανά γιατί θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία αξονικής ροής, με έναν κινητήρα που αλλάζει τα δεδομένα:
-
1.005 ίπποι
-
12,7 κιλά
-
59 kW/kg
-
Συνεχής απόδοση έως 400 kW
-
Δυνατότητα μαζικής παραγωγής
Το αποτέλεσμα δεν είναι απλώς ένα ρεκόρ, αλλά μια ματιά στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης, όπου η ισχύς και η απόδοση, συνδυάζονται με την απόλυτη αποδοτικότητα βάρους.
Πηγή: insideevs.com

