Ένα νέο ορυχείο λιθίου θα κάνει ενεργειακά ανεξάρτητη την Ευρώπη. Μάλιστα, την είδηση έκανε γνωστή ο όμιλος Imerys, οποίος ανακάλυψε το κοίτασμα λιθίου σε ένα ορυχείο στη Γαλλία.
Ουσιαστικά, το νέο κοίτασμα θα δώσει την ευκαιρία στην αυτοκινητοβιομηχανία για μία ομαλότερη μετάβαση προς την ηλεκτρική εποχή. Επιπλέον, το μέγεθος του κοιτάσματος θα δώσει ένα ισχυρό ανταγωνιστικά πλεονέκτημα στην Ευρώπη για την παραγωγή μπαταριών.
Χρειαζόμαστε νέα ορυχεία για την κατασκευή μπαταριών!
Το «πλούσιο» ορυχείο λιθίου στην Ευρώπη
Οι έρευνες της Imerys στην Ευρώπη αποκάλυψαν το κοίτασμα λιθίου σε ένα ορυχείο στη Γαλλία. Συγκεκριμένα, οι έρευνες διήρκησαν 18 μήνες και έφτασαν σε αρκετά μεγάλο βάθος κάτω από την επιφάνεια του εδάφους. Μάλιστα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η έναρξη της εξόρυξης είναι δυνατή από το 2027.
Επιπλέον, η δυναμική του κοιτάσματος θα υποστηρίξει έναν ετήσιο ρυθμό παραγωγής 34.000 τόνων. Αυτό το μέγεθος θα τροφοδοτήσει την κατασκευή περίπου 700.000 οχημάτων ετησίως.
Ουσιαστικά, το κοίτασμα στη Γαλλία αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Πρώτο είναι το ορυχείο στην περιοχή του Ρήνου στη Γερμανία, το οποίο θα ανοίξει το 2026.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το λίθιο αυξάνει την τιμή τους!
Ενεργειακά ανεξάρτητη η Ευρώπη
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στηρίζει την παραγωγή της στο λίθιο και τους συσσωρευτές, των οποίων η κατασκευή λαμβάνει χώρα εκτός Ευρώπης. Επομένως, είναι δυνατή ανά πάσα στιγμή μία κρίση ανάλογη των ημιαγωγών. Άρα, είναι απαραίτητη η ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης, εάν επιθυμεί έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Είναι οι μπαταρίες βαρύτητας η λύση στο ενεργειακό;
Τέλος, όλο και περισσότερες είναι οι σκέψεις για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ορυχείων της Ευρώπης. Μάλιστα, σύμφωνα με τον όμιλο Imerys, το ορυχείο στη Γαλλία θα λειτουργήσει με γνώμονα το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Επιπλέον, η παραγωγή του διοξειδίου του άνθρακα κατά την εξόρυξη δεν θα ξεπερνά τα 8 κιλά ανά 1.000 κιλά λιθίου. Μάλιστα, η αντίστοιχη παραγωγή σε μεταλλεία της Αφρικής και της Κίνας φτάνει τα 20 κιλά CO2 ανά τόνο λιθίου.